Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, hållbarheten är säkert riktigt lång med tanke på det du säger och att gummit känns riktigt kvalitativt. Jag tror dock att ett Isofrane håller precis lika länge, speciellt om man hade haft ett sånt lås och det hade väl kanske kostat 2,5K då.Jo, det är dyrt, även om det blir lite rimligare om man beaktar att spännet ingår. Å andra sidan, ett gummiband på den typen av viklås borde ha en väldigt väldigt lång livslängd. 10 år, kanke tom längre (?) med tanke på att man inte viker det varje gång man tar av och på klockan.
Mycket snyggt! Köpa ett som tillbehör går väl bort, men om jag skulle köpa en 300T till så skulle jag nog faktiskt fundera på att ta den på gummit i stället. Initialt så var jag väldigt nöjd med länken med dess mikrojustering och allt. Samtidigt så är det ju helt sjukt att man ska behöva modda ändlänkarna på länken för att den ska funka bra på en smal handled - hur tänker ni Doxa?Sådär, nu är gummit fixat och jag kan inte säga annat än att jag är löjligt nöjd. Efter att ha plastat av låset så kan jag säga att det håller precis samma fina kvalitet som gummit. Klockan blev väldigt bekväm med gummit och passformen på armen är perfekt.
Passformen mot boetten är helt perfekt med 1,78mm bandstift. Inte en glipa så långt ögat når!
Låset är stort I förhållande till klockan men det gör också att det blir fin balans på armen (viktmässigt).
Inget fel på finishen på de polerade sidorna. När man kan ta mitt fingeravtryck i reflektionerna så...
Finishen på låset är riktigt grymt, de har inte missat några detaljer någonstans. Till och med dykförlängningen och insidan av låset är snyggt borstade. Övergångarna mellan ytorna är väldigt skarpa.
En sista bild på låset, bara för att!
Är jag fortfarande lika imponerad? Absolut, om inte mer! Är det värt pengarna nu då? Neeej, fortfarande inte...
Ja, köpa det separat är helt orimligt tyvärr. Hade gärna haft ett orange till min 1200T annars för det är riktigt bra.Mycket snyggt! Köpa ett som tillbehör går väl bort, men om jag skulle köpa en 300T till så skulle jag nog faktiskt fundera på att ta den på gummit i stället. Initialt så var jag väldigt nöjd med länken med dess mikrojustering och allt. Samtidigt så är det ju helt sjukt att man ska behöva modda ändlänkarna på länken för att den ska funka bra på en smal handled - hur tänker ni Doxa?
Sen dess jag har börjat använda Marantz Samui med dess BOR-länk och har kommit att uppskatta dess mer följsamma beteende. 300T-länken är lite otymplig även efter att man moddat ändlänkarna.
Nackdelen med att köpa Doxan på gummi är väl försäljningsvärdet. En köpare med en större handled än vad jag har måste investera i nytt gummi. Går det att köpa bara gummibitarna separat kan man undra? Själva spännet borde väl representera en stor del av värdet.
Är det samma clasp som på länken?Sådär, nu är gummit fixat och jag kan inte säga annat än att jag är löjligt nöjd. Efter att ha plastat av låset så kan jag säga att det håller precis samma fina kvalitet som gummit. Klockan blev väldigt bekväm med gummit och passformen på armen är perfekt.
Passformen mot boetten är helt perfekt med 1,78mm bandstift. Inte en glipa så långt ögat når!
Låset är stort I förhållande till klockan men det gör också att det blir fin balans på armen (viktmässigt).
Inget fel på finishen på de polerade sidorna. När man kan ta mitt fingeravtryck i reflektionerna så...
Finishen på låset är riktigt grymt, de har inte missat några detaljer någonstans. Till och med dykförlängningen och insidan av låset är snyggt borstade. Övergångarna mellan ytorna är väldigt skarpa.
En sista bild på låset, bara för att!
Är jag fortfarande lika imponerad? Absolut, om inte mer! Är det värt pengarna nu då? Neeej, fortfarande inte...
Nu var det längesen jag klämde på en klocka med det låset så jag vet inte riktigt. Det är ju onekligen väldigt likt.Är det samma clasp som på länken?
