• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Jag har faktiskt kikat en del på Maranez men vill i så fall ha den nya modellen med polerade sidor. Vilken är det du har? 😊
:) Jag har en Layan med mässingsboett och grön California-dial. Sparsamt använd.
086F3BA4-71A3-429F-8979-D98DE464909A.jpeg

Bild på likadan snodd här på forumet, hittade ingen på min i mobilen.

Jag kan hålla med när det gäller stålmodellerna men har svårt att se att någon skulle lägga 15K+ extra för att få en carbon om man inte är en riktig nörd. De får mycket press i sociala medier med mera men hur många är det som faktiskt köper? Deras SUB 300 Carbon Aqua Lung som är limiterad till 300ex och som började säljas för nästan ett år sen är fortfarande tillgänglig från Doxas hemsida. Då är det också många som är till salu begagnade för att de köptes av folk som trodde att de skulle tjäna en hacka för att det var LE.

Samma sak gäller deras nya C-Graph, hur många har de sålt egentligen? Massor med skriverier men man har knappt sett en enda på forumen eller på privata sociala medie-konton. Försöker man hitta hashtaggarna på klockan så finns det noll träffar som inte är reklam.

Jag är inte helt säker på att Doxa säljer så mycket annat än 300T just nu även om de tar mycket plats på internet.

Äh, passar de inte så får man väl sälja dem till någon med en Maranez. ✌️
Vart har du hittat beg. carbon? Lite sugen om priset är rätt :D

Till alla er som likt Jag själv inte kan stå ut med de konstiga ändarna på det illasittande Tropic-bandet...

- Leta upp något gammalt gummiband du inte använder. Gärna i liknande material.

- Klipp till ett par bitar gummi, ca 1,5-2mm tjocklek. Jag använde keepern.

- Leta upp sandpapper och superlim.

- Sandpappra undersidan på Tropic-bandet och lite på gummibiten du ska limma dit.

- Stryk superlim på gummibiten och fäst den på undersidan av Tropic-bandet.

- Vänta ett tag på att det ska torka.

- Skär rent med rakblad eller vass kniv.

- Montera på din Synchron och njut!

A56179C0-99DB-452B-B70A-D10299881674.jpeg

0047128E-5F10-4EA0-848F-E3DDE1F38844.jpeg

DE1BC2AD-A7CC-4EA9-8CD5-4B6A9618A7E6.jpeg

A131D423-1577-4D6B-B121-4B6525132841.jpeg

D75F7CE5-B371-482F-A3E0-7A68FC6F1E5B.jpeg

40465783-A0E5-46D1-A66F-04E78D53426C.jpeg

72F5DA49-6993-4E36-A9A7-199E4A259AD6.jpeg

C3692837-2E80-4BC3-A3B9-31F04848AC97.jpeg

EE97ED4D-DD8B-46DE-9693-E5F5A7CDED11.jpeg

Brukar finnas på eBay eller C24 ibland men problemet är att de oftast är dyrare än om du skulle köpa den från Doxa... Jag tror att de flesta är nya och inte använda för att folk har som sagt köpt för att de tror att de kan tjäna pengar på dem.
PSX_20210316_204416.jpg
Risken finns väl att Synchron Military råkar ut för samma om det verkligen är en begränsad upplaga 😬 Tiden får helt enkelt utvisa om man får tillfälle att nypa en någon gång 🥳

Inte bara internetförsäljning av Doxa watches längre.

edit: de kanske sålde i butik tidigare också, utan min vetskap?

Senast ändrad:
Fortfarande väntar man på leveransavisering från FedEx... verkar ta en stund för dem att lyckas skicka iväg 250 klockor lustigt nog!

De har sagt att de skickar ca. 10st per dag så var man sen med beställningen så lär det ta ett tag...
Samma här. Fortf inte fått något från fedex. Jag beställde vid 9 på morgonen. De måste ha sålt en jäkla massa klockor mellan kl7-9 då det verkar som de som beställt runt kl7 redan fått sina. Den som väntar på något gott😃

Oj, undrar vad som hänt då?
Ca kl9 den 10e jag med. Får chatta med dem idag o fråga då.

edit: Min beställningskonfirmation kom på mail kl9:46. Tog ett tag...
Ah, jag kollade också bekräftelsen, det var den som kom 09:20. Kan vara så att jag gjorde beställningen ett tag innan där då. Sorry!

Ah, jag kollade också bekräftelsen, det var den som kom 09:20. Kan vara så att jag gjorde beställningen ett tag innan där då. Sorry!
Aha ok, då va jag nog efter dig.

chattade med dem nyss. De hade dataproblem just nu och kunde ej nå orderboken!!
Personen skulle maila mig när allt va ok igen.
när jag nämnde att mina vänner(hoppas det va ok att kalla er det 😃 ) redan mottgit era klockor så kunde det bero på location, varpå jag svarade att vi alla bor i Sverige. Det lät konstigt tyckte de.
Det är säkert ingen fara. Hoppas att allt står rätt till.

Aha ok, då va jag nog efter dig.

chattade med dem nyss. De hade dataproblem just nu och kunde ej nå orderboken!!
Personen skulle maila mig när allt va ok igen.
när jag nämnde att mina vänner(hoppas det va ok att kalla er det 😃 ) redan mottgit era klockor så kunde det bero på location, varpå jag svarade att vi alla bor i Sverige. Det lät konstigt tyckte de.
Det är säkert ingen fara. Hoppas att allt står rätt till.
Hojta när du vet mer, chattade med dem också och de kunde inte se något pga datorproblem.

Tillbaka
Topp