• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Kontrollera era vridringar. Min satt sjukt löst :)

20210415_080524.jpg
Aj då, hoppas inget gick sönder. Gick den att trycka dit igen?

Aj då, hoppas inget gick sönder. Gick den att trycka dit igen?

@cjperry - Klarte du å beholde og ikke miste click spring?
Jag har kvar allt och den går att sätta tillbaka. Dock så kan jag lätt ta av den igen. Verkar som att det är fasthållningsringen som är problemet.

Har pratat med RM så jag får nya delar snart :)

Grymt bra service kan jag också tillägga!

Men under tiden kör jag utan, gillar det faktiskt ;)

Har bestämt mig för att nästa klocka blir en doxa, tänker en 300 eller 300t aquamarine.

Men då jag aldrig testat någon är det väldigt svårt att bestämma sig för vilken 🤔

Har bestämt mig för att nästa klocka blir en doxa, tänker en 300 eller 300t aquamarine.

Men då jag aldrig testat någon är det väldigt svårt att bestämma sig för vilken 🤔
Tycker att du gör helt rätt i att skaffa en Doxa!
Jag var i samma situation som du, men det är bara att köra på magkänslan.

jag skaffa en silver lung som har lika glas (kupat) som 300 och gillar verkligen känslan med det. Fördelen med platt glas är att tavla kommer upplevas lite större, gör den ev mer lättläst och kanske man är mindre benägen om att slå emot glaset i något. Detta är högst mina egna tankar och åsikter.

Man får fundera på om detta väger upp mot det enormt charmiga kupade glaset :)

Tycker att du gör helt rätt i att skaffa en Doxa!
Jag var i samma situation som du, men det är bara att köra på magkänslan.

jag skaffa en silver lung som har lika glas (kupat) som 300 och gillar verkligen känslan med det. Fördelen med platt glas är att tavla kommer upplevas lite större, gör den ev mer lättläst och kanske man är mindre benägen om att slå emot glaset i något. Detta är högst mina egna tankar och åsikter.

Man får fundera på om detta väger upp mot det enormt charmiga kupade glaset :)
Precis, känner att det finns fördelar med båda. Tror dock jag är inne på din linje att köra 300

Man får klart mer for pengene med en 300T. Har man små håndledd (< 7") så vil jeg tro en 300 sitter bedre enn en 300T. 300T sitter perfekt på 7,5" og oppover. :)

Man får klart mer for pengene med en 300T. Har man små håndledd (< 7") så vil jeg tro en 300 sitter bedre enn en 300T. 300T sitter perfekt på 7,5" og oppover. :)
Det är nog en högst individuell smaksak. Tycker att lug2lug är det mest avgörande för hur klockan sitter på handleden. Har en 44mm panerai med bettarini case som jag inte har några som helst problem att bära upp trots handled på 16,5cm. Sen vänjer man sig vid en storlek

Där håller jag inte med. Har 6,5" handled och 1200T sitter precis lika bra som 300. Tycker dessutom att 1200T är skönare i längden för 300 sitter så platt på handleden att det blir svettigt till slut.

Nå er endlinks på 1200Tikke like 300T, da @MaBr. 300T står mer ut enn på 1200T - og det er jo faktisk signifikant. ;)

Så, 300T på en mindre håndledd viser at riskorn står rett ut fra endlinks. Not good.

Man må betale mye for en 300 da opp mot en 300T. Mindre urskive (synlig), COSC som ikke er noe poeng (egentlig) da 300T går like bra, etc. Men kult med en 300. Synes bare den er for dyr i forhold til en 300T. IMHO.

Nå er endlinks på 1200Tikke like 300T, da @MaBr. 300T står mer ut enn på 1200T - og det er jo faktisk signifikant. ;) Så, 30T på en mindre håndledd viser at riskorn står rett ut fra endlinks. Not good.
Det har ju inget med klockan i sig att göra, det är ju länken som gör det. 300T finns att köpa på gummi eller så kan man modda ändlänkarna.

Nå er du bare vanskelig. LOL. :)
Det är jag väl inte? Det är ju länken som gör att 300T är sämre på en smal handled, inte klockan i sig. Jag säger bara att man inte ska avskräckas från att överväga en 300T om man har en smal handled men man kanske ska köpa den på gummi eller fundera på att använda ett Isofrane istället.

Tillbaka
Topp