• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Väldigt generöst av dig! Kan höras via PM :)
Inga som helst problem, hör av dig om du blir sugen :)
Här har du en jämförelse
20210604_151049.jpg

20210604_151134.jpg

Känns som att det är ganska standard, många dras med av bara farten och lika många släpper när nyhetens behag lägger sig. Kan intyga att det absolut inte är några fel på klockan i sig. Gillar man designen är det en hur cool pjäs som helst.
Så är det ju, bara att kolla på den blåa BB58an i början! Kanske ska fundera en runda på den iaf. Hur stor är den i diameter och l2l?

Vad är liten handled? Jag har 16,5cm och den sitter som en smäck på mig. :)
Ja, den biten är inga problem i och med att den har så kort L2L. Men höjden eller kanske snarare själva intrycket av höjd kan ev. upplevas problematiskt. Se här i min, iofs rätt sunkiga bild, med Syncron till vänster och en modern 300T till höger.

trio_2.jpg

På 300T så är sidorna mer avfasade och visuellt upplevs den definitivt mer slimmad än Syncronen.

Ja, den biten är inga problem i och med att den har så kort L2L. Men höjden eller kanske snarare själva intrycket av höjd kan ev. upplevas problematiskt. Se här i min, iofs rätt sunkiga bild, med Syncron till vänster och en modern 300T till höger.

trio_2.jpg

På 300T så är sidorna mer avfasade och visuellt upplevs den definitivt mer slimmad än Syncronen.
Ja, den är utan tvekan klumpigare än 300T. Det är ju också mycket en smaksak och jag vet inte om jag är rätt person att fråga. Jag kör ju Aquadive Bathyscaphe GMT på min klena handled och den är en bjässe jämfört med Synchron. 😁

Skulle säga ish 15.5 på en bra dag 😅
Personligen anser jag att det funkar på en 15,5cm handled men det är som sagt en smaksak. Lug-lug är rätt kort så det är mer om man gillar att ha en klump på armen. 😊

Vill du ha en referens så kan jag säkert lura FruBr att ta några bilder, hennes handled är också 15,5cm! 👍

Tjena Doxologer!

Jag ska ha en orange Doxa 300 eller 300T, har jag bestämt. En ny (eller iallafall den senaste versionen så att säga).

Är det bara att beställa från deras hemsida? Verkar ju vara i lager. Har försökt hitta begagnat men verkar inte finnas större utbud.

Något jag ska tänka på vid köp? Hur är marknaden gällande 300 vs 300T? (andrahandsvärde, hur eftertraktat är de respektive modellerna etc). För mig ser de rätt identiska ut förutom kupningen på glaset nämligen.

Personligen anser jag att det funkar på en 15,5cm handled men det är som sagt en smaksak. Lug-lug är rätt kort så det är mer om man gillar att ha en klump på armen. 😊

Vill du ha en referens så kan jag säkert lura FruBr att ta några bilder, hennes handled är också 15,5cm! 👍
Det hade varit super! 🙏

Tjena Doxologer!

Jag ska ha en orange Doxa 300 eller 300T, har jag bestämt. En ny (eller iallafall den senaste versionen så att säga).

Är det bara att beställa från deras hemsida? Verkar ju vara i lager. Har försökt hitta begagnat men verkar inte finnas större utbud.

Något jag ska tänka på vid köp? Hur är marknaden gällande 300 vs 300T? (andrahandsvärde, hur eftertraktat är de respektive modellerna etc). För mig ser de rätt identiska ut förutom kupningen på glaset nämligen.
De kan se rätt lika ut på bild men jag upplever stor skillnad på handleden. 300 är mer vintageinspirerad om betydligt nättare på handleden medan 300T är en rejält bitig dykare, något topptung.

Nu är du banne mig skyldig en! Fick FruBr till att testa den och nu får jag inte tillbaka den. "Den är faktiskt riktigt cool, jag lånar den." Jahapp... 😐

För övrigt så ser den jäkligt bra ut på hennes arm. Då är den ändå betydligt klumpigare på det bandet än på t.ex. Tropic. 😊
PSX_20210604_203834.jpg
PSX_20210604_203934.jpg
PSX_20210604_204012.jpg
Hahahah fan åh, då måste jag alltså köpa två nu då 😂😉

Nu är du banne mig skyldig en! Fick FruBr till att testa den och nu får jag inte tillbaka den. "Den är faktiskt riktigt cool, jag lånar den." Jahapp... 😐

För övrigt så ser den jäkligt bra ut på hennes arm. Då är den ändå betydligt klumpigare på det bandet än på t.ex. Tropic. 😊
PSX_20210604_203834.jpg
PSX_20210604_203934.jpg
PSX_20210604_204012.jpg
Ser ut att funka bra

Tjena Doxologer!

Du bør lese denne tråden: https://www.watchuseek.com/threads/doxa-300-vs-doxa-300t-2020-model-review-comparison.5242264/

:)

Tillbaka
Topp