Stort grattis! Visst är den fantastisk?Idag kom nya klockan och den är över förväntan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort grattis! Visst är den fantastisk?Idag kom nya klockan och den är över förväntan
Du får också vara medHallå då vill jag också vara med!
Ja den är fantastisk! Velade om jag skulle ta denna eller den limiterade som dig, men tror jag blir nöjd med dennaStort grattis! Visst är den fantastisk?
Det tror jag med den är rejält fin. Har själv varit sugen på en med färgad tavla, men känns dumt/onödigt med två carbon.Ja den är fantastisk! Velade om jag skulle ta denna eller den limiterade som dig, men tror jag blir nöjd med denna
Yippie!!Du får också vara med
Grattis! Du kommer inte att ångra digTjena Doxa gänget! Har blivit lätt besatt av Doxa helt plötsligt och så igår kunde jag inte hålla mig längre. Beställde en Sub 300 Carbon Sharkhunter Har aldrig ens sett en Doxa på riktigt och kan knappt bärga mig. Ska bli otroligt spännande att få hem den. Hoppas den är så fet som den är på bild
Tack! Tror inte heller detGrattis! Du kommer inte att ångra dig
Jag tror du behöver den -och jag pengarna.På tal om vintage 300T
Kanske ska starta en omröstning här i trådenJag tror du behöver den -och jag pengarna.
Jag tar öl (backvis) i delbyte.Kanske ska starta en omröstning här i tråden
Hur många backar Norrlands ska du ha för klockan?Jag tar öl (backvis) i delbyte.
Min gamla snyggingÄlskar att det är lite schletet!
Typ 100 backar blir väl lagom.Hur många backar Norrlands ska du ha för klockan?
Blir det ok om jag levererar en back i veckan under två år? Man vill ju inte att du ska dricka för mycket.Typ 100 backar blir väl lagom.
Idag kom nya klockan och den är över förväntan
Älskar att det är lite schletet!
Försöker du skrämma mig?Det blir kul på Söndag @Donkii
Riktigt fina båda två! Glaset ser betydligt mycket bättre ut på Maranez. Jag upplever att tavlan blir mycket mindre på min 300 pga att glaset ger den där vita ringen.Det blev en förvirrande dag - flera klockor på en gång dök upp. Snacka om I-lands problem...
Först en Doxa 300 Professional. Första intrycket var inget vidare. Givetvis så skulle första skruven jag gav mig på i länken vara av typen mjuk-hård-mjuk-hård i känslan när jag skulle gänga ur den. Som tur var så betedde sig de resterande helt normalt och den första gjorde jobbet också, men...
Det här ändrades sig snabbt när jag plastat av boetten. Vow - riktigt snygg tavla och glas! På handleden kändes den fantastisk - den ligger riktigt lågt och platt. En märkbar skillnad jämfört med 300T.
Den är inte helt lättfotad med det välvda glaset när man försöker från något annat än rakt framifrån.
Sen fick jag även en rosa Maranez Samui vintage. Inga problem med skruvarna där i länken. Glaset har de lyckats riktigt bra med. De har försökt göra en boett mer åt 300-hållet, men här känns den ändå mer som en 300T som man filat lite på så att säga. Den ligger iofs också platt och bra på handleden, men ändå inte riktigt samma feeling. Kanske är svårt att begära - prisskillnaden är ju massiv.
Bildjämförelsen är lite elak mot Maranezen. Positionerad mer normalt på handleden så ser den betydligt "plattare" ut.
Edit:
Kände jag var lite taskig mot Samuin ovan. Här är en snällare vinkel:
En snygg detalj är den matta sidan av dykringen.
Ja, det ligger nåt i det. Jag såg på WatchUSeeek att Flying Doctor till och med funderade på om det skulle gå att transplantera in ett Maranez-glas i en av sina Doxor just av det skälet.Riktigt fina båda två! Glaset ser betydligt mycket bättre ut på Maranez. Jag upplever att tavlan blir mycket mindre på min 300 pga att glaset ger den där vita ringen.
Ja, det hade ju varit coolt om det gick. Frågan är hur det påverkar resale value.Ja, det ligger nåt i det. Jag såg på WatchUSeeek att Flying Doctor till och med funderade på om det skulle gå att transplantera in ett Maranez-glas i en av sina Doxor just av det skälet.