Sharkmesh kan nog funka, annars tror jag tropic blir snyggt, Jason Heaton har kört ett svart med hål i som jag tycker ser bra ut.
Har lite svårt för orginallänken de skickar med. Första länken efter ändlänkarna kommer vara 22mm och sedan smalna av mot spännet till 20mm. Orginalet går från 20mm till 16mm. Tycker det det påverkar vintagefeelingen rätt mycket. Denna typ av länk ser man på senare modeller och hör inte hemma på en "No-T". Skulle därför vilja få tag i en BoR som går från 20 till 16mm. Inte mig emot om den skulle vara lite rasslig också. Inte gjort så mycket forskning i ämnet så det finns säkert någonstans på nätet.
@Magnus (Sthlm) nämnde tidigare i tråden att han snackat med Yabookies (Harold) om något sådant. Hur gick det?
Bilder för referens nedan.
Synchronlänk med 22-18mm (möjligtvis 16mm). Denna ska sitta på en 300T eller senare.
Min SUB300 no-T med original BoR 20-16mm.
50th anniversary med 22-20mm
Å andra sidan så kan man ju klämma på ett gammalt vintage BoR. Det bästa av två världar. Kommer dock inte göra det själv mer än att testa då jag inte vill slita på mitt orginal BoR. Tror det är Jason som har gjort det på sin på denna bild. Ser grymt ut!