• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Var skickar de sina länkar ifrån (mao, tillkommer tull+moms)?
Från Maranez hemsida:

We send from Hong Kong by Fedex or EMS and you will receive a tracking number when shipped.
Customs and Import Tax is your responsibility.
We are not responsible for any delays caused during shipping or by customs.

ska man kanske slå till på en länk redan innan man fått klockan? Kul att ha tänker jag. Hmm

Från Maranez hemsida:

We send from Hong Kong by Fedex or EMS and you will receive a tracking number when shipped.
Customs and Import Tax is your responsibility.
We are not responsible for any delays caused during shipping or by customs.

ska man kanske slå till på en länk redan innan man fått klockan? Kul att ha tänker jag. Hmm
Den är riktigt bra - priset är inte alls orimligt för den kvaliteten. Doxa skulle ha tagit fyra gånger så mycket :)

Kostade Synchron-militären "bara" $990? Kändes billigt jämfört med Doxas subs. Tror ni det finns en möjlighet att Synchron släpper "vanliga" subs i framtiden också eller äger Doxa de design-rättigheterna men inte militärens?

Skulle nån mot förmodan inte vilja ha sin Synchron Military så kan jag ställa upp och köpa :)
Missade mailet då jag var iväg och jobbade :(

Det här måste vara bästa klocksläppet på evigheter. Kan inte hitta en enda grej jag stör mig på. 👌

CB87EB87-4CBF-4499-BD1B-76E2CC7BA016.jpeg

Ni som är nickelallergiker kan skippa Synchron. Den ligger väldigt platt mot handleden och min hud reagerar i snabbaste laget. Tyckte inte nato blev varken snyggt eller passade särskilt bra. Jobbigt läge på en så snygg klocka.

6F8058E0-7502-4E49-B0EB-A82ACD884261.jpeg

Ni som är nickelallergiker kan skippa Synchron. Den ligger väldigt platt mot handleden och min hud reagerar i snabbaste laget. Tyckte inte nato blev varken snyggt eller passade särskilt bra. Jobbigt läge på en så snygg klocka.

6F8058E0-7502-4E49-B0EB-A82ACD884261.jpeg
Tråkigt att höra. Kan man inte klistra på ett sådant klistermärke på baksidan som brukar finnas på när klockan är ny? Dock kanske hela boetten ligger an och inte enbart boettlocket?

Annars är jag bara ett pm bort om du bestämmer dig för att skicka den vidare.

Från WUS
"To those that may be interested, I reached out to the support to shed light on the question of DLC vs. PVD case finish on the black Synchron Military and I received the following message below. I have added the bold and underline formatting for emphasis.

"Hi, it is a new process of PVD coating used that has nothing to do with the old PVD that you we know"

Thus, it seems that it is in-fact a PVD coating, but possibly a new and improved PVD coating? I have not asked any further questions, but I thought I would share!"
Screenshot_20210316-101722_Chrome.jpg

"for those who asked about the bezel of the Synchron black edition, whether it has the brown aged markers, the answer is YES, all bezels and bezel inserts are identical on the stainless steel and black Edition.
Also all Black edition Synchron MIL come standard on black ISOfrane straps"

Nu finns nya Doxa Carbon att beställa. €1000 billigare än den limiterade men fortfarande €3790... Finns i alla Doxa-färger och går att få med antingen färgmatchat eller svart gummi.
PSX_20210316_102106.jpg
PSX_20210316_102135.jpg
PSX_20210316_102128.jpg
PSX_20210316_102118.jpg
PSX_20210316_102157.jpg
PSX_20210316_102206.jpg
PSX_20210316_102146.jpg
Är det praktiskt - tveksamt
Är det traditionellt DOXA - nja.
Är det prisvärt - kanske?
Gillar jag dem - ja, faktiskt.
Ska jag köpa en? Inte ny men kanske på andrahandsmarknaden om priset går ner.

Tillbaka
Topp