Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vart köper du ditt gum tragacanth? Har försökt med bivax men tycker inte det blir så bra som jag vill. Kollade dock på gym tragacanth på ebay och då kostade det ju inte ett skit, förutom frakten som gick på typ 5 gånger så mycket som själva produkten... Tips på ställen att inhandla det?En stål linjal, brytbladskniv, syl(för att göra hål), nått för att markera en rak linje att gå efter när du syr. Vill du inte ha råa kanter så kan man bearbeta dom på många olika sätt. Jag brukar köra gum tragacanth, bivax eller någon kant färg. Finns oändligt mycket olika man kan göra, frågar du någon annan så har han förmodligen ett helt annat sätt att göra på. Det bästa rådet jag kan ge är att testa dig fram till en teknik som passar dig bäst vad gäller håltagning, syteknik, bearbetning av kanter osv. Börja med att kolla Youtube en hel del så får du lite bättre idé av vad man bör tänka på och hur man använder olika verktyg och annat. Ha tålamod, det går åt mycket mer tid än vad man kanske tror. Lycka till
Vart köper du ditt gum tragacanth? Har försökt med bivax men tycker inte det blir så bra som jag vill. Kollade dock på gym tragacanth på ebay och då kostade det ju inte ett skit, förutom frakten som gick på typ 5 gånger så mycket som själva produkten... Tips på ställen att inhandla det?
Minns inte vart jag köpte det men det borde finnas på ebay med billig frakt, Amazon borde det också finnas på. Eco-flo gum tragacanth heter det jag använder, borde bara vara att googla. Den finns nog på diverse sidor som säljer läder och läder färger.Vart köper du ditt gum tragacanth? Har försökt med bivax men tycker inte det blir så bra som jag vill. Kollade dock på gym tragacanth på ebay och då kostade det ju inte ett skit, förutom frakten som gick på typ 5 gånger så mycket som själva produkten... Tips på ställen att inhandla det?
Du har ett PM : )Har ett par burkar Vernis kantfärg. Finns det nån som kan tänkas vara intresserad av att köpa loss dom? Gör inte så många band längre och det är synd att det står och torkar? Brun och svart. Kantfärgens Rolls royce eller Omega/Rolex. PM
Kolla en säljare på ebay som heter http://stores.ebay.com/andriypro/Vart köper du ditt gum tragacanth? Har försökt med bivax men tycker inte det blir så bra som jag vill. Kollade dock på gym tragacanth på ebay och då kostade det ju inte ett skit, förutom frakten som gick på typ 5 gånger så mycket som själva produkten... Tips på ställen att inhandla det?
Guld! Ska kolla in den shoppen.Kolla en säljare på ebay som heter http://stores.ebay.com/andriypro/
Bra priser och snabb service? Har feibings färg och massa annat? Tigertråden är grym?
Riktigt bra jobbat med de förutsättningarna!Här kommer mitt första band. Helt ok för att vara frihandat. Måste skaffa stållinjal och en hålslagare.
Tack! blir fler band framöverGuld! Ska kolla in den shoppen.
Riktigt bra jobbat med de förutsättningarna!
Jäklar! Nån som har den där bilden på Will Ferrell från Anchorman?Man var ju tydligen begåvad. detta är andra bandet jag gör. Hör av er om ni vill ha nåt!
Hej!
Nors här igen, tempot har ökat såsom efterfrågan.
Sist men långt ifrån minst, ett klockband till en Bell&Ross
Mvh Nors
Har du någon bild hur du tänker dig att den ska se ut?Hola amigos!
Gjorde ett inlägg direkt i Modd & Fix-tråden eller vad den nu heter, men blev tipsad om denna tråd för er med läderfetish
Är det någon i denna tråd som är kvalitetsanal och kan producera en "klockbricka" där jag kan lägga klocka, vigselring etc på nattförvaring?
Kiitos paljon på förhand!
Typ så här?Hola amigos!
Gjorde ett inlägg direkt i Modd & Fix-tråden eller vad den nu heter, men blev tipsad om denna tråd för er med läderfetish
Är det någon i denna tråd som är kvalitetsanal och kan producera en "klockbricka" där jag kan lägga klocka, vigselring etc på nattförvaring?
Kiitos paljon på förhand!
Typ så här?
Har gjort en hel del "valet trays", finns några på min instagram dreyerleatherworks om du vill se fler färger.
Okej en sådan tänker du på! ser inte så svårt ut faktiskt. Ska fundera på det. Kan testa att göra en till mig själv innan jag lovar något!
Snyggt!!Gjort ett "panerai strap" till min Bulova UHF military.