• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Newbiefråga från mig igen till Doxakompetansen :)

Jag försöker hitta länk till min 1500t.
Finns det bra alternativ till Doxas egna eller är denna som gäller?

Köper gärna ett slitet om någon har så jag slipper släpa ett nytt efter bilen för att matcha klockan

1622221226925.png

Testade precis ett av dom två natoband jag fick med vid köp. Nu är jag ingen expert på natoband men blev positivt överraskad av hur fint det är. Andas kvalitet. Någon mer som har testat dessa?
20210528_220541.jpg
20210528_220733.jpg
Jag testade dem och kvalitén känns verkligen super. Tyvärr så går det inte att vika tillbaka flärpen genom keepern så för mig med klen handled är de rätt kass. Man kan ju alltid klippa det till rätt längd men det hade varit bättre om det fanns lite mer plats så att man slapp göra det.

Jag testade dem och kvalitén känns verkligen super. Tyvärr så går det inte att vika tillbaka flärpen genom keepern så för mig med klen handled är de rätt kass. Man kan ju alltid klippa det till rätt längd men det hade varit bättre om det fanns lite mer plats så att man slapp göra det.
Nu när du säger det, reflekterande inte över den detaljen då det passade perfekt på mig. Synd kan jag tycka, hade själv gärna inte börjat klippa i detta.

Synchron skrev på wus "The strap comes with a spare springbar, that you need to remove from the buckle and you'll be able to fasten it easily" tror dock inte att det hjälper??

Tror det som menas är att det inte finns utrymme att vika tillbaka natot.
20210528_225402.jpg
Så förstod jag ocskå att det var och tyckte därför kommentaren från Synchron var "goddag yxskaft"
Någon kommenterade att anledningen till att de skickar med naton är för att de inte kan sälja dem så som de är :hilarious: jag kommer nog få kapa mina när väl klockan anländer (vilket är synd).

Så förstod jag ocskå att det var och tyckte därför kommentaren från Synchron var "goddag yxskaft"
Någon kommenterade att anledningen till att de skickar med naton är för att de inte kan sälja dem så som de är :hilarious: jag kommer nog få kapa mina när väl klockan anländer (vilket är synd).
Kan dom kanske menat att man kan avlägsna ett av dessa stift för att enklare kunna trä igenom? Det blir lite mer plats där att handskas med tänker jag. För just nu är det väldigt tight, mitt ligger utanpå.

Ber om ursäkt för eventuellt svammel från min sida. (Ett gäng öl har slunkit ner)

Edit. En annan lustig sak jag märkte nu är att det gröna natot är bredare än det svarta. Det går alltså inte att använda. Ser iallafall inte klokt ut.
20210528_220541.jpg

Den är cool men jag väntar och ser om det blir en massproduserad modell innan jag bestämmer mig för köp. Har Doxa 300 historien allt för nära i minnet

Jag är inte heller någon puritan - har haft en crush på kolfiberboetter generellt ett bra tag och tycker Doxan gör sig riktigt fint i det materialet så är rätt förtjust i den! svär i kyrkan

Tillbaka
Topp