Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Jag hade ett sånt i varukorgen från WatchBandCenter men plockade bort det i sista sekund. Det ångrar jag nu.Nytt band på Synchron (igen).
Tack! Beställde mitt därifrån och det är värt varenda krona. Köp!Snyggt! Jag hade ett sånt i varukorgen från WatchBandCenter men plockade bort det i sista sekund. Det ångrar jag nu.
Passade riktigt bra! Och snart kan jag också vara med i Synchron-gängetNytt band på Synchron (igen).
Grattis! Knep du @cjperry ? Hoppas min kommer snart.. lång väntanPassade riktigt bra! Och snart kan jag också vara med i Synchron-gänget
Ja men exakt, jag högg den! Segt att vissa fått sin flr länge sedan medans vissa fortfarande får vänta... När förväntas den komma?Grattis! Knep du @cjperry ? Hoppas min kommer snart.. lång väntan
Det är lite segt men det är bara att acceptera. Hoppade på sent på tåget så nu får man vänta. Enl. Senaste infon jag fick så blir det slutet på juni fingers crossedJa men exakt, jag högg den! Segt att vissa fått sin flr länge sedan medans vissa fortfarande får vänta... När förväntas den komma?
Mailade dom idag och dom skrev att mitten/slutet av juni så snart såJa men exakt, jag högg den! Segt att vissa fått sin flr länge sedan medans vissa fortfarande får vänta... När förväntas den komma?
Det är lite segt men det är bara att acceptera. Hoppade på sent på tåget så nu får man vänta. Enl. Senaste infon jag fick så blir det slutet på juni fingers crossed
Härligt Man har ju gått och hoppats på att de kanske kunnat få iväg i alla fall min tidigare Men nu är det näraMailade dom idag och dom skrev att mitten/slutet av juni så snart så
Det är lite segt men det är bara att acceptera. Hoppade på sent på tåget så nu får man vänta. Enl. Senaste infon jag fick så blir det slutet på juni fingers crossed
Ja men då börjar det ju närma sig! Hoppas de lyckas komma i tid. Den som väntar på något gott...Mailade dom idag och dom skrev att mitten/slutet av juni så snart så
Dette kommer jeg til å få mye pes for, men here goes:
Så kommer Synchron, som egentlig ikke er Doxa per se og utgir en "Army" eller "Military", som de har valgt å kalle den
- Doxa er egentlig forbundet med dykkerklokker i enkelte subtile farger, men også i enkelte glade farger
- Doxa er tradisjonelt en gladklokke, som med sine fargerike urskiver vitner om fredfulle tider og sivile happy-times
Jeg synes Doxa-tråden bør være fokus for fredfulle og glade dykkerklokker i de fargevarianter Doxa her utgitt - og at de som elsker militære Doxa-look-a-like klokker kan starte egen tråd der klokker benyttet primært for å time aksjoner for å ta livet av mennesker kan ha sin egen plass.
- Klokker assosiert med militære operasjoner er egentlig kun assosiert med død, fordervelse og drap
- Mange er fascinert av militære operasjoner og grusomheter, og dokumentarer på TV innen denne genren er ofte høyt rangert. Jeg ser mange av dem selv
- Doxa har så langt ikke utgitt en ny versjon av sin "Army"
I vilket fack placerar du Doxa SUB 750T Military Edition, Doxa SUB 1000T Military Edition och Doxa SUB 5000T Military Edition då? De glorifierar ju Military-grejen precis lika mycket som Synchron gör. Alla tre är släppta under Jennys management, som fortfarande är de som driver Doxa och som du har köpt dina klockor av.Dette kommer jeg til å få mye pes for, men here goes:
Så kommer Synchron, som egentlig ikke er Doxa per se og utgir en "Army" eller "Military", som de har valgt å kalle den
- Doxa er egentlig forbundet med dykkerklokker i enkelte subtile farger, men også i enkelte glade farger
- Doxa er tradisjonelt en gladklokke, som med sine fargerike urskiver vitner om fredfulle tider og sivile happy-times
Jeg synes Doxa-tråden bør være fokus for fredfulle og glade dykkerklokker i de fargevarianter Doxa her utgitt - og at de som elsker militære Doxa-look-a-like klokker kan starte egen tråd der klokker benyttet primært for å time aksjoner for å ta livet av mennesker kan ha sin egen plass.
