• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

Danneswe

Tantal
Mitt senaste klockarmband. (Topplagret är två olika läder och ej målat, utskuret för hand)

10.jpg
20.jpg
30.jpg
40.jpg
50.jpg

Senast ändrad:

nept

Tantal
En gång i tiden flätade jag ett bälte och idag gav lädret upp.

Har spännet kvar och undrar lite försiktigt, var kan man köpa en läderbit som är typ 3.2 cm bred så man kan fläta ett nytt bälte?

Kan ju förstås köpa ett bälte och börja skära i det men det känns ju lite skumt..

Danneswe

Tantal
En gång i tiden flätade jag ett bälte och idag gav lädret upp.

Har spännet kvar och undrar lite försiktigt, var kan man köpa en läderbit som är typ 3.2 cm bred så man kan fläta ett nytt bälte?

Kan ju förstås köpa ett bälte och börja skära i det men det känns ju lite skumt..
Kanske någon här som har en remskärare och kan skära till en rem till dig. Jag har varken remskärare eller tillräckligt lång linjal, samt förmodligen för tunt läder.
Annars kan du köpa remmar (Dock ej 3.2cm) på slöjddetaljer)

Här hittade jag 3.2

nept

Tantal
Kanske någon här som har en remskärare och kan skära till en rem till dig. Jag har varken remskärare eller tillräckligt lång linjal, samt förmodligen för tunt läder.
Annars kan du köpa remmar (Dock ej 3.2cm) på slöjddetaljer)

Här hittade jag 3.2

Det där med 3.2 är inte så viktigt, tror 3.5 eller 3.0 skulle funka också. Bra tips!

Meridius

Tantal
Jag vet inte om jag är på fel del av forumet, men jag testar iaf. Är på jakt efter någon som kan tänkas vara villig att göra en nyckelring i läder. Har varken kunskap eller verktyg själv, men vet att det finns många duktiga individer häromkring. Är det någon här som skulle vara intresserad alternativt kan peka mig i rätt riktning?
Tänker mig verkligen inget avancerat!

Jag vet inte vart jag har fått för mig att man använder vaxad lintråd, men så är ju inte fallet då den brinner när man ska bränna den efter man är klar med sömmen, så då är det alltså nylåntråd man använder..?
mitt hjärnkontor spökar ju en aning

Topp