• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Mycket snyggt👍 Vart kommer ändlänkarna ifrån?
Tack!

Ändlänkarna är från MrBeads. Svindyra men det behövdes minimalt med filande för att de skulle passa på Synchronen. Deras BoR var lite för tunnt däremot, jag valde BoR från Uncle Seiko till Omega Speedmaster FOIS 19mm och smalnar av ner till 16 vid spännet.


 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Testar SynMil på BoR idag. Filade till ett par ändlänkar jag hade liggande och kör mitt UncleSeiko BoR med Expandro-spänne.

2BF3134B-68C4-4540-99D7-9A9C07E791D8.jpeg

21108D03-C41E-4A6E-950A-38E6026653A7.jpeg
@yonsson får inte se det här o_O :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det där klumpiga gummibandet som inte verkar smalna av alls gav ju inget direkt ha-begär för min del men boetten i titan känns som en fullpoängare. Hoppas den kommer i fler varianter, då kan det bli svårt att hålla sig borta. 😬
Nej, dessutom blir det alldeles för mycket blått med det bandet. Matcha är bra men ibland blir det för mycket. Hade hellre sett ett orange band.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du kan nog räkna med 2500-2800 för bara klockan vid försäljn. så det är en rätt bra deal för en länk som passar utan modifikation :) Vilken färg beställde du? Inte fått hem än?
Ja, precis, tanken är ju att dumpa klockan och skalpera länken. Nej, den är någonstans över atlanten, jag tror de simmar över med den.
Svart tavla, vita visare.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Tänkte samma. Ser riktigt långt ut. Hade jag köpt den så hade jag fått ha flärpen under klockan :hilarious: Sedan ser det även ut att vara väldigt tight mellan bandstift och case. Kan vara svårt att ha nato, MN eller liknande monterat.
Ja, tänkte detsamma. Blir väldigt tight. Å andra sidan kanske en del tillbehörslänkar med helt raka avslut kan passa ovanligt bra på den här klockan. Oftast känns de som en nödlösning, men här skulle det kunna funka bra.
 
Senast ändrad:

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Om det är någon som är sugen på att färgmatcha så kan jag berätta att de nya banden från @tidochting.se är perfekta för Doxa och Aquadive, helt rätt nyans på båda. 😁
PSX_20210831_130154.jpg
PSX_20210831_130822.jpg
Är det de där Honeycomb? Hur är längden? Jag är på ständig jakt efter ett lagom långt gummi. Har testat flera tropic men de har varit för hårda och gnagt på min beniga handled.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Ny Doxa - umiddelbare tanker:

  • Grei blåfarge = pluss
  • Helson 3-6-9-12 markører = minus
  • Timemarkrørene kl. 1,2,4,5,7,8,10 og 11 = minus, da de er alt for små
  • Gummireim og "boett" = minus, da klokken virker alt for boxy
  • Spennen med reimen = pluss (virker gjennomtenkt)
  • Selve gummireimen = nøytral/minus (virker litt tykk)

Totalt: OK minus. Ikke noe jeg vil kjøpe, men flott andre kjøper den.

Doxa-GWD-2021.008.jpg


Doxa-GWD-2021.011.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ny Doxa - umiddelbare tanker:

  • Grei blåfarge = pluss
  • Helson 3-6-9-12 markører = minus
  • Timemarkrørene kl. 1,2,4,5,7,8,10 og 11 = minus, da de er alt for små
  • Gummireim og "boett" = minus, da klokken virker alt for boxy
  • Spennen med reimen = pluss (virker gjennomtenkt)
  • Selve gummireimen = nøytral/minus (virker litt tykk)

Totalt: OK minus. Ikke noe jeg vil kjøpe, men flott andre kjøper den.

Doxa-GWD-2021.008.jpg


Doxa-GWD-2021.011.jpg
Jag fullkomligt HATAR den typen av gummi- och låskombo! Kolla hur jäkla tjock delen under spännet är, lär vara extremt obekvämt att bära. Och då har jag inte ens nämnt tjockleken på spännet.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ny Doxa - umiddelbare tanker:

  • Grei blåfarge = pluss
  • Helson 3-6-9-12 markører = minus
  • Timemarkrørene kl. 1,2,4,5,7,8,10 og 11 = minus, da de er alt for små
  • Gummireim og "boett" = minus, da klokken virker alt for boxy
  • Spennen med reimen = pluss (virker gjennomtenkt)
  • Selve gummireimen = nøytral/minus (virker litt tykk)

Totalt: OK minus. Ikke noe jeg vil kjøpe, men flott andre kjøper den.

Doxa-GWD-2021.008.jpg


Doxa-GWD-2021.011.jpg
På vilket sätt är index 3-6-9-12 Helson? 🤨 De där har Doxa haft på 600T sen 80-talet.
DSC03481.jpg
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Limited Editions er alltid turn off, synes jeg. Helt ærlig; LE er utdatert og passé. Alle skal utgi en "LE" - og det er lite oppfinnsomt.

Som innen mikrobryggeri, så lanserer man f. eks. en ny IPA i såkalt "Limited Edition". Hvis den ikke selger noe særlig; da var den de facto limited og produseres ikke mer. Hvis den blir populær; den utgis nå som "regular edition". Akkurat som Doxa opererer - og mange andre "Swiss Made". Kjedelig strategi.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är det de där Honeycomb? Hur är längden? Jag är på ständig jakt efter ett lagom långt gummi. Har testat flera tropic men de har varit för hårda och gnagt på min beniga handled.
Japp, stämmer bra det. Vad är lagom långt..? 😁 Jag har 16,5cm handled och de funkar fint för mig i alla fall. Blir en del flärp men inget som inte är hanterbart. 👍 Dessa är väldigt mjuka så skaver inte någonstans, kan definitivt rekommendera!
 
Topp