• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

6C4FA359-F3D5-4575-A91D-AC12741A7CB0.png
Ser riktigt grymt ut! Är glad att jag beställde ett BoR. 🤙

Skulle du kunna mäta bredden på ”riskornen” med skjutmått? Vill veta om den matchar andra ändlänkar jag har. Funderar på att göra ett nytt försök med beställning.
2mm mäter jag det till med tumstock.
PXL_20210317_154838864.jpg

Länken känns överraskande bra. Bra mycket smäckrare än den jämntjocka Doxa-länken jag hade på Sub300 50th.
Här är en dålig bild:
PXL_20210317_154617922.jpg

Dåså, bara att leta fram ett par extra spinkiga bandstift till Maranez BOR-länken. Skönt att den verkar funka! Jag får min extra-beställda länk i morgon - ville inte "offra" den jag hade på Maranezen. Sen dröjer det väl bara till efter påsk innan själva klockan kommer :( Ser 10:e mars kl 19:15 på mitt bekräftelsemail. Lär vara många före mig...

Om det var någon som missade SS så finns det en på Ebay till ett riktigt bra pris. Very nice price, only for you! Observera att personen inte ens har klockan i sin ägo än... Vilka jävla typer det finns.
PSX_20210317_164828.jpg

PSX_20210317_165035.jpg
Tyvärr väntat. Blir intressant att se vad första på K&S här kommer gå för. Folk brukar ha svårt för att inte ta ockerpriser tyvärr. Får hoppas vi slipper sånt.

Aha ok, då va jag nog efter dig.

chattade med dem nyss. De hade dataproblem just nu och kunde ej nå orderboken!!
Personen skulle maila mig när allt va ok igen.
när jag nämnde att mina vänner(hoppas det va ok att kalla er det 😃 ) redan mottgit era klockor så kunde det bero på location, varpå jag svarade att vi alla bor i Sverige. Det lät konstigt tyckte de.
Det är säkert ingen fara. Hoppas att allt står rätt till.
Fick du någon update?

Tyvärr väntat. Blir intressant att se vad första på K&S här kommer gå för. Folk brukar ha svårt för att inte ta ockerpriser tyvärr. Får hoppas vi slipper sånt.
Ja, tyvärr så är det så. Jag har vid två tillfällen valt att inte ta ut premium för klockor jag sålt när jag kunnat göra det. Vid båda tillfällena såldes de nästan omgående vidare för nästan 50% mer än jag sålde dem för. Nu kommer jag att dra mig för att sälja klockor billigt till folk om det inte är någon jag verkligen litar på.

Ja, tyvärr så är det så. Jag har vid två tillfällen valt att inte ta ut premium för klockor jag sålt när jag kunnat göra det. Vid båda tillfällena såldes de nästan omgående vidare för nästan 50% mer än jag sålde dem för. Nu kommer jag att dra mig för att sälja klockor billigt till folk om det inte är någon jag verkligen litar på.
Borde nästan vara förbjudet att sälja på KS för ett så pass mycket högre premium (framförallt om man köpt för ett "normal"pris.) Vill man ta ett såpass högre pris för att sko sig på medlemmarna så bör man använda sig av andra plattformar. Jag vet dock att marknaden styr bla bla men man märker rätt så snabbt vem som köper i rent spekulationssyfte för att sälja vidare.
Man lurar sig dock lite när man tror att alla på KS är entusiast som än själv :(

Ja, det är klart att marknaden ska styra och tar man inte själv ut premium så är det nån annan som gör det. Det jag ogillar är när man försöker håsa upp hypen genom att sätta ett pris som ligger t.o.m. över ett redan uppblåst marknadspris.

Men detta är en annan diskussion. Trevligare att diskutera klockor och inte priser :)

Borde nästan vara förbjudet att sälja på KS för ett så pass mycket högre premium (framförallt om man köpt för ett "normal"pris.) Vill man ta ett såpass högre pris för att sko sig på medlemmarna så bör man använda sig av andra plattformar. Jag vet dock att marknaden styr bla bla men man märker rätt så snabbt vem som köper i rent spekulationssyfte för att sälja vidare.
Man lurar sig dock lite när man tror att alla på KS är entusiast som än själv :(
Håller med. Det bästa man kan göra som säljare är att välja en köpare man vet är entusiast mer än spekulerare

Tillbaka
Topp