• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Efter uppmaning av @Jaggis

Kan jag ha fått förtur på Sub 300?? :D
Nja, med risk för att bli idiotförklarad i denna Sub 300 hype som uppstått..

20161125_124544.jpg

Så vände jag helt om och ändrade min beställning. Living on the edge liksom. ;)

20161125_124608.jpg

Låt mig presentera, DOXA SUB 6000T Professional!

20161125_132653.jpg

En bjässe med sina 45mm, 15mm tjock, tät till 1800m. Rostfria index och visare! Mumma för pappa! :) Och för att inte tala om lumen!

20161125_132901.jpg

Så varför ändrade jag mig då? Nja, vet inte riktigt.. Det kändes rätt helt enkelt!
Ha en riktigt Black Friday nu!

20161125_135324.jpg

Jag tyckte det var djärvt av dig. Våga vägra mainstream! Ser ju supercool ut dessutom. Har börjat acceptera den länken mer och mer. Hoppas verkligen jag får tillfälle att klämma på den IRL. Stort grattis!

Tjenare! Tänkte höra med er här i doxa-tråden om storleksskillnad på 1000t och 1200t. Har förstått att de har samma diameter men är de lika långa lug to lug? Bär dom mycket större än en Skx? :)

Tjenare! Tänkte höra med er här i doxa-tråden om storleksskillnad på 1000t och 1200t. Har förstått att de har samma diameter men är de lika långa lug to lug? Bär dom mycket större än en Skx? :)
Vad jag vet är det bara tjockleken som skiljer något mellan de två modellerna. Bär inte större än skx imo.. Grymma modeller, testa en vetja!

Finns en fin 1000 till salu i säljestråden, bara att slå till ;) Tror priset är lite prutbart också. Den är även nyligen trycktestad.

Tack för ett bra svar! Ja, jag får nog ta mig till Halmstad (har för mig att det finns en ad för doxa där?) och spana in en proffesional ;)
Sant som @Zadenius säger, Halmstad urmakeri har bara en 1500T Professional hemma, om de inte sålt den.. Den är ganska rejäl jämfört med 1200 och 1000 modellerna. Om du finns i Göteborg eller i närheten kan du får kika på mina nån gång. Så kan du se vad du gillar bäst.

Jag har både SKX och Sub1200t. Härliga klockor båda två. De har rik historia, är fina att titta på och bekväma att bära. Upplever inte Doxa som större på armen. Klart att du ska köpa en och prova själv, det är fantastiska klockor.

Sant som @Zadenius säger, Halmstad urmakeri har bara en 1500T Professional hemma, om de inte sålt den.. Den är ganska rejäl jämfört med 1200 och 1000 modellerna. Om du finns i Göteborg eller i närheten kan du får kika på mina nån gång. Så kan du se vad du gillar bäst.
Superschyst, verkligen men sitter fast med studierna i Växjö några år framöver.
Men det verkar som man får sikta in sig på en 1200t framöver. Tack alla för superbra respons!

Det gör du rätt i, tack för sällskapet!
Den är vacker den där..
Tack, ja Searambler är fin (tack igen @Jaggis), härlig lyster i urtavlan och fin kontrast med orange minutvisare. Men din nya är ju grym, en riktig best. Den har inget av det nätta, vintageaktiga som finns i Sub 300 reissue. Du bytte spår vad jag förstår. Modigt. Alla har ju hyllat den nya 300:an men om den har en nackdel är det väl att en redan liten urtavla blivit ännu mindre på grund av det kupade glaset. Det problemet har ju inte din 6000. Den ser precis så bra ut som man önskar att en 50 år gammal ikonisk modell ska se ut: modern men utan tvekan en Doxa Sub ;-). Grattis igen.

Tack, ja Searambler är fin (tack igen @Jaggis), härlig lyster i urtavlan och fin kontrast med orange minutvisare. Men din nya är ju grym, en riktig best. Den har inget av det nätta, vintageaktiga som finns i Sub 300 reissue. Du bytte spår vad jag förstår. Modigt. Alla har ju hyllat den nya 300:an men om den har en nackdel är det väl att en redan liten urtavla blivit ännu mindre på grund av det kupade glaset. Det problemet har ju inte din 6000. Den ser precis så bra ut som man önskar att en 50 år gammal ikonisk modell ska se ut: modern men utan tvekan en Doxa Sub ;-). Grattis igen.

Searambler är fan bäst!

Tack så mycket!
Ja jag ändrade mig och vände tvärt från 300 suben. Helst hade jag velat ha den med såklart. Men det finns ju gränser! :)
Har alltid sneglat på 5000T, föregångaren till min nya och gillat den mycket. Tvekade något redan i somras när jag la preorder på Sub 300. Det var nog det som avgjorde bytet tror jag.Den har gnagt lite hela tiden...

Tillbaka
Topp