• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Life’s good med noe gult. :)

5FA74BB3-3021-4EAB-B40A-2B5DC7C8601B.png

Hade du haft kvar din Project Aware så kanske vi kunde ha snackat. 😏 Tror att denna blir kvar länge, är ju svår att få tag på om man säljer!
Lustigt, kollade precis bilder på Aquis cherry red. Project Aware var superfin, men dum som man är.. :nailbiting: Du gör rätt i att behålla den där, som sagt, inte helt lätt att hitta igen.

Hedersknyffeln och KS-andan personifierad, @-RI- lånade ut denna till mig så jag skulle få testa storleken.

Har tyckt den varit grymt snygg på bilder men har varit tveksam till storleken och att den inte skulle passa mina 16,5cm handleder. Första inyrycket är att den är väldigt lik en Doxa 1200T/300T men på steroider. Lite större och tyngre. Funkar ändå överraskande bra måste jag säga och som andra redan skrivit måste den upplevas live för att alla nyanser ska komma fram.

Tack igen @-RI- 🙏🙏🙏
20210610_200546.jpg
20210610_195840.jpg

Hedersknyffeln och KS-andan personifierad, @-RI- lånade ut denna till mig så jag skulle få testa storleken.

Har tyckt den varit grymt snygg på bilder men har varit tveksam till storleken och att den inte skulle passa mina 16,5cm handleder. Första inyrycket är att den är väldigt lik en Doxa 1200T/300T men på steroider. Lite större och tyngre. Funkar ändå överraskande bra måste jag säga och som andra redan skrivit måste den upplevas live för att alla nyanser ska komma fram.

Tack igen @-RI- 🙏🙏🙏
20210610_200546.jpg
20210610_195840.jpg
Tack för fina ord, kul att kunna dela med sig.

Tycker den ser ut att fungera fint på din handled trots sin storlek! Ser fram emot dina bilder och tankar med tiden. Var inte rädd att använda den, blir bara snyggare med lite battle scars.

Tack för fina ord, kul att kunna dela med sig.

Tycker den ser ut att fungera fint på din handled trots sin storlek! Ser fram emot dina bilder och tankar med tiden. Var inte rädd att använda den, blir bara snyggare med lite battle scars.
Håller med dig om att den kommer se bättre ut med tiden men jag ska verkligen vara försiktig och inte göra några dings i denna 😀

Ska bli kul att testa några dagar. Funderar på att byta till ett vintage tropic sport, tror det kommer funka bra.

Kära Doxaianer, gällande 300 + 300T Turkos. Har de samma färg eller skiljer de sig åt?
tycker mig att 300:ans är mer åt de blå hållet vid snabb googling.
907FBFBA-703D-4BA1-ABC0-E1EFEEACA336.jpeg

157F95DE-5FD7-4AE6-952E-ECC186A39F5A.jpeg

9D072243-DDF3-4676-B134-7E8436FEC74D.jpeg
F7B1C6E6-1981-45A5-8DC4-6057BA6C8019.jpeg

Edit: Tillkommer tull+moms vid köp ifrån https://eu.doxawatches.com/collections/sub-300t ?

Ingen aning om färgen men priserna är i alla fall inklusive moms. 😊
Och gratis frakt! Det du ser är vad du betalar :) Var nära att hugga en 300T Sharkhunter i våras men annat dök upp... Fortfarande sugen haha

Jag har upplevt en märklig egenhet med Doxas BoR-länk, och ska försöka beskriva problemet så tydligt jag kan.

Jag skaffade mig inför sommaren en Sub 300 på länk, direkt från Doxa. Efter några veckors användning utan problem jag ute på en RIB-båt i veckan, och efter att stått med handen lutad mot den vibrerande båtkroppen blev jag varse att låset till länken öppnats och hängde löst kring handloven.

När jag kommit hem försökte jag problemsöka lite, och blev då medveten om dykförlängningen (jag vet att ni killar dyker järnet med era Doxor, men pinsamt nog är detta en funktion jag aldrig fått användning för). Denna består i två stycken gängande plåtbitar vikta under spännet, som alltså möjliggör snabb förlängning av länken till fördel för bärande utanpå våtdräkt. Förlängningen hålls på plats med en liten krökt plåtläpp.

Varje gång jag prövar detta händer samma sak: Om jag tar tag med nageln under spännets avigsida och drar uppåt löses dykförlängningen ut, samtidigt som det ordinarie spännet, inklusive låsbygeln, också öppnas helt. Vips hänger hela länken lös.

Jag har nu monterat bort dykförlängningen helt, vilket lyckligtvis låter sig göras utan problem.

Gör jag mig förstådd? Upplever någon annan samma problem?

Jag har upplevt en märklig egenhet med Doxas BoR-länk, och ska försöka beskriva problemet så tydligt jag kan.

Jag skaffade mig inför sommaren en Sub 300 på länk, direkt från Doxa. Efter några veckors användning utan problem jag ute på en RIB-båt i veckan, och efter att stått med handen lutad mot den vibrerande båtkroppen blev jag varse att låset till länken öppnats och hängde löst kring handloven.

När jag kommit hem försökte jag problemsöka lite, och blev då medveten om dykförlängningen (jag vet att ni killar dyker järnet med era Doxor, men pinsamt nog är detta en funktion jag aldrig fått användning för). Denna består i två stycken gängande plåtbitar vikta under spännet, som alltså möjliggör snabb förlängning av länken till fördel för bärande utanpå våtdräkt. Förlängningen hålls på plats med en liten krökt plåtläpp.

Varje gång jag prövar detta händer samma sak: Om jag tar tag med nageln under spännets avigsida och drar uppåt löses dykförlängningen ut, samtidigt som det ordinarie spännet, inklusive låsbygeln, också öppnas helt. Vips hänger hela länken lös.

Jag har nu monterat bort dykförlängningen helt, vilket lyckligtvis låter sig göras utan problem.

Gör jag mig förstådd? Upplever någon annan samma problem?
Inte upplevt detta på någon av mina 300. Skulle påtala detta till Doxa och begära att få en ny länk.

Tillbaka
Topp