Den är stört bra! Jag fastnade för en Sub 200 och beställde nedan modell Känns som man nu med denna som första Doxa petar lite försiktigt i ett roligt träsk att fastna i.Bara en till
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är stört bra! Jag fastnade för en Sub 200 och beställde nedan modell Känns som man nu med denna som första Doxa petar lite försiktigt i ett roligt träsk att fastna i.Bara en till
Så det var du som knep orangea ISO på ks Var själv sugen men kände att längtan kommer inte bli mindre om man köper på sig band 3 månader i förvägInväntar både ett orange Isofrane och ett grönt Borealis till denna. För att vara en så pass "rörig" klocka så är den ett riktigt strap monster.
Japp, skyldig! Tänker att kan bli det perfekta sommarbandet till den. Jag har faktiskt inte sett en enda videorecension på den vilket är väldigt märkligt. Hittar nada på YouTube.Så det var du som knep orangea ISO på ks Var själv sugen men kände att längtan kommer inte bli mindre om man köper på sig band 3 månader i förväg
Är det någon som hittat några videoklipp på klockan? Hade gärna sett en review även om de är slutsålda
Snyggt som attan! Ja de kallade den Hershey efter chokladen Hershey barSnyggt! Kallas modellen Hershey?
Måste bantaVill du byta?
Håller helt med. Jag har detta på min Carbon och det är helt klart ett av de bästa gummin jag haft. Men som sagt, priset är vansinnigt. Som exempel så kostar ett av Panerais gummin 2k. Dock utan spänne, men då är det ändå Panerai som är rätt duktiga på att ta betalt.Idag kom mitt nya gummi som Doxa så snällt gav mig som tack för att jag varit stygg..?
Så, vad får man då för 4500kr(!)? En tjusig låda fick man i alla fall, givetvis med med Jenny-loggan som de smetar på precis allting nu för tiden.
Snyggt förpackat när man öppnade lådan men jag har såklart pajat den fina ordningen...
Det man får är 2x gummi där båda delarna är likadana, ett lås och två bandstift till låset. Blev en bild tillsammans med klockan som ska få bandet också.
Själva gummit håller riktigt bra kvalitet och finishen är bättre än på något annat gummi jag har testat. Hur de har lyckats gjuta gummit utan att få ett enda märke från skarven från formen vet jag inte men det är väldigt imponerande!
Även detaljerna är riktigt fint utförda och det finns inget att klaga på, inte ens om man studerar det riktigt noga. Givetvis är Jenny-loggan där, den kan de ju inte missa!
Låset är också riktigt bra. Har inte pillat av plasten men tjuvkikade lite och finishen är väldigt bra även här. Det kaxiga låset med "ratcheting mechanism" passar det kraftiga gummit bra. Överlag så känns det som ett mycket kvalitativt lås. Även här kan man såklart hitta Jenny-loggan.
Passformen mot boetten är spot on och det blir bara ett litet glapp när man böjer bandet hårt in mot mitten. Jag tror dock att det går att undvika med kraftigare bandstift så jag ska testa det sen.
Bandet går nästan rakt ner så inga problem om man har en relativt smal handled som jag. Det brukar kunna vara sådär annars med formade band.
Bandet är pga låset ett sånt som man måste klippa till rätt längd vilket jag inte har vågat än. Får se när jag tar mig mod till att göra det...
Så vad är betyget då? Är jag imponerad? Extremt! Skulle jag betala den summan för ett gummi med lås? Inte en chans i helvetet!
Det är utan tvekan det mest kvalitativa gummi jag någonsin har haft på armen men priset är ett skämt. Jag hade utan tvekan kunnat ge 2-2,5K för ett sånt här band, det märks att det är mycket jobb som ligger bakom men allt över det är för mycket. Har man pengarna och gillar looked så go for it men jag hade personligen hellre köpt tre Isofrane i olika färger till min Doxa för samma peng.
Over and out!
You never know - PMa pris och infoOm någon är sugen på min project aware så pm'a, det är samma klocka som har varit i tråden tidigare och skicket är exakt detsamma. Sugen på att köpa en orange eller silver och vill inte sitta med två st.
Ja, priset är helt tokigt. För 2K hade de nog sålt en jäkla massa band, jag hade kunnat tänka mig ett orange t.ex. men det är helt oförsvarbart att köpa.Håller helt med. Jag har detta på min Carbon och det är helt klart ett av de bästa gummin jag haft. Men som sagt, priset är vansinnigt. Som exempel så kostar ett av Panerais gummin 2k. Dock utan spänne, men då är det ändå Panerai som är rätt duktiga på att ta betalt.
