• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Donkii

Boushh
2-Faktor
De kunde såklart inte svara på det för att urmakaren hade gått hem och personen i kassan hade ingen aning. 🤨 Det enda de sa var att han hade försökt få tag på Doxa i flera dagar och inget svar ens. Han hade försökt via andra kanaler än direkt via Doxa också men där fanns inga delar att få tag på. Man får ju nästan anta att det är kronan som behöver bytas då eller för packningar bör gå att hitta tredjepart?

Anledningen till att jag inte vill gå till Doxa är för att de bara verkar göra helservice vilket blir dyrt och overkill om det bara är krona/packningar som behövs och för det andra då verkar deras Customer service vara rätt tvivelaktig. Sen slipper jag som sagt gärna skicka klockan till Schweiz och vara av med den i flera månader.
Kronan ersätts ju aldrig med en Doxa krona då de precis som de själva säger, inte går att få tag på. De e ju bara att sätta dit en anna screwdown krona precis som alla andra får göra. Packningar är inga problem att hitta.. tror till och med att jag har nån till övers som jag kan skicka ned till dig förutsatt att jag hittar dom i flyttkaoset,
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kronan ersätts ju aldrig med en Doxa krona då de precis som de själva säger, inte går att få tag på. De e ju bara att sätta dit en anna screwdown krona precis som alla andra får göra. Packningar är inga problem att hitta.. tror till och med att jag har nån till övers som jag kan skicka ned till dig förutsatt att jag hittar dom i flyttkaoset,
Fast Doxa själva lär väl ha såna kronor så skickar man den till dem så borde det bara ok? Känns olustigt att sätta dit en generisk krona på en LE. 🤨 Jag kommer ändå inte att mecka själv, sånt vågar jag inte trixa med men väldigt snällt! :bag:
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fast Doxa själva lär väl ha såna kronor så skickar man den till dem så borde det bara ok? Känns olustigt att sätta dit en generisk krona på en LE. 🤨 Jag kommer ändå inte att mecka själv, sånt vågar jag inte trixa med men väldigt snällt! :bag:
Aha det är en nyare, trodde det var en vintage :)
 

nivde

Omega
2-Faktor
Delar med mig av ett litet smånördigt projekt. Laserskuret i stål (fisken i 12mm och loggan i 6mm), lackerat och sedan monterat. Samt en 300T för skala:)

DSC05567.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
@Scipio, du som har haft ljusgrått Tropic, hur ser det ut på riktigt? Jag försöker få en uppfattning om färgen men alla bilder är olika. Är det uppenbart grått eller är det mer smutsvit typ? Jag är sugen på att beställa ett Isofrane i den färgen nämligen.
Jag kan ta kort på det i morgon i dagsljus. Ljusgrått skulle jag kalla det, eller offwhite men inte grått. Jag kan skicka det till dig så kan du testa, men är en rak kant så det sitter som snyggast om det sitter dikt an mot boetten. Jag har ett svart också med rundad kant av märket Dagaz.
E94DA6C3-0F39-4168-AD0A-08E8B1C66F5D.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan ta kort på det i morgon i dagsljus. Ljusgrått skulle jag kalla det, eller offwhite men inte grått. Jag kan skicka det till dig så kan du testa, men är en rak kant så det sitter som snyggast om det sitter dikt an mot boetten. Jag har ett svart också med rundad kant av märket Dagaz.
E94DA6C3-0F39-4168-AD0A-08E8B1C66F5D.jpeg
Det hade varit riktigt schysst om du kunde ta lite bilder. 👍 Själva bandet är jag inte intresserad av utan jag ska i så fall köpa ett Isofrane i samma färg men tack ändå! De där avkapade ändarna på Tropic förstör tyvärr ett för övrigt bra band. Hade nog haft ett i varje färg annars. Tycker också att det är synd att Isofrane inte tillverkar något vitt band, undrar vad anledningen är till det. 🤨
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det hade varit riktigt schysst om du kunde ta lite bilder. 👍 Själva bandet är jag inte intresserad av utan jag ska i så fall köpa ett Isofrane i samma färg men tack ändå! De där avkapade ändarna på Tropic förstör tyvärr ett för övrigt bra band. Hade nog haft ett i varje färg annars. Tycker också att det är synd att Isofrane inte tillverkar något vitt band, undrar vad anledningen är till det. 🤨
Här är några bilder i dagsljus som jag tycker visar korrekta färger.
5F9F702C-8264-4B52-81AD-F0600C87BBEF.jpeg
0F3D1AE9-6C12-49EC-AD96-AEFBE57696B3.jpeg
 

Bilagor

  • 601E3ED9-376E-4EF2-A52F-3659F39E39C6.jpeg
    601E3ED9-376E-4EF2-A52F-3659F39E39C6.jpeg
    809.7 KB · Visningar: 6
  • CE16CBEB-27D9-4A22-BC48-69AF5722CBED.jpeg
    CE16CBEB-27D9-4A22-BC48-69AF5722CBED.jpeg
    406 KB · Visningar: 4

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Senast ändrad:
Topp