Nu blev man lite mer sugenKöp från sajten om du är sugen. Leverans inom nån dag bara![]()
Hur bärs de rent storleks mässigt? Tänkte om man ska köra på den mindre eller den större? Alltså sub 300t eller sub 1500t.
Tack för svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu blev man lite mer sugenKöp från sajten om du är sugen. Leverans inom nån dag bara![]()
Inom EU så du åker inte på några extra kostnaderNu blev man lite mer sugenHar du koll på om man åker på andra större kostnader vid köpet?
Hur bärs de rent storleks mässigt? Tänkte om man ska köra på den mindre eller den större? Alltså sub 300t eller sub 1500t.
Tack för svar![]()
Knappt nöjd...
![]()
![]()
Ja det är verkligen essensen av en toolwatch och det är det som tilltalar mig så mycket med dem. Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med lumen på vridringen men finns säkert någon här som har koll. Är dessa förresten ISO-certifierade? Det kan de väl inte vara utan lumepluppen?Så ska en dykklocka se ut. Härligt retro och tool-känsla hur man än vänder och vrider på den. Plus en dyktabell integrerad i vridringen! Finns det förresten någon officiell förklaring till varför vridringen saknar lumeplopp?
Nej, ingen ISO 6425 på Doxa sub300, och kanske inte på några andra heller. När det gäller lumepluppen så har jag aldrig sett någon förklaring men de hade inte lumeplupp när de kom -67 och det har man hållt fast vid.Ja det är verkligen essensen av en toolwatch och det är det som tilltalar mig så mycket med dem. Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med lumen på vridringen men finns säkert någon här som har koll. Är dessa förresten ISO-certifierade? Det kan de väl inte vara utan lumepluppen?
Det verkar ju ha gått alldeles utmärkt att dyka med dem utan lumepluppen också.Nej, ingen ISO 6425 på Doxa sub300, och kanske inte på några andra heller. När det gäller lumepluppen så har jag aldrig sett någon förklaring men de hade inte lumeplupp när de kom -67 och det har man hållt fast vid.
Det verkar ju ha gått alldeles utmärkt att dyka med dem utan lumepluppen också.![]()
Vad har låset för mått på den länken? 18mm?Inälvorna i SUB200 om det kan intressera någon (klåfinger bara måste utforska och finjustera lite). Simpelt no tjafs precis som förväntat = bra.
![]()
Nä, länken smalnar inte av alls men inget som stör vare sig utseende eller komfort imo, otroligt lätt och följsamVad har låset för mått på den länken? 18mm?
Ja det är verkligen essensen av en toolwatch och det är det som tilltalar mig så mycket med dem. Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med lumen på vridringen men finns säkert någon här som har koll. Är dessa förresten ISO-certifierade? Det kan de väl inte vara utan lumepluppen?
Nej, ingen ISO 6425 på Doxa sub300, och kanske inte på några andra heller. När det gäller lumepluppen så har jag aldrig sett någon förklaring men de hade inte lumeplupp när de kom -67 och det har man hållt fast vid.
Se där ja, det trodde jag inte.Det är färgad lume i den övre pluppeniaf på de nya.
Men va? Det är väl en 50th anniversary du har också? Jag har aldrig märkt att jag har nån lume.Se där ja, det trodde jag inte.Sjukt kass dock, slocknar på några sekunder. Lumen är väl det enda man kan klaga på när det gäller denna, finns inte mycket av det.
![]()
Se där ja, det trodde jag inte.Sjukt kass dock, slocknar på några sekunder. Lumen är väl det enda man kan klaga på när det gäller denna, finns inte mycket av det.
![]()
Men va? Det är väl en 50th anniversary du har också? Jag har aldrig märkt att jag har nån lume.
Det stämmer, det är 50th anniversary jag har. Fick lysa på den riktigt länge med UV-lampan och sen ta bilden direkt för den slocknar väldigt fort.Kollade min Blacklung. Ingen lume alls där. Konstigt..![]()
Ja starkt lyser den verkligen inte. Vore intressant att se hur den fungerar under ett djupdyk.Det stämmer, det är 50th anniversary jag har. Fick lysa på den riktigt länge med UV-lampan och sen ta bilden direkt för den slocknar väldigt fort.
Edit: Gick direkt från solljus in i mörkt utrymme och detta blev resultatet. En med vanligt läge och ett med mörkerläge på mobilen. Den mörka bilden är tagen först och det får knappt att se med blotta ögat att det lyser.
![]()
![]()
Edit 2: Beskurit bilderna och vänt dem rätt.
Jag skulle tro att lumen inte hjälper ett duggregn under dyk men den orangea färgen kan nog bidra till bra läsbarhet ändå. Hade varit kul att plaska lite med den för att se.Ja starkt lyser den verkligen inte. Vore intressant att se hur den fungerar under ett djupdyk.
Jag har haft min 50:th i flera år och aldrig sett det förr men det stämmer faktiskt.Det är färgad lume i den övre pluppeniaf på de nya.
Måste kolla med UV imorgon när jag kommer hem. Galet skumt om det är olika på 50th och lika galet skumt om jag missat lumepluppen i flera år. Skönt att detta uppmärksammasJag har haft min 50:th i flera år och aldrig sett det förr men det stämmer faktiskt.
![]()
Det är ett väldigt märkligt ljus. Ser nästan grått ut. Men när ögonen vant sig vid mörkret är det tydligt, iaf på min.Måste kolla med UV imorgon när jag kommer hem. Galet skumt om det är olika på 50th och lika galet skumt om jag missat lumepluppen i flera år. Skönt att detta uppmärksammas![]()
Måste kolla med UV imorgon när jag kommer hem. Galet skumt om det är olika på 50th och lika galet skumt om jag missat lumepluppen i flera år. Skönt att detta uppmärksammas![]()
Hittade den.Gick förbi en butik igår där som hade en Doxa med 40% rabatt.
Tog ingen bild men va en chronograph i racingstuk svart/vit bör vart en quartz aldrig sett innan.
Doxa Doxa men inte Doxa SUB om du hänger med, inte så värst spännande skapelser i mitt tycke men det behöver som vanligt inte betyda ett skvattHittade den.
![]()