• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Haha är av helt annan åsikt, älskar att dom håller kvar vid modeller och hyllar gamla och förnyade samarbeten. Doxa tror jag iallafall inte vinner på att komma på massa nya modeller i detta segmentet utan snarare då tappar sina kunder dom har. Doxa need them money to give us more good stuff in tha future:)

Hmm kanske har rätt, fina är de iaf! :)

10FB8AB2-AFEF-4B50-88E1-7D017A067BDD.jpeg

Blir ju lite sugen iaf...

Jag har också fått mail om shark lungen, bara 200 tillverkas tydligen. Har det varit samma upplaga på de tidigare? Vanliga 50th var väl 300st per färg?

I vilket scenario kan gångreserv på en automatklocka vara ens lite intressant under ett dyk? Gångreserven räknas i dygn och bottentiden i minuter eller möjligen timmar.
Osäker om det var riktat till mig eller bara ett konstaterande; oavsett är det en bra fråga, och jag är medveten om det. Allt jag gjorde var att citera från länken, där samma komplikation finns på klockan. :)

’Safe dive’ är iallafall gångreserv och inget mer.

Senast ändrad:
Osäker om det var riktat till mig eller bara ett konstaterande; oavsett är det en bra fråga, och jag är medveten om det. Allt jag gjorde var att citera från länken, där samma komplikation finns på klockan. :)

’Safe dive’ är iallafall gångreserv och inget mer.
Det var nog huvudsakligen ett konstaterande av att alla i sig intressanta komplikationer inte ska klämmas in i dykberättelsen, ens om man som Doxa gör fina dykare.

I vilket scenario kan gångreserv på en automatklocka vara ens lite intressant under ett dyk? Gångreserven räknas i dygn och bottentiden i minuter eller möjligen timmar.

Intressant eller inte kan ju diskuteras men misstänker att tanken bakom är att kunna se om det finns risk för att klockan stannar under dyket vilket bör kunna vara dåligt. Hur stor risken är i verkligheten? Säkerligen minimal.

Nice tråd, Började småsurfa runt i helgen, ska ha dykare nr 3, har SMP och en Sub, men nu vill jag ha en riktigt toolig en, som ska ska vara lite mer manlig, robust och kännas att man har på armen, I guess look no further, beställde precis en Sub 1200t Caribbean, får nästa vecka :), look forward att posta, gott nytt år Doxa vänner....

Stort grattis! Blir lite sugen på den modellen.

Har två frågor.
1. vart köpte du den från? Blåa ytterringen verkar vara slutsåld men den med orange finns på hemsidan.
2. Hur är storleken jmf med andra klockor typ Speedmaster 005, Tudor Pelagos etc

Tack!
Hej, via KS kontakt, ahla77, storlek, well bär litet, högt, tight och känns som man har ngt på armen, inget wobbel dock, kan ej riktigt jämföra Doxa med andra dinkor, då tavla relativt liten, men boett är stor, men ej allt för stor, tycker den efter ett par timmar på armen funkar utmärkt, och då är jag mest van med diverse 40 mm Rolex, Doxa bärs ungefär lika, men lite högre och tyngre.

Hej, via KS kontakt, ahla77, storlek, well bär litet, högt, tight och känns som man har ngt på armen, inget wobbel dock, kan ej riktigt jämföra Doxa med andra dinkor, då tavla relativt liten, men boett är stor, men ej allt för stor, tycker den efter ett par timmar på armen funkar utmärkt, och då är jag mest van med diverse 40 mm Rolex, Doxa bärs ungefär lika, men lite högre och tyngre.
Intressant. Jag upplever min Sub300 som klart lägre och faktiskt ännu bekvämare än min Rolexsub.

Intressant. Jag upplever min Sub300 som klart lägre och faktiskt ännu bekvämare än min Rolexsub.

Doxan är ju 2mm högre än Suben, bekvämast är nog min 5 siffriga Sub, lättare på armen, men Doxan är bekväm oxå...

Sub300 är ju helt annorlunda än tex 1200t. Den kommer bli intressant att följa vad dem gör nu att alla black lungar är ut, om det verkligen inte bli mer 300 subbar. Skulle bli synd då den är så pass bra.

Tillbaka
Topp