Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste ju posta bild också, för dem som inte orkar leta upp annonsenDen där pre Synchron 300T Searamblern som @seikodiverr säljer blev man ju onekligen sugen på…
Ja!Verkar som att jag har fått in fukt i min SUB 300. Håller man den i handen så blir det imma på insidan av glaset men låter man den ligga en stund så försvinner det. What to do? Är det raka vägen till urmakaren som gäller eller?
Och torka.Ja!
Den behöver ju nya packningar.
Jag tror inte att den behöver det, den är rätt ny. Tror att det var jag som klantade mig när jag var på stranden häromdagen... Nu är den inlämnad till urmakaren i alla fall så får vi se vad de säger. Är man en sopa så kostar det!Ja!
Den behöver ju nya packningar.
Ok. Hoppas att det löser sig på ett bra och billigt sättJag tror inte att den behöver det, den är rätt ny. Tror att det var jag som klantade mig när jag var på stranden häromdagen... Nu är den inlämnad till urmakaren i alla fall så får vi se vad de säger. Är man en sopa så kostar det!
Ajfan! Glömt att dra åt kronan riktigt?Verkar som att jag har fått in fukt i min SUB 300. Håller man den i handen så blir det imma på insidan av glaset men låter man den ligga en stund så försvinner det. What to do? Är det raka vägen till urmakaren som gäller eller?
Det hoppas jag med.Ok. Hoppas att det löser sig på ett bra och billigt sätt
Ja, något åt det hållet. Eller att jag skruvade ut kronan när klockan var både blöt och full av sand för att blåsa av den... Jaaaa, det var jäkligt ogenomtänkt men nu är det gjort...Ajfan! Glömt att dra åt kronan riktigt?
Anbefalt test: La klokken ligge i romtemperatur. Ta en isbit og legg den isbiten på glasset. Dersom det kondenseres mye vann under (på innsiden) glasset -> urmaker/service a.s.a.p. I mellomtiden: Skru ut kronen og legg klokken i en skål med enten ris eller enda bedre: mange pakker Silica gel (som alle har mye av etter å ha kjøpt elektroniske dingser). Eventuelt; bruk en gummiball/squashball/tapeball og skru opp baklokket og la fuktigheten komme ut.Verkar som att jag har fått in fukt i min SUB 300. Håller man den i handen så blir det imma på insidan av glaset men låter man den ligga en stund så försvinner det. What to do? Är det raka vägen till urmakaren som gäller eller?
Bra tips! Klockan är redan hos urmakaren dock. Det räckte att man höll den i handen så den blev lite varm på undersidan så blev det kondens direkt...Anbefalt test: La klokken ligge i romtemperatur. Ta en isbit og legg den isbiten på glasset. Dersom det kondenseres mye vann under (på innsiden) glasset -> urmaker/service a.s.a.p. I mellomtiden: Skru ut kronen og legg klokken i en skål med enten ris eller enda bedre: mange pakker Silica gel (som alle har mye av etter å ha kjøpt elektroniske dingser). Eventuelt; bruk en gummiball/squashball/tapeball og skru opp baklokket og la fuktigheten komme ut.
Godt du aksjonerte raskt. Håper det løser seg uten for mye stress.Bra tips! Klockan är redan hos urmakaren dock. Det räckte att man höll den i handen så den blev lite varm på undersidan så blev det kondens direkt...
De körde en kanon-deal på Jenny Caribbean 300 i blått för några år sedan på Black friday.Har DOXA någonsin kört någon "REA" vid ex. black friday eller liknande?
Dessa länkar är fan jävligt bra
De borde verkligen släppa en ny version av den länken men det kommer väl aldrig att hända. Hade velat ha en sån till min SUB 300.Dessa länkar är fan jävligt bra
Agreed.. !De borde verkligen släppa en ny version av den länken men det kommer väl aldrig att hända. Hade velat ha en sån till min SUB 300.
Alltså, behöver du verkligen bägge dina Doxor?Dessa länkar är fan jävligt bra
En till på g ju.. hahaAlltså, behöver du verkligen bägge dina Doxor?
Stort tack för den, aldrig sett. Inte konstigt att Cousteau har lätt att få sin Doxa över en 7mm våtdräkt! Sjukt smart att kunna justera så den sitter åt ordentligt och att den sen drar ihop sig med automatik när dräkten komprimeras. Finns det någon modern länk-lösning som fungerar på samma sätt?Inte alla som kanske har greppar hur länken funkar så här kommer en liten film
Varsågod. Den är som sagt väldigt bekväm och användarvänlig. Någon ny länk med samma funktioner har jag nog inte hittat...Stort tack för den, aldrig sett. Inte konstigt att Cousteau har lätt att få sin Doxa över en 7mm våtdräkt! Sjukt smart att kunna justera så den sitter åt ordentligt och att den sen drar ihop sig med automatik när dräkten komprimeras. Finns det någon modern länk-lösning som fungerar på samma sätt?
Haha sjukdomen slog till!En till på g ju.. haha
Riktigt smart är den! Den som är närmast är väl Tudor Pelagos som har en fjäderbelstad mikrojustering/dykförlängning i spännet.Stort tack för den, aldrig sett. Inte konstigt att Cousteau har lätt att få sin Doxa över en 7mm våtdräkt! Sjukt smart att kunna justera så den sitter åt ordentligt och att den sen drar ihop sig med automatik när dräkten komprimeras. Finns det någon modern länk-lösning som fungerar på samma sätt?