Snyggt! Hur svårt var det att få på plats? Har tidigare erfarenhet av doxagummin som har varit helt omöjliga att klämma in bandstiften i hålen.Idag kom mitt nya gummi som Doxa så snällt gav mig som tack för att jag varit stygg..?
Så, vad får man då för 4500kr(!)? En tjusig låda fick man i alla fall, givetvis med med Jenny-loggan som de smetar på precis allting nu för tiden.
Snyggt förpackat när man öppnade lådan men jag har såklart pajat den fina ordningen...
Det man får är 2x gummi där båda delarna är likadana, ett lås och två bandstift till låset. Blev en bild tillsammans med klockan som ska få bandet också.
Själva gummit håller riktigt bra kvalitet och finishen är bättre än på något annat gummi jag har testat. Hur de har lyckats gjuta gummit utan att få ett enda märke från skarven från formen vet jag inte men det är väldigt imponerande!
Även detaljerna är riktigt fint utförda och det finns inget att klaga på, inte ens om man studerar det riktigt noga. Givetvis är Jenny-loggan där, den kan de ju inte missa!
Låset är också riktigt bra. Har inte pillat av plasten men tjuvkikade lite och finishen är väldigt bra även här. Det kaxiga låset med "ratcheting mechanism" passar det kraftiga gummit bra. Överlag så känns det som ett mycket kvalitativt lås. Även här kan man såklart hitta Jenny-loggan.
Passformen mot boetten är spot on och det blir bara ett litet glapp när man böjer bandet hårt in mot mitten. Jag tror dock att det går att undvika med kraftigare bandstift så jag ska testa det sen.
Bandet går nästan rakt ner så inga problem om man har en relativt smal handled som jag. Det brukar kunna vara sådär annars med formade band.
Bandet är pga låset ett sånt som man måste klippa till rätt längd vilket jag inte har vågat än. Får se när jag tar mig mod till att göra det...
Så vad är betyget då? Är jag imponerad? Extremt! Skulle jag betala den summan för ett gummi med lås? Inte en chans i helvetet!
Det är utan tvekan det mest kvalitativa gummi jag någonsin har haft på armen men priset är ett skämt. Jag hade utan tvekan kunnat ge 2-2,5K för ett sånt här band, det märks att det är mycket jobb som ligger bakom men allt över det är för mycket. Har man pengarna och gillar looked så go for it men jag hade personligen hellre köpt tre Isofrane i olika färger till min Doxa för samma peng.
Over and out!
Tack! Jag upplevde det som väldigt lätt att få dit men jag får som sagt ett litet glapp mellan boett och band när jag böjer bandet neråt så det ska nog vara tjockare bandstift vilket lär försvåra monteringen. Nu använde jag bandstiften från BoR-länken men jag ska se om jag kan hitta andra istället.Snyggt! Hur svårt var det att få på plats? Har tidigare erfarenhet av doxagummin som har varit helt omöjliga att klämma in bandstiften i hålen.
SUB 200T - Damemodell som de hadde før, kanskje.Har Doxa något nytt på gång kanske?
Ja, det var det jag tänkte också. Kul om de släpper en sån modell, inte ofta man ser dykare i den storleken. De kan gärna få göra den något större än originalet som mätte 35 mm inkl krona (så snarare 34-35mm) och 36mm lug-lug,. Kan de göra den 38mm inkl krona och 18mm bandbredd istället för 16mm som originalet så hade det kunnat bli en schysst unisex-modell.SUB 200T - Damemodell som de hadde før, kanskje.
Vilket jäkla slöseri. OM de fimpar 10cm på gummit kanske de kan sälja det för 3000 iställetTestade att montera låset på gummit och kan meddela att bandet passar en handled upp till 30cm utan dykförlängningen och 31,5cm med. Bör passa de flesta...
Idag kom mitt nya gummi som Doxa så snällt gav mig som tack för att jag varit stygg..?
Over and out!
Haha, det har du rätt i!Vilket jäkla slöseri. OM de fimpar 10cm på gummit kanske de kan sälja det för 3000 istället
se till att kapa när du är varm och handleden svält lite. Gjorde själv misstaget att kapa när jag var kall (på en SjööS) och när handleden sedan svällde så blev det liiiite för tightHaha, det har du rätt i!
För övrigt: Nu kör vi!
Ska göra det! Fördelen här är att det finns en dykförlängning så i värsta fall får man dra ut den ett snäpp när man är varm. Första snitten gjorda!se till att kapa när du är varm och handleden svält lite. Gjorde själv misstaget att kapa när jag var kall (på en SjööS) och när handleden sedan svällde så blev det liiiite för tight