Enl. Tråden på WUS så skeppar de nu ordrar lagda den 10e (om man inte haft någon special request). Ordrar med special request går långsammare. Frågan är om special request betyder ISO ist för Tropic@Leppe hört något mer från seg-Synchron?
Här gick ytterligare en vecka utan något skeppat, att de skulle skeppa 10 per dag är nog mest BS
Ja de har de nog gjort från start eftersom de mesta blev sålt den 10e. Men som sagt jag fick ju svart på vitt att de inte fått klart alla klockorna (förra veckan). Men blir till att fortsatt väntaEnl. Tråden på WUS så skeppar de nu ordrar lagda den 10e (om man inte haft någon special request). Ordrar med special request går långsammare. Frågan är om special request betyder ISO ist för Tropic
Enl. inlägget från Synchron så ska de nu ha alla klockor redo för att skicka ut. För 5 dagar sedan var c.a 100 skickade.Ja de har de nog gjort från start eftersom de mesta blev sålt den 10e. Men som sagt jag fick ju svart på vitt att de inte fått klart alla klockorna (förra veckan). Men blir till att fortsatt vänta
Ja, det där meddelandet gjorde mig orolig. Hoppas det inte är så illa.Enl. Tråden på WUS så skeppar de nu ordrar lagda den 10e (om man inte haft någon special request). Ordrar med special request går långsammare. Frågan är om special request betyder ISO ist för Tropic
Frågan är om de får klockorna färdiga med Tropic monterade och att de isf behöver byta band på alla som önskat ISO. Tror nästan att så är fallet då @MaBr fick sin på Tropic med ISO vid sidan. Gör att det säkert blir ett extra moment som ställer till det för dem.Ja, det där meddelandet gjorde mig orolig. Hoppas det inte är så illa.
Till 300-modellen säljs det i alla fall, till det facila priset av €250. Asbilli’t!Går det att köpa bara gummibitarna separat kan man undra? Själva spännet borde väl representera en stor del av värdet.
Frågan är om 300 & 300t ser likadana ut där bandet möter boetten och hålen i bandhornen?
Ok. Konstigt att dom inte erbjuder lösa gummin till 300t då.Doxa CS sier nei.
Det gjør det faktisk. Se 300T og velg under den, så får du opp til 300T - både med og uten clasp. Clasp får du kjøpt utenom, hvis du vil.Ok. Konstigt att dom inte erbjuder lösa gummin till 300t då.
Då är det kompletta gummin med spänne. Till 300 kan man köpa enbart gummit. Eller hittar jag dåligt?Det gjør det faktisk. Se 300T og velg under den, så får du opp til 300T.
Se rett over. Jeg har limt inn kun gummi...Då är det kompletta gummin med spänne. Till 300 kan man köpa enbart gummit. Eller hittar jag dåligt?
Ah! En norsk Doxa-sida! Ja, där fanns det ju, men inte på Doxas EU-sida som jag omdirigeras till.Se rett over. Jeg har limt inn kun gummi...
Jag fick mail från Synchron för en timme sen! Min stålis skeppades idag!!!@Leppe hört något mer från seg-Synchron?
Här gick ytterligare en vecka utan något skeppat, att de skulle skeppa 10 per dag är nog mest BS
Så de jobbar på långfredagen. trevligt Hade du gjort någon ändring på din beställning avseende band eller så eller valde du tropic - standardvalet? Jag tänkte apropå debatten i morse om specialkrav kanske senarelägger leveranstidpunkten.Jag fick mail från Synchron för en timme sen! Min stålis skeppades idag!!!
Känner mig som ett barn på julafton
Yes, jag ändrade till svart ISOfrane. Hopps på att få ett tropic också som många andra verkar ha fåttSå de jobbar på långfredagen. trevligt Hade du gjort någon ändring på din beställning avseende band eller så eller valde du tropic - standardvalet? Jag tänkte apropå debatten i morse om specialkrav kanske senarelägger leveranstidpunkten.
Kul grattis! Skönt att se att de lever på Synchron. Då finns det hopp för min stålis någon dag framöverJag fick mail från Synchron för en timme sen! Min stålis skeppades idag!!!
Grattis! Vad roligt!Jag fick mail från Synchron för en timme sen! Min stålis skeppades idag!!!