Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, lite lurigt att veta när det är vintage. Känner ju till sharkhuntern utan märkningen på tavlan så det kan säkert vara korrekt med en professional märkt silvertavla också. Lycka till med budgivningen!Den ser korrekt ut tycker jag. Vet att några 300T tilldelades MN och dessa hade samma vridring med triangeln, samma typ av krona och omärkt bakboett. Dock tror jag att dessa endast var Diving star men det finns så lite information om det så det är svårt att säga säkert.
Felprintade tavlor förkommer, jag har bland annat en där det inte står sharkhunter, och jag sett andra där det stått sharkhunter på en silvrig osv.
Det som talar för att den skulle kunna vara lite mer "speciell" är bland annat att visare och vridringen fått ny lume så ägaren har troligen haft användning för det. Får se om jag budar hem den![]()
Den är bra. Jag var länge tveksam och köpte inte på hypen utan testade en på handleden först en vecka. Konstaterade att den var bra på riktigt och fick möjligheten att köpa en egen. Grattis!Doxapuristerna och pacifisterna i tråden får välmen fasen vad nöjd jag är med den här! Ett spontanköp p.g.a. FOMO som visade sig vara ett av de bästa (om inte det bästa) kklockköpen jag har gjort!
Jag vet inte om Synchron ruckar dem men den ligger i alla fall +/-0 efter nästan fyra dygn på handleden.
![]()
- Coola bilder!
Tack Hasse, den överlevde också!- Coola bilder!
Lär dig posta i rätt tråd n00b, så här kan vi inte ha det smhPatentering fortgår
![]()
Hur faan gick dett till... Har du haxxat migLär dig posta i rätt tråd n00b, så här kan vi inte ha det smh
KS stora Parfymtråd
Ett annat intresse som även det går att "små samla" på är just parfymer och hej vem vill inte lukta gott? Vad kör ni för panty droppers, klubb parfymer osv?klocksnack.se
Nej jag är bara här för att kika på militärinspirerade Synchrons, helst svarta och gråHur faan gick dett till... Har du haxxat mig![]()
Varsågod dåNej jag är bara här för att kika på militärinspirerade Synchrons, helst svarta och grå![]()
Vad tror ni om denna? Lite suspekt variant som jag inte sett förut. Bara att det står professional på en silvrig tavla är ju lite skumt? @Gentle_Giant kanske vet?
![]()
Vintage Doxa 300T Professional automatic dykarklocka från 70-talet
Utropspris: 100 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2021-07-11 21:56:00. Köp & sälj begagnade & oanvända Övriga exklusiva herrklockor på Tradera.www.tradera.com
Verkligen! Lite udda att det kommer från den handlaren också. Inte den typen av vintage han normalt säljer.Kul att det dyker upp en gammeldoxa på Tradera! Tycker @cjperry fick ned det mesta, tycker inte det är ett ex att rygga för trots konfigurationer man inte ser så ofta! Möjligt med någon typ av MN-anknytning men det vågar jag inte gissa på.. Ser fin ut!![]()
Verkligen! Lite udda att det kommer från den handlaren också. Inte den typen av vintage han normalt säljer.
Det borde väl gå tycker jag. Känner inte personen ifråga men bor ju i närheten.Ja lite så... Har man möjlighet att kika in den på plats? Mest för skoj?
Det borde väl gå tycker jag. Känner inte personen ifråga men bor ju i närheten.
Här såldes en MN för 8 år sedan https://watchcharts.com/listing/335976/fs-doxa-300t-divingstar-marine-nationale
Den har samma nummer på bakboetten som den på Tradera. Så kan vara från samma period.
Har skickat honom ett meddelande, vi får se vad han svarar.Ja, du får väl ta kontakt och luska lite i historian bakom!
Samma period är det iallafall, sen fattas det ju kanske lite avgörande siffror, men är ingen expert alls... Har nått blogginlägg om NM-doxa någonstans, ska dyka ned litegrann i mina bokmärken och se om jag hittar..![]()
Ja jag tror tyvärr inte att detta är en MN, speciellt eftersom det är en bred triangel och inte smal samt att det inte är en diving star med större lysmassa på tavlan.Ja, du får väl ta kontakt och luska lite i historian bakom!
Samma period är det iallafall, sen fattas det ju kanske lite avgörande siffror, men är ingen expert alls... Har nått blogginlägg om NM-doxa någonstans, ska dyka ned litegrann i mina bokmärken och se om jag hittar..![]()
Här såldes en MN för 8 år sedan https://watchcharts.com/listing/335976/fs-doxa-300t-divingstar-marine-nationale
Den har samma nummer på bakboetten som den på Tradera. Så kan vara från samma period.
Tradera:
![]()
MN:
![]()
Jo, men detta är post-synchronMed bara min egna klocka som referenspunkt, borde inte baksidan ha Doxa segelbåten om den är pre-Synchron?
Haha fair enough, men borde den inte ha Synchron logon på tavlan i såfall?Jo, men detta är post-synchron![]()
Verkar inte varit så noga på den tiden. Den borde också ha searambler istället för professional på tavlan.Haha fair enough, men borde den inte ha Synchron logon på tavlan i såfall?![]()