Anthraxabuz
Silver
Tackar! Hur trivs Du med Din DOXA?Mkt bra, Grattis!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar! Hur trivs Du med Din DOXA?Mkt bra, Grattis!!
Efter uppmaning av @Jaggis
Kan jag ha fått förtur på Sub 300??
Nja, med risk för att bli idiotförklarad i denna Sub 300 hype som uppstått..
![]()
Så vände jag helt om och ändrade min beställning. Living on the edge liksom.
![]()
Låt mig presentera, DOXA SUB 6000T Professional!
![]()
En bjässe med sina 45mm, 15mm tjock, tät till 1800m. Rostfria index och visare! Mumma för pappa!Och för att inte tala om lumen!
![]()
Så varför ändrade jag mig då? Nja, vet inte riktigt.. Det kändes rätt helt enkelt!
Ha en riktigt Black Friday nu!
![]()
Har hela tiden gillat 5000T, så för mig var det inte så svårt. Helst hade jag ju velat ha Sub 300 också!!Jag tyckte det var djärvt av dig. Våga vägra mainstream! Ser ju supercool ut dessutom. Har börjat acceptera den länken mer och mer. Hoppas verkligen jag får tillfälle att klämma på den IRL. Stort grattis!
Komplett samling??Har hela tiden gillat 5000T, så för mig var det inte så svårt. Helst hade jag ju velat ha Sub 300 också!!![]()
Komplett samling??
![]()
Blir väl aldrig komplett. Divingstar 750 GMT får bli nästa!Näää, bara början ju!
Men en bra sådan!![]()
Blått och gult, sen så!Som jag sa tidigare så har du gjort helt rätt val Ronnie! Mer Doxa än så blir det inte...
Du saknar en blå tavla också![]()
Fantastiskt fin, grattis! Och urtavlan är ju onekligen större än på Sub300Blått och gult, sen så!
Lyser upp fint i vintermörkret gör den verkligen!
![]()
Tackar, ja den är 4,7mm större tror jag. Inte svårt att hålla koll på tiden!Fantastiskt fin, grattis! Och urtavlan är ju onekligen större än på Sub300.
Vad jag vet är det bara tjockleken som skiljer något mellan de två modellerna. Bär inte större än skx imo.. Grymma modeller, testa en vetja!Tjenare! Tänkte höra med er här i doxa-tråden om storleksskillnad på 1000t och 1200t. Har förstått att de har samma diameter men är de lika långa lug to lug? Bär dom mycket större än en Skx?![]()
Finns en fin 1000 till salu i säljestråden, bara att slå tillTjenare! Tänkte höra med er här i doxa-tråden om storleksskillnad på 1000t och 1200t. Har förstått att de har samma diameter men är de lika långa lug to lug? Bär dom mycket större än en Skx?![]()
Tack för ett bra svar! Ja, jag får nog ta mig till Halmstad (har för mig att det finns en ad för doxa där?) och spana in en proffesionalVad jag vet är det bara tjockleken som skiljer något mellan de två modellerna. Bär inte större än skx imo.. Grymma modeller, testa en vetja!
Han har inga 1200 inne och 1000 säljs inte merTack för ett bra svar! Ja, jag får nog ta mig till Halmstad (har för mig att det finns en ad för doxa där?) och spana in en proffesional![]()
Sant som @Zadenius säger, Halmstad urmakeri har bara en 1500T Professional hemma, om de inte sålt den.. Den är ganska rejäl jämfört med 1200 och 1000 modellerna. Om du finns i Göteborg eller i närheten kan du får kika på mina nån gång. Så kan du se vad du gillar bäst.Tack för ett bra svar! Ja, jag får nog ta mig till Halmstad (har för mig att det finns en ad för doxa där?) och spana in en proffesional![]()
Jag har både SKX och Sub1200t. Härliga klockor båda två. De har rik historia, är fina att titta på och bekväma att bära. Upplever inte Doxa som större på armen. Klart att du ska köpa en och prova själv, det är fantastiska klockor.Tjenare! Tänkte höra med er här i doxa-tråden om storleksskillnad på 1000t och 1200t. Har förstått att de har samma diameter men är de lika långa lug to lug? Bär dom mycket större än en Skx?![]()
Personligen tycker jag min 1000t sharkhunter ligger bättre på handleden än Skx. Mer följsam på nåt vis. Men Skx är en cool klocka också. Men Doxa coolareTjenare! Tänkte höra med er här i doxa-tråden om storleksskillnad på 1000t och 1200t. Har förstått att de har samma diameter men är de lika långa lug to lug? Bär dom mycket större än en Skx?![]()
Superschyst, verkligen men sitter fast med studierna i Växjö några år framöver.Sant som @Zadenius säger, Halmstad urmakeri har bara en 1500T Professional hemma, om de inte sålt den.. Den är ganska rejäl jämfört med 1200 och 1000 modellerna. Om du finns i Göteborg eller i närheten kan du får kika på mina nån gång. Så kan du se vad du gillar bäst.
Det gör du rätt i, tack för sällskapet!
Tack, ja Searambler är fin (tack igen @Jaggis), härlig lyster i urtavlan och fin kontrast med orange minutvisare. Men din nya är ju grym, en riktig best. Den har inget av det nätta, vintageaktiga som finns i Sub 300 reissue. Du bytte spår vad jag förstår. Modigt. Alla har ju hyllat den nya 300:an men om den har en nackdel är det väl att en redan liten urtavla blivit ännu mindre på grund av det kupade glaset. Det problemet har ju inte din 6000. Den ser precis så bra ut som man önskar att en 50 år gammal ikonisk modell ska se ut: modern men utan tvekan en Doxa Sub ;-). Grattis igen.Det gör du rätt i, tack för sällskapet!
Den är vacker den där..
Tack, ja Searambler är fin (tack igen @Jaggis), härlig lyster i urtavlan och fin kontrast med orange minutvisare. Men din nya är ju grym, en riktig best. Den har inget av det nätta, vintageaktiga som finns i Sub 300 reissue. Du bytte spår vad jag förstår. Modigt. Alla har ju hyllat den nya 300:an men om den har en nackdel är det väl att en redan liten urtavla blivit ännu mindre på grund av det kupade glaset. Det problemet har ju inte din 6000. Den ser precis så bra ut som man önskar att en 50 år gammal ikonisk modell ska se ut: modern men utan tvekan en Doxa Sub ;-). Grattis igen.
Tack så mycket!Tack, ja Searambler är fin (tack igen @Jaggis), härlig lyster i urtavlan och fin kontrast med orange minutvisare. Men din nya är ju grym, en riktig best. Den har inget av det nätta, vintageaktiga som finns i Sub 300 reissue. Du bytte spår vad jag förstår. Modigt. Alla har ju hyllat den nya 300:an men om den har en nackdel är det väl att en redan liten urtavla blivit ännu mindre på grund av det kupade glaset. Det problemet har ju inte din 6000. Den ser precis så bra ut som man önskar att en 50 år gammal ikonisk modell ska se ut: modern men utan tvekan en Doxa Sub ;-). Grattis igen.
Faktiskt riktigt elegantJa den är bäst!
![]()
Får ni ingen ny info om den nya ännu? @xHenke @Gentle_Giant ? Vilka är det mer som beställt?
Och jag får nog vänta ännu längre, bokade ju ganska sentFår ni ingen ny info om den nya ännu? @xHenke @Gentle_Giant ? Vilka är det mer som beställt?