- Klokker assosiert med militære operasjoner er egentlig kun assosiert med død, fordervelse og drap
- Mange er fascinert av militære operasjoner og grusomheter, og dokumentarer på TV innen denne genren er ofte høyt rangert. Jeg ser mange av dem selv
- Doxa har så langt ikke utgitt en ny versjon av sin "Army"
Ibland får jag för mig att det inte finns några klockmärken kvar som inte har någon koppling till diverse specialförband eller hela arméer, polisstyrkor, räddningstjänster, expeditioner, superdykare och alla andra tänkbara tuffingar -Det vore ju något, att bara sälja en klocka som en klocka!I vilket fack placerar du Doxa SUB 750T Military Edition, Doxa SUB 1000T Military Edition och Doxa SUB 5000T Military Edition då? De glorifierar ju Military-grejen precis lika mycket som Synchron gör. Alla tre är släppta under Jennys management, som fortfarande är de som driver Doxa och som du har köpt dina klockor av.
Nästan alla Doxa SUB har en vridring med en dekompressionstabell som är framtagen av US Navy så där finns också en nära koppling. En del 300T användes dessutom av både US Navy och Schweiziska militären under 70-talet. Och ja, de använde även klockor i glada och fridfulla färger inom det militära.
Ska vi dessutom gå längre bak i tiden och utanför SUB-linjen (och OT för den här tråden) så tillverkade Doxa klockor åt bland annat Tyska Luftwaffe. Sämre än så blir det nog inte.
Sen kan jag hålla med om att det kanske är lite tveksamt med Synchron i Doxatråden men det finns ju i alla fall en historisk koppling mellan märkena så det är inte bara en trött homage.
Nej, så får man nog gå på nyare märken och micro brands. I princip alla stora och gamla klockmärken har någon gång varit där och petat.Ibland får jag för mig att det inte finns några klockmärken kvar som inte har någon koppling till diverse specialförband eller hela arméer, polisstyrkor, räddningstjänster, expeditioner, superdykare och alla andra tänkbara tuffingar -Det vore ju något, att bara sälja en klocka som en klocka!
Sitter faktiskt redan och funderar på det. Kommer nog att bli en bredare tråd med antingen hela Synchron group eller en med Rick Marei-tema. Får se om jag kan få ihop en start inom kort. Posta i Micro-tråden så länge!@MaBr kan inte du vara snäll och lägga upp en egen tråd för Synchron när du har tid och ork. Du är kunnig och gör säkert en bra trådstart. Känns lite surt att vissa här uppenbarligen inte vill se dessa klockor i tråden så med respekt för det kanske det är på sin plats. Jag får iallafall ingen lust att posta fler bilder här.
För att bidra till tråden, en bild.
Låter toppen det! Mot Micro-trådenSitter faktiskt redan och funderar på det. Kommer nog att bli en bredare tråd med antingen hela Synchron group eller en med Rick Marei-tema. Får se om jag kan få ihop en start inom kort. Posta i Micro-tråden så länge!
Bild för topic!
Kände samma, har varit sugen ett tag men blir lite osäker när alla släpper sina samtidigt och nu när sommaren börjat?Överraskande många som släpper sina Military. Nyhetens behag?
Känns som att det är ganska standard, många dras med av bara farten och lika många släpper när nyhetens behag lägger sig. Kan intyga att det absolut inte är några fel på klockan i sig. Gillar man designen är det en hur cool pjäs som helst.Kände samma, har varit sugen ett tag men blir lite osäker när alla släpper sina samtidigt och nu när sommaren börjat?
Inte helt ovanligt. Först FOMO och sen kanske den inte kändes så spännande när man väl fått den. Jag tycker fortfarande den ser grym ut. Lite osäker på tjockleken bara.Kände samma, har varit sugen ett tag men blir lite osäker när alla släpper sina samtidigt och nu när sommaren börjat?