• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Helt rätt, dessa klockor blir bara snyggare med åren! First cut is the deepest sen rullar det bara på av farten :)

Haha, tack! Samma här, sen började jag läsa tråden från start till sista sidan och det gick liksom inte att låta denna ligga osåld längre :rolleyes: oavsett färg så är det grymma klockor!
Definitivt, den här typen av klockor ska synas att de används. :) Jag håller med, finns inget fel val när det gäller färgerna, alla är fantastiska på sitt sätt. Jag gillar verkligen hajen på den du har, det är så coolt! :cool:
 
Idag fick Doxan hänga med på äventyr som i alla fall var lite inom rätt område. :)

Först lite bad.
PSX_20200817_211135.jpg


Sen på med kittet.
PSX_20200817_210945.jpg


Plask plask, hej hej!
PSX_20200817_201845.jpg

PSX_20200817_210610.jpg

PSX_20200817_210156.jpg


Försökte ta bilder under vattnet men skyddet jag har till telefonen bryter ljuset så det är omöjligt fokusera. Ska se om jag kan hitta en lösning på det!
PSX_20200817_210852.jpg
Så ja! Gör sig sjukt bra i vattnet den orangea, plask plask.
Men du, våtdräkt när det är typ 25 grader i plurret? o_O
 
Tyvärr inget isofrane, bara en kopia men har man inte bröd får man ta limpa :angel:

IMG_20200818_091251.jpg


Däremot så tycker jag att det är synd att zuludiver inte gör 20mm i deras gula gumminato, bara 22 av någon konstig anledning.

Screenshot_2020-08-18-09-30-08-622_com.android.chrome.jpg


Någon som vet något annat bra alternativ?
 
Senast ändrad:
Tyvärr inget isofrane, bara en kopia men har man inte bröd får man ta limpa :angel:

IMG_20200818_091251.jpg


Däremot så tycker jag att det är synd att zuludiver inte gör 20mm i deras gula gumminato, bara 22 av någon konstig anledning.

Screenshot_2020-08-18-09-30-08-622_com.android.chrome.jpg


Någon som vet något annat bra alternativ?
Är bandet skönt på handleden så kan det kvitta om det står ditt eller datt på det :happyhappy: Ser bra ut i alla fall :) Ja lite märkligt att de inte gör dom både i 20 och 24 med faktiskt :bored:
 
Fick svar från Doxa nu angående minutvisarna på nya klockorna.
Tydligen har det blandats ihop prototypvisare med produktionsvisare och alla klockor som skickats ut kan tas in och få visaren utbytt.
Men som @StarMan skrev. Lär ju bli ett premium i framtiden så dumt att byta, haha :)

Funderat mycket på detta. Är det inte märkligt hur så många klockor kunde få fel visare? Kan dom verkligen ha tabbat sig? Måste ju vara medvetet! Samtidigt tycker man såklart att bilderna borde ha uppdaterats och kunder informerats om man bestämt sig för att ändra visare. Så då är ju alternativet att det inte var medvetet. Men vad säger det om deras QC-avdelning i så fall? Existerar den ens? Jag börjar funderar på vart klockorna har satts ihop. Man måste ju skickat ut klockorna utan att ha upptäckt denna miss. Särskilt med tanke på vad det kommer kosta att ta tillbaka dem och byta ut visarna i form av porto (vilket jag förmodar att dom står för) samt nerlagt arbete. Verkligen en märkligt historia som får mig att ifrågasätta den nya organisationen. Jag upplever personligen en bättre kvalitet i delarna och i känslan överlag hos 750T, 1000T och 1200T jämfört med det som släppts från 50th anniversary och efter det. Det hade varit OK för mig om de höjda priserna korrelerat med en förhöjd kvalitet men när jag snarare upplever motsatsen så känns det inte bra. Jag upplever inte längre att det är produkten hos Doxa som ligger i fokus. Tyvärr.
 
Tillbaka
Topp