• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Några risiga bilder.
D01F868D-046A-43DA-B6E0-6A24ED98E1BC.jpeg
Grattis! Hur är första intrycken?
Såg på fb att det var svårt att få en bra passform på bandet. Förmodar att det framförallt gäller oss med små handleder.

Annan inside information säger att de jobbar på mer än ett projekt men det jag sedan tidigare hade information om har tydligen blivit lite problematiskt. De gick ut med info om det på WUS för några veckor sen. För att klargöra, antingen så blir det en skitdyr kronograf med ett custom urverk eller en billigare version utan kronograf. I min värld är båda dåliga alternativ så jag vet inte vad jag tycker. En Benthos utan minut-kronograf är inte en Benthos.
synchron.PNG
Trist! Det är ju minutkronografen som gör klockan. Kanske kan snegla på quartz? ETA 251.264 t.ex. har centrumminutkronografvisare (skönt ord :)).

Grattis! Hur är första intrycken?
Såg på fb att det var svårt att få en bra passform på bandet. Förmodar att det framförallt gäller oss med små handleder.
Har ju inte haft den en timme på armen än och bara suttit i soffan så är ju inte mycket att bedöma utifrån. Läste om spännet men jag upplever det inte som något problem, kanske blir mer i vägen vid skrivbordet. Klockan är ju rätt hög, men då den är så lätt så känns den ändå inte topptung.

Snygg. Ser framemot att se vilka andra färger som kommer ut.
Är det spökpostion för datumet eller gjorde de sig besväret att sätta in en modifierad Selitta?
Ingen spökposition på denna :)
Var väldigt tveksam till hur den skulle bäras, men måste säga att det är en av de mest bekväma jag haft. Spännet får 10/10 också.

Tillbaka
Topp