• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

Aivengo13

Omega
Det viktigaste är nog att du väljer det ammoläder som har fin patina. Sen kan du använda naturvit tråd om du vill ha kontrast, eller beige tråd om du vill ha lite mer nertonat. Brukar bli snyggt ;)
Anders W
@Anders W, Tack för alla tips! :woot:
Jag håller med att fin patina är jätteviktig. Vaxad lintråd-natur 0,7mm eller Ritza 25 Tiger Thread, Waxed Polyester, Cream 0,8mm funderade jag köpa till att börja med för att få kontrasten och tjockleken som svenska magasins väskor har.
Å andra sidan behöver man träna lite innan man börjar använda fint ammoläder eller hur? :pompus:
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
@Anders W, Tack för alla tips! :woot:
Jag håller med att fin patina är jätteviktig. Vaxad lintråd-natur 0,7mm eller Ritza 25 Tiger Thread, Waxed Polyester, Cream 0,8mm funderade jag köpa till att börja med för att få kontrasten och tjockleken som svenska magasins väskor har.
Å andra sidan behöver man träna lite innan man börjar använda fint ammoläder eller hur? :pompus:
Innan jag gjorde mitt första band (som var just ett ammoband) googlade jag runt rätt mycket. Finns ju lite olika sätt att göra band på. Gäller ju att du plockar ihop ett sätt som passar dig. Visst behöver man testa lite, och googla lite igen, men jag tränade inte så mycket - tyckte det var tråkigt...
Tror strapmaker DaLuca hade några bra youtube-klipp om hans sätt att göra band.
:)
Anders
 

rogart-63

Patek
@Anders W, Tack för alla tips! :woot:
Jag håller med att fin patina är jätteviktig. Vaxad lintråd-natur 0,7mm eller Ritza 25 Tiger Thread, Waxed Polyester, Cream 0,8mm funderade jag köpa till att börja med för att få kontrasten och tjockleken som svenska magasins väskor har.
Å andra sidan behöver man träna lite innan man börjar använda fint ammoläder eller hur? :pompus:
Tror jag har nån vit vaxad lintråd som jag köpte nånstans? Använder den inte så du får den gärna om du vill ha det som test tråd? Står originellt.se på den. Tror man har den till möbler?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Läst om både kemiskt ren bensin och galltvål till att göra rent skor men läste nyligen att man inte ska använda det på cordovanläder
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
En liten efterlysning:

Nån som känner sig mogen att ge sig på att göra en weekendbag?

Senaste dagarna har jag funderar på om man behöver en weekendbad i läder, absolut kan man gå ner på stan och köpa en, men sen kom jag att tänka på om nån här vill ha ett projekt? Pris kan alltid diskuteras..

PMa om du har tid & läder över

Mvh
Filip
 

mae

Omega
idag blev det en lädernato/zulo igen. denna gång i rårand.
IMG_20170107_151029.jpg
IMG_20170107_151116.jpg
 
Topp