Jag har dåligt med träverktyg dessvärre, satsar på att byta upp mig till en sådan här: stitching pony
Så kan jag modda den lite om det behövs...
Så kan jag modda den lite om det behövs...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har samlat ihop erfarenhet och mod att göra lite straps av Ogawa. Otroligt kompakt läder, och med en väldigt djup, fin glans. Lite kantpolerande kvar, och lite hål skall slås, annars färdiga.
Gjorde ett band till en Lemania SC med, det blev jag ganska nöjd med, färgen gick bra med siffrorna på tavlan, något italienskt läder, minns inte vilket.![]()
6 hudar ogawa och JunLins nya irons! Snyggt!! inte dåligt.lite mer julpyssel när man tröttnat på julfilmerna och vill resa till värmen istället.
![]()
![]()
Jigg för att limma banden runt pinnarna. Man kan spänna bandet bättre runt pinnarna o för korta bandet blir de lika hela tiden.
![]()
Så grymt snygg och helt rätt dag att dra fram den.Snyggt! Viker själv "manuellt", så ska testa din idé, tack!
Jag har sparat den här till dagen i ära. Tanken är att hiva upp den efter tolvslaget, bland cigarrsugna vänner.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag kör det här receptet till mina läderprylar. Det funkar bra. Som en extra bonus så är det kanon som hudsalva.Hittade en riktigt torr gammal ryggsäck i ren eller älg gissar jag på, som jag försöker få liv i. Steg ett var riktigt mycket neetsfoot oil på vinst eller förlust (innerläder för referens hur den såg ut innan). Men jag tror någon form av vax eller liknande skulle behövas för att få den lite mer motståndskraftig. Har någon tips på produkter? Jag försöker hitta något utan mineralbaserat fett vilket är svårt att utläsa från produktsidorna…
Snyggt! Vad tycker du om grejerna från JunLin?Gårdagens pyssel att få ihop de som låg på arbetsbänken o ge plats för nya roliga projekt framöver.
![]()
Riktigt fina verktyg. Hans pricking iron är smalare än wuta så hade lite trix att få sömmarna bra i början men gillar dom. Creaser och spetsar är med riktigt bra så jag är jättenöjd.Snyggt! Vad tycker du om grejerna från JunLin?
Utan tycker jag personligen ocksåHar en liten smakfråga. (Tänk dock bort kvaliten på creasen på den vänstra taggen.).
Frågan är, skall det vara crease på luckan och ramen utanför den på den högra som på den vänstra eller är det cleanare utan. Creasen kan ju lyfta helheten lite eller så blir det plåttrigt istället. Vad säger ni?
![]()