Hasse Granat
Basic
GLS tracking var dålig när det kommit in i Sverige för min del. På Schenker funkade det bättre.Bra spanat här. Nu är min 600t på väg med GLS från Tyskland. Spännande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
GLS tracking var dålig när det kommit in i Sverige för min del. På Schenker funkade det bättre.Bra spanat här. Nu är min 600t på väg med GLS från Tyskland. Spännande.
Exakt, samma här. När paketet kommer till SE så byter de spårnnr. @Monk om man söker ex. via parcelsapp.com så kan man se mer. Där finns även schenker spårnnr. som man kan mata in i "mina paket" appen.GLS tracking var dålig när det kommit in i Sverige för min del. På Schenker funkade det bättre.
Beställer du från EU-sidan så tillkommer inte moms.Var skickas doxa klockorna ifrån? Undrar om det tillkommer moms?
Som @MaBr skriver, inget momspåslag. Dom skickas ursprungligen från Schweiz men går via en filial i Tyskland, gissningsvis för att kringgå den problematiken.Var skickas doxa klockorna ifrån? Undrar om det tillkommer moms?
Beställer du från EU-sidan så tillkommer inte moms.
Nice...smått sugen på en 600tSom @MaBr skriver, inget momspåslag. Dom skickas ursprungligen från Schweiz men går via en filial i Tyskland, gissningsvis för att kringgå den problematiken.
Japp. Precis så har jag uppfattat det. Min skeppades från ”Germany Vaihingen” och moms är inkluderat i priset.Som @MaBr skriver, inget momspåslag. Dom skickas ursprungligen från Schweiz men går via en filial i Tyskland, gissningsvis för att kringgå den problematiken.
Vintage Doxa är det coolaste som finns. Kan inte bli bättre. Har bara ägt en och den ägs av dig nu. Hade det varit den här hade jag aldrig sålt den!
Ja dom är fasen najs!Vintage Doxa är det coolaste som finns. Kan inte bli bättre. Har bara ägt en och den ägs av dig nu. Hade det varit den här hade jag aldrig sålt den!
Vintage Doxa börjar vara för dyrt åt mig annars skulle jag absolut köpa en Pro. Sharkhuntern köpte jag från en säljare i Italien en gång i tiden.Ja dom är fasen najs!
Jaha, kul, är det Sharkhuntern?
Det kommer en dag när jag kommer att behöva offra lite klockor, bygger hus, så du får väl norpa den här då
Jag vill också stå i köJa dom är fasen najs!
Jaha, kul, är det Sharkhuntern?
Det kommer en dag när jag kommer att behöva offra lite klockor, bygger hus, så du får väl norpa den här då
Givet!!Jag vill också stå i kö
Åfan! Jag ägde Sharkhuntern ett tag också Jäkligt mysig!Vintage Doxa börjar vara för dyrt åt mig annars skulle jag absolut köpa en Pro. Sharkhuntern köpte jag från en säljare i Italien en gång i tiden.
Jag har inte fått slutfakturan än. Fick för nästan 1 vecka sedan info att den skulle komma "really soon".Någon som fått sin Deepstar skickad ännu? De skulle skicka den en vecka efter att andra fakturan är betald. Nu 8 dagar sedan jag betalade, men inte hört något
ännu. Hur är det med er andra? @MaBr
Har inte ännu testat. På WUS sade dom att det är lite problem med frakter nu pga jul och Covid så tänkte ge dom några dagar ännu.Jag har inte fått slutfakturan än. Fick för nästan 1 vecka sedan info att den skulle komma "really soon".
Har du testat att chatta med dem?
Noll info här och man börjar bli något frustrerad nu. Tidigast måndag skickas den då och då har det gått nästan två veckor, inte okej.Någon som fått sin Deepstar skickad ännu? De skulle skicka den en vecka efter att andra fakturan är betald. Nu 8 dagar sedan jag betalade, men inte hört något
ännu. Hur är det med er andra? @MaBr
Helt galet bra! Det som överraskade mig mest när jag fick min vintage Doxa var hur bra den skruvade kronan och bezel actionen var. Känslan är nästan mer modern toolwatch än vintage. Länken känns förstås vintage, men samtidigt en av de bästa länkarna som gjorts. Otroligt bekväm.Får kasta in nyförvärvet här. Hade inte koll på att den hade skruvad krona, vilket jäkla plus!
Mm grymt bra bygge. Länken är skön och sett till ”teknik” kanon. Man behövde inga blaffiga länkar när man skulle dyka förr!Helt galet bra! Det som överraskade mig mest när jag fick min vintage Doxa var hur bra den skruvade kronan och bezel actionen var. Känslan är nästan mer modern toolwatch än vintage. Länken känns förstås vintage, men samtidigt en av de bästa länkarna som gjorts. Otroligt bekväm.
Fasen vad snyggt! Det är bara andra generationen Synchron 300T som inte har skruvad kronaFår kasta in nyförvärvet här. Hade inte koll på att den hade skruvad krona, vilket jäkla plus!
Tack! Åh trodde den här stack ut pga skruvad, men då är det min andra som gör det pga ensam om att inte ha det? Tack för kunskapen!Fasen vad snyggt! Det är bara andra generationen Synchron 300T som inte har skruvad krona
Lite ledsen i ögat för att jag missade den där, ett riktigt pang pris ju, särskilt med länken! Avis på originalkronan är man också såklart!Får kasta in nyförvärvet här. Hade inte koll på att den hade skruvad krona, vilket jäkla plus!
Chattade just med den kära agent65 på deras site och fick beskedet att min var i första batchen och förväntas skeppas inom 1-2 veckor,Noll info här och man börjar bli något frustrerad nu. Tidigast måndag skickas den då och då har det gått nästan två veckor, inte okej.
Betalade du hela direkt och om inte, när betalade du det utestående?Chattade just med den kära agent65 på deras site och fick beskedet att min var i första batchen och förväntas skeppas inom 1-2 veckor,