Kanske Doxas egna gummi i orange gör susen? Lite surt att prislappen är som den är…Känner mig nöjd men samtidigt är frågan om denna kommer funka då jag egentligen var på jakt efter en professional
![]()
![zpFGPE64_800x.jpg](https://cdn.shopify.com/s/files/1/0276/8522/4530/products/zpFGPE64_800x.jpg?v=1587719628)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske Doxas egna gummi i orange gör susen? Lite surt att prislappen är som den är…Känner mig nöjd men samtidigt är frågan om denna kommer funka då jag egentligen var på jakt efter en professional
![]()
Testa annars tid&tings våffelgummi, tror det kan bli riktigt bra!Känner mig nöjd men samtidigt är frågan om denna kommer funka då jag egentligen var på jakt efter en professional
![]()
Ja det skulle bli riktigt bra, tyvärr kan jag inte motivera köpet till det prisetKanske Doxas egna gummi i orange gör susen? Lite surt att prislappen är som den är…
![]()
Tack för tipset men tyvärr är det slut i 20mmTesta annars tid&tings våffelgummi, tror det kan bli riktigt bra!
![]()
Honeycomb FKM orange rubber watch band 18mm 20mm 22mm 24mm - tidochting.se
Rubber band of the highest quality. Honeycomb is a rubber model inspired by classic racing bands with patterns that make it comfortable even in heat and wetidochting.se
Även watchwear har dem. 20mm ser ut att finnas i lagerJa det skulle bli riktigt bra, tyvärr kan jag inte motivera köpet till det priset
Tack för tipset men tyvärr är det slut i 20mm
Här är ett annat tips, tullfritt från EnglandJa det skulle bli riktigt bra, tyvärr kan jag inte motivera köpet till det priset
Tack för tipset men tyvärr är det slut i 20mm
Här är ett annat tips, tullfritt från England
![]()
ISOfrane Rubber Strap with RS Buckle - Orange
ISOfrane is one of the foremost dive watch straps on the market. Originally developed in the 1960s, these rubber straps are designed to be both comfortable and durable. In addition to being super soft, the strap has large ventilation slots to both allow the skin to breathe, and for water to...www.watchgecko.com
Läcker! Tycker bara den blir snyggare å grymmare för varje gång jag ser den!
Jag får väl börja fila jag medDet får man
Efter att filat med en nålfil lite på klackarna på ändbitarna så kan jag använda 1.5mm utan problemFörsökte en stund utan att fila men gav upp
![]()
Schysst med matchande armband!1200T fick följa med på äventyr idag. Sjukt härligt dag och man längtar ju så sjukt mycket efter sommaren nu.
![]()
![]()
Det där är inte årets modell va? Fin!
Det är kompisens koppel, självklart färgmatchat i min favoritfärg.Schysst med matchande armband!
Eller är det kanske kompisens koppel![]()
Jag hade försiktigt filat till dem så att de kan röra sig ordentligt. Är några på WUS som har gjort det med gott resultat.Funderar.
Ändlänkarnas "riskorn" på 300T har ju rakt avslut mot själva ändlänken, vilket gör att den inte kan vika sig in mot boetten, vilket i sin tur gör att den sist länkbiten vill stå ut lite innan länken viker av in mot handleden. För mig som har 17,5 cm handled är jag väl på gränsen till att det här märks. Större handleder så märker man nog inte av det eftersom länken ändå putar ut s a s.
Om man tittar på 300:ans motsvarighet så är riskornen rundade på baksidan av länken, så att de kan falla in mot boetten och då ta med sig länken närmare boetten.
På ett sätt lite snyggare. Å andra sidan ser man istället änden på själva riskornen när man tittar ned på klockan om man har en smalare handled. Inte heller skitsnyggt.
Jag tror ni fattar.
Ska man ändå modda länkens yttersta riskorn så att de kan falla in mot boetten? Eller är det bättre att låta dem vara? Någon som fixat själv?
Här kan du se hur man kan modifiera. Ser inte ut att vara så svårt.Funderar.
Ändlänkarnas "riskorn" på 300T har ju rakt avslut mot själva ändlänken, vilket gör att den inte kan vika sig in mot boetten, vilket i sin tur gör att den sist länkbiten vill stå ut lite innan länken viker av in mot handleden. För mig som har 17,5 cm handled är jag väl på gränsen till att det här märks. Större handleder så märker man nog inte av det eftersom länken ändå putar ut s a s.
Om man tittar på 300:ans motsvarighet så är riskornen rundade på baksidan av länken, så att de kan falla in mot boetten och då ta med sig länken närmare boetten.
På ett sätt lite snyggare. Å andra sidan ser man istället änden på själva riskornen när man tittar ned på klockan om man har en smalare handled. Inte heller skitsnyggt.
Jag tror ni fattar.
Ska man ändå modda länkens yttersta riskorn så att de kan falla in mot boetten? Eller är det bättre att låta dem vara? Någon som fixat själv?
Haha, nej, 1967-68Det där är inte årets modell va? Fin!
Nej, det är nog en baggis.Här kan du se hur man kan modifiera. Ser inte ut att vara så svårt.
![]()
Fixing the Doxa 300T bracelet problem .
Fixing the Doxa 300T bracelet problem. So in purchasing the Doxa 300t I was aware of the issue the some seem to have with the bracelet where it endlinks don't articulate as much as we would like. When bending they would hit against the endlinks and case of the watch. The weird way this will...www.watchuseek.com
Och vips dök det upp en moddad länk ser jag!Oransje er OK, men gult er bedre. IMHO.
![]()
![]()
Lenken er ikke modifisert - det er 300-lenken på 300T endlinks. Altså ikke noe filing av "riskorn" som vist i egen tråd på WUS.Och vips dök det upp en moddad länk ser jag!
Kan du ta en bild på hur riskornen ser ut på baksidan?
Jag gjorde det på min. 20 min jobb med Dremeln och lite fipplande med att sätta på och ta av länken för att passa in den. Jag tog tyvärr inga bilder på baksidan, bara före/efter.Funderar.
Jag tror ni fattar.
Ser snyggt ut!Jag gjorde det på min. 20 min jobb med Dremeln och lite fipplande med att sätta på och ta av länken för att passa in den. Jag tog tyvärr inga bilder på baksidan, bara före/efter.![]()
![]()
Jag hade gjort om det om jag blev med 300t igen.