• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Djurgårdens IF - Lite finare, lite bättre tråden

Såå jävla skönt!!!
6F652FAD-55BF-4B74-8708-7909C0BAFC69.jpeg

Färdkost med guldtema på hemvägen.
CFC8D375-D5E7-40FA-9600-8FB19CD3B52A.jpeg

Firandet fortsätter
44298E53-046F-4C5A-8DA4-A5D519587871.jpeg
 

Linkan

Rolex
Äntligen kan man ta sig orken att skriva om gårdagen. Herregud vilken känslomässig berg-och-dalbana det var hela dagen. Känslan vid 1 och 2-0 då kände jag sådan besvikelse och sådan ångest, när 2-1 kom så fick man inte bara känslan utan man visste att 2-2 skulle komma och när Peking fick sitt röda så kände man fan detta kommer bli guld. FAN vad detta är ett minne och känsla man kommer bära med sig för resten av livet, kärleken till laget och spelarna kommer jag aldrig glömma. Tack Djurgården och supportrarna för ett underbart 2019!
 
Här stod jag och min femåring och såg andra halvlek. Hans och mitt första guld på plats. Åkte från Linköping och släppte av sambon och de yngre barnen på köpcentrum och letade febrilt efter andra djurgårdare. Efter någon kvart hittade vi den perfekta platsen när man inte har biljett.

20191102_145909.jpg


Stämningen på planen efter slutsignal var enorm. Tror dock vi kom för sent in för att uppleva prisutdelningen (svårt att se). Häftig upplevelse hur som helst.

20191102_153051.jpg


Idag blev det matchtröja på jobbet i Linköping. Fick många kommentarer från diverse kollegor med säsongskort på Östgötaporten. Funderar på att köra repris imorgon ...
 

DDraper

Omega
Träffade en snubbe från Åland tidigare idag. Han berättade att det var rätt vilt firande i lördags i Mariehamn. Supporterföreningen är relativt stor där. Har hört det förut att DIF är stort på Åland men aldrig riktigt fått det bekräftat. Jag frågade om vilka som var störst där så sa han att DIF är bra mycket större än både Bajen och AIK. I Daja har vi säkerligen en stor förklaring. Fina Åland!
 

Hubbatix

Cartier
Jag och polaren, båda kroniska pessimister och kunde verkligen inte se hur vi skulle kunna göra ett mål till, var på pissoaren vid 2-2-målet tillsammans med kanske 10-12 andra snubbar. Har precis skakat av det sista när vi hör hur arenan exploderar och alla inne på muggen blir som galna! Alla rusar ut till torget framför öltältet och vi dansar och hoppar och kramas och brottas, inte en jävel hade ju knäppt brallorna heller så till slut hängde de ju nere vid fotknölarna på folk. Absolute scenes! Sedan var det såklart jäääävligt långt till slutsignalen... Drog i mig tio cigaretter under matchen och då är jag inte ens rökare. :rolleyes:
 

seppo

Omega
2-Faktor
Jag och polaren, båda kroniska pessimister och kunde verkligen inte se hur vi skulle kunna göra ett mål till, var på pissoaren vid 2-2-målet tillsammans med kanske 10-12 andra snubbar. Har precis skakat av det sista när vi hör hur arenan exploderar och alla inne på muggen blir som galna! Alla rusar ut till torget framför öltältet och vi dansar och hoppar och kramas och brottas, inte en jävel hade ju knäppt brallorna heller så till slut hängde de ju nere vid fotknölarna på folk. Absolute scenes! Sedan var det såklart jäääävligt långt till slutsignalen... Drog i mig tio cigaretter under matchen och då är jag inte ens rökare. :rolleyes:

Haha grymt. Hann precis lämna toan bakom vår långsidesektion när målet kom så hann springa in och fira på läktaren tillsammans med de som stod i kön till ölen, ramlade nog fyra gånger under firandet bland all öl som låg på betongen. Ångest man missade målet men vafan. :)
 

Hubbatix

Cartier
Haha grymt. Hann precis lämna toan bakom vår långsidesektion när målet kom så hann springa in och fira på läktaren tillsammans med de som stod i kön till ölen, ramlade nog fyra gånger under firandet bland all öl som låg på betongen. Ångest man missade målet men vafan. :)

Ölmarinerad på in- och utsidan! :D

Kände väl också att det var synd att missa baljan men hade å andra sidan inte velat missa dessa scener. Kanske inte mitt värdigaste ögonblick men fan ett av de lyckligaste
 

DDraper

Omega
27 November 2001 riktat till bajare:
Om 18 år kommer ni ha vunnit absolut ingeting, ha varit nere några år i Superettan, fått se Söderstadion rivas, delar arena med Djurgårn, sett Djurgårn vinna 4 st SM-guld & 3 st cupguld, se AIK ha tagit hem 2 st SM-guld & 1 st cupguld, inte ha fått se Bajen köpa tillbaka andelarna (nästan halva Bajen) av föreningen sålda till amerikanskt jippoföretag år 2000 utan en fjärdedel säljs vidare till Malmösonen Zlatan. Ryktas om att 25% värderas till tappra sju miljoner. OBS: MEN! Bajen vinner publikliga några år i slutet av 10-talet. Tyvärr delas inget fysiskt pris ut då det inte är en tävling på riktigt men Bajen bidrar till Stockholmsturismen. Notis: Bajen Bandy och Bajen Hockey har båda konkat men Hammarby Handboll klarade sig precis från samma öde.

Ruggigt värre! Hammarby har gjort mycket rätt senaste två-tre åren och kan bli farliga nästa år men hela Zlatangrejen känns för himla plastig. Fint att Djurgården fotboll är 100% medlemmarna.
 

DDraper

Omega
Redan lagt undan pengar för CL-kvalet. Hoppas på några roliga resor. Det kanske stress-säljs några klockor från Djurgårdare här om vi går långt? ;)

Blir säsongskort på sittplats för mig nästa säsong för första gången. Blivit en gammal man.

Med betoning på ordet några ;)

Blev fyra säsongsplåtar till 2020. Plus en jämfört med i år då jag för första gången får med sambon hela säsongen. Kul!

Känns för övrigt bra att Bosse håller riktigt hårt i laget i redan har. Det är känslan. Kändes även som att Karlis var omöjlig att behålla och även om jag tror att han drar så är jag inte lika säker nu.
 
Topp