Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En liten jämförelse om det kan hjälpa.
På min 18,5 cm arm. Jag gillade allt med med mina Doxor. Upplevde dem som breda men platta och lite med mindre tavla pga det kupade glaset.
Hur stor skillnad gamla - nya priset?Väntar fortfarande på att Doxa ska köra en "Köp 3 betala för 2"-deal på webben för oss som absolut inte kan bestämma oss för vilken färg (och som tycker prisstegringen varit lite för saftig, särskilt på nya 300).
Sub 20 nya och kändes som man alltid kunde hitta nån av de limiterade 300 pleximodellerna till salu för runt 15 nånstans.Hur stor skillnad gamla - nya priset?
Alla färger har sin charm kan tycka att blå ”carribean” eller grå ”searambler” är läckra med sin orangea minutvisare!Fans of Doxa!
Funderat länge på köp och det kanske blir ett inom kort. Frågan är vilken färg?
Tänker mig en 300T tror jag den heter. Säker en ”mindre” modell då jag inte tycker för stora klockor passar mig så bra.
Personligen associerar jag Doxa med den orangea tavlan men den kanske inte är den färg som alltid funkar bäst…?
vad säger ni angående modell samt färgval?
Bli inte förvånad om du helt plötsligt får en avi utan förvarning.Tack för snabba inspel! Nu är en order lagd på en SUB 300 Sharkhunter Så nu återstår bara väntan & nervositeten....
Bli inte förvånad om du helt plötsligt får en avi utan förvarning.
Efter betalning hörde man inget från doxa
Färgval tror jag är omöjligt att svara på. När det gäller vad man gillar och så - jag tycker nog f-n att alla färgvarianterna är bra. Kan egentligen inte säga att någon känns fel. Andrahandsvärde-mässigt (om man nu ska tänka på såna tråkiga saker) så är nog den oranga det säkraste kortet. Det är liksom den som folk associerar med Doxa.Fans of Doxa!
Funderat länge på köp och det kanske blir ett inom kort. Frågan är vilken färg?
Tänker mig en 300T tror jag den heter. Säker en ”mindre” modell då jag inte tycker för stora klockor passar mig så bra.
Personligen associerar jag Doxa med den orangea tavlan men den kanske inte är den färg som alltid funkar bäst…?
vad säger ni angående modell samt färgval?
tack för svarFärgval tror jag är omöjligt att svara på. När det gäller vad man gillar och så - jag tycker nog f-n att alla färgvarianterna är bra. Kan egentligen inte säga att någon känns fel. Andrahandsvärde-mässigt (om man nu ska tänka på såna tråkiga saker) så är nog den oranga det säkraste kortet. Det är liksom den som folk associerar med Doxa.
Om du vill ha en lite mindre klocka så ligger 300 definitivt bättre till än 300T. Även om skillnaden i dimensioner kanske ser liten ut på pappret så gör 300T-länken att det faktiskt är rätt stor skillnad. Problemet är ändlänken som Doxa riktigt klantat till och inte gjort fullt flexibel och det gör att har du en smal handled så kanske inte länken då "dippar" ned fullt ut och följer handledens lutning. Det är ganska lätt att fixa det genom att fila ned ändlänken om man är händig. Jag är inte det och lämnade faktiskt in den för att få det fixat.
Håller med om att en orange Doxa är ju grymt. Själv dreglar jag dock lite över den gula och den turkosa Vilka sommarklockor!!tack för svar
ja jag är ju också en av dem som håller Doxa för en orange klocka. Gillar dock den babyblå riktigt mycket
10 dagar sägs det vara.Någon som vet leveranstid om man beställer från Doxa/eu?
Ca. 10 dager.Någon som vet leveranstid om man beställer från Doxa/eu?
för mig exakt 10 dagar.Någon som vet leveranstid om man beställer från Doxa/eu?
11 arbetsdagar tog det för minNågon som vet leveranstid om man beställer från Doxa/eu?
Stämmer bra. Synchron ägde Doxa under 70-talet och har återupplivats av mannen som återupplivade Doxa, Rick Marei.Ett par frågor kring Doxa (och Synchron). Kan någon ge ”hiss-pitchen” kring deras koppling till varandra? Var det Synchron som tillverkade Doxa från början, där det förstnämnda numera återuppstått som mikromärke?
En annan fråga mer gällande Doxa. Noterar att en ny Sub 300 går lös på strax norr om 25 kakor, och en 300T närmare 20. Högst subjektivt såklart, men hur känns priset sett till kvalitet, finish, osv?
Ska väl tillägga att en Doxa stått på listan länge! Sjukt läckra. Minns att jag för ett gäng år sedan såg en ”cool orange klump” till klocka på handleden hos en dykare, när jag fyllde tuber på ett dykcenter. Tänkte att en sådan där pjäs måste man ju ha!
Aha, coolt! Tycker Synchron är riktigt häftig också, med sin design. Får hålla utkik när det kommer i lager igen.Stämmer bra. Synchron ägde Doxa under 70-talet och har återupplivats av mannen som återupplivade Doxa, Rick Marei.
Personligen tycker jag att priset är helt rätt. Kvalité, finish etc är hög och är det en Doxa man vill ha då finns det inte så många alternativ. Jag har ägt klockor för halva priset och för dubbla priset som ligger på ungefär samma nivå.
Synchron kommer tyvärr inte i lager igen. Den var limiteradAha, coolt! Tycker Synchron är riktigt häftig också, med sin design. Får hålla utkik när det kommer i lager igen.
Stort tack för svar! Måste nog uppleva en Doxa då helt enkelt
Kommer säkert någon annan variant får vi hoppas! Hyfsat lik den limiterade. Med tanke på hur bra den sålde vore det ju konstigt om de inte släppte något mer åt det hållet Ska hålla koll!Synchron kommer tyvärr inte i lager igen. Den var limiterad
- Och när jag köpte min första Rolex Submariner. Det stod 30000 kr på prislappen och man fick lite rabattDet var roligare när en Doxa kostade 8-10 brak
Den eviga frågan om vilken färg på nästa Doxa Inte lätt att välja, men när jag ser dem så här så skulle jag säga: Aquamarin!Hva bør nr. 3 være?