Aivengo13
Basic
NästanGrön rostig taggtråd
Tack, Anders!Ofärgad lintråd har säkert varit det vanligaste genom åren. Vanligaste tjockleken är nog 0,7-1 mm.
Anders W
awstraps
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
NästanGrön rostig taggtråd
Tack, Anders!Ofärgad lintråd har säkert varit det vanligaste genom åren. Vanligaste tjockleken är nog 0,7-1 mm.
Anders W
awstraps
Det viktigaste är nog att du väljer det ammoläder som har fin patina. Sen kan du använda naturvit tråd om du vill ha kontrast, eller beige tråd om du vill ha lite mer nertonat. Brukar bli snyggtNästan
Tack, Anders!
@Anders W, Tack för alla tips!Det viktigaste är nog att du väljer det ammoläder som har fin patina. Sen kan du använda naturvit tråd om du vill ha kontrast, eller beige tråd om du vill ha lite mer nertonat. Brukar bli snyggt
Anders W
Innan jag gjorde mitt första band (som var just ett ammoband) googlade jag runt rätt mycket. Finns ju lite olika sätt att göra band på. Gäller ju att du plockar ihop ett sätt som passar dig. Visst behöver man testa lite, och googla lite igen, men jag tränade inte så mycket - tyckte det var tråkigt...@Anders W, Tack för alla tips!
Jag håller med att fin patina är jätteviktig. Vaxad lintråd-natur 0,7mm eller Ritza 25 Tiger Thread, Waxed Polyester, Cream 0,8mm funderade jag köpa till att börja med för att få kontrasten och tjockleken som svenska magasins väskor har.
Å andra sidan behöver man träna lite innan man börjar använda fint ammoläder eller hur?
Tror jag har nån vit vaxad lintråd som jag köpte nånstans? Använder den inte så du får den gärna om du vill ha det som test tråd? Står originellt.se på den. Tror man har den till möbler?@Anders W, Tack för alla tips!
Jag håller med att fin patina är jätteviktig. Vaxad lintråd-natur 0,7mm eller Ritza 25 Tiger Thread, Waxed Polyester, Cream 0,8mm funderade jag köpa till att börja med för att få kontrasten och tjockleken som svenska magasins väskor har.
Å andra sidan behöver man träna lite innan man börjar använda fint ammoläder eller hur?
Du har PM!Tror jag har nån vit vaxad lintråd som jag köpte nånstans? Använder den inte så du får den gärna om du vill ha det som test tråd? Står originellt.se på den. Tror man har den till möbler?
Det är nog en generellt dålig idé egentligen eftersom du drar ur alla oljor och fetter... Mitt svar gällde hårt smutsat ammoläder där valet står mellan att få ur smutsen eller slänga väskan.Läst om både kemiskt ren bensin och galltvål till att göra rent skor men läste nyligen att man inte ska använda det på cordovanläder
Fy fan va snyggt, själv sitter man här med viljan att skapa men tummarna sitter så hårt mitt i hand Bra jobbatidag blev det en lädernato/zulo igen. denna gång i rårand.
Det var jäkligt cleant. Gillar det starkt!idag blev det en lädernato/zulo igen. denna gång i rårand.
Galet vad snygga grejer!Äääääntligen fanns det lite tid över att göra klart några av alla projekten....
Äääääntligen fanns det lite tid över att göra klart några av alla projekten....
Vart köper du ifrån ?Är det nån som saknar nån specifik hårdvara nån gång så är det bara att hojta till... Man köper liksom på sig...
Det varierar; olika Ebaysäljare, Slöjddetaljer, TjäderLäder mmVart köper du ifrån ?
Snyggt!Nytt till Ebeln idag!
Edit, två bilder till
Inget att vara ledsen för, det kallas "mysbelysning"!!Senaste dagarnas projekt
Ledsen för kasst ljus
Tackar!Snyggt!
Nice!!Var ett tag sen jag postade nått så slänger in 2 band jag gjort nyligen. Det första är 20-18mm och den andra är 24-22mm.