• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Har "resale value" tanker nådd Doxa også nå? 🤣

@BjornAgain - gjør det du vil med klokken uten å tenke på resale value. :)
Gäller väl alla märken så jag förstår inte riktigt vad du syftar på. Moddar man en klocka och det skalar av 25% på begagnatpriset så är det kanske inte värt det om man inte är säker på att det är en keeper eller vill svälja den förlusten vid försäljning.

• Like
Reactions: v0n
Tror inte du får tillbaka den här @Patrik J
20210708_200002.jpg

Ni som har haft både stål och carbon hur skulle ni beskriva känslan? Känns inte carbon lite leksaks eller för lätt va säger ni?

Ni som har haft både stål och carbon hur skulle ni beskriva känslan? Känns inte carbon lite leksaks eller för lätt va säger ni?
Jag skulle säga att stål känns som en klocka för 25k och carbon en för 50k(eller t.o.m mer). Den håller mycket högre kvalité och lättheten är en vanesak :)

Då jämför jag min Carbon med min förra Sub 300 Silverlung.

Skulle man kunna säga att finnishen är bättre eller är det mer en känsla?
Aj de här va inte bra för köp nerven att båda är så positiva:)
Finnishen är bättre, känslan i vridringen och känslan av materialet. Det är lite svårt att beskriva. Men en stål-Doxa känns inte premium även om de är sjukt bra, carbon-Doxa däremot känns premium :)

BCEF65D8-F3E2-4EE7-9764-58D546EA7017.jpeg
Ni som kan Doxa- visst är det väl så att de exklusivt gör dykare? Vad är då allt detta bråte på Chrono24? 🤷🏻‍♂️

Är sugen på att köpa ett svart slätt enkelt gummi till min synchron i stål. Kommer handla från @Feskarn (watchwear) vad skulle ni rekommendera?

Är sugen på att köpa ett svart slätt enkelt gummi till min synchron i stål. Kommer handla från @Feskarn (watchwear) vad skulle ni rekommendera?
Watchwear har väl bara ett svart gummi men 20mm finns inte i lager.

Tillbaka
Topp