• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
...möjligtvis skulle fyrkantigheten på ändlänken störa om man bänder den bakåt/under boetten som här, men jag kan inte se att det skulle vara något problem när man faktiskt har den på handleden. Men visst vi har alla olika toleransnivåer för vad vi upplever som störande. :)

doxa_300t_bracelet_mod3.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Doxa har äntligen släppt sin Army. I keramiskt material. För €4200... Jag fattar att de vill vara nyskapande men vem skulle köpa denna istället för en Synchron PVD som kostar en fjärdedel så mycket? Väldigt snygg för övrigt men inte för mig i alla fall.

EDIT: Limiterad till 100ex också...
MicrosoftTeams-image_1.jpg

Doxa1.PNG

Doxa2.PNG
Doxa3.PNG
Doxa4.PNG
Doxa5.PNG
Doxa6.PNG
Doxa7.PNG
 
Senast ändrad:

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Doxa har äntligen släppt sin Army. I keramiskt material. För €4200... Jag fattar att de vill vara nyskapande men vem skulle köpa denna istället för en Synchron PVD som kostar en fjärdedel så mycket? Väldigt snygg för övrigt men inte för mig i alla fall.

EDIT: Limiterad till 100ex också...
MicrosoftTeams-image_1.jpg

Doxa1.PNG

Doxa2.PNG
Doxa3.PNG
Doxa4.PNG
Doxa5.PNG
Doxa6.PNG
Doxa7.PNG
Väntat att den skulle bli dyr. Jag började faktiskt tro att den aldrig skulle komma. Är den "limiterad" på vanligt Doxavis, dvs. säljer den bra så fortsätter de tillverka den.

Edit: gummit var sjukt fult.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Doxa har äntligen släppt sin Army. I keramiskt material. För €4200... Jag fattar att de vill vara nyskapande men vem skulle köpa denna istället för en Synchron PVD som kostar en fjärdedel så mycket? Väldigt snygg för övrigt men inte för mig i alla fall.

EDIT: Limiterad till 100ex också...
MicrosoftTeams-image_1.jpg

Doxa1.PNG

Doxa2.PNG
Doxa3.PNG
Doxa4.PNG
Doxa5.PNG
Doxa6.PNG
Doxa7.PNG

100 ex borde de väl kunna kränga utan problem tycker jag (även om den är dyr).
 

Leppe

Panerai
2-Faktor
Doxa har äntligen släppt sin Army. I keramiskt material. För €4200... Jag fattar att de vill vara nyskapande men vem skulle köpa denna istället för en Synchron PVD som kostar en fjärdedel så mycket? Väldigt snygg för övrigt men inte för mig i alla fall.

EDIT: Limiterad till 100ex också...
MicrosoftTeams-image_1.jpg

Doxa1.PNG

Doxa2.PNG
Doxa3.PNG
Doxa4.PNG
Doxa5.PNG
Doxa6.PNG
Doxa7.PNG
Ledsen Doxa men jag har redan (enligt mig) en bättre variant i stål.
Jag är inte heller så stort fan av gummit. Firren på kronan måste bort också.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Den verkar vara slutsåld. Kan det verkligen vara möjligt? Tyckte som sagt de skulle kunna kränga 100, men väntade mig kanske inte att de skulle gå åt direkt.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Väntat att den skulle bli dyr. Jag började faktiskt tro att den aldrig skulle komma. Är den "limiterad" på vanligt Doxavis, dvs. säljer den bra så fortsätter de tillverka den.

Edit: gummit var sjukt fult.
Min förhoppning är att denna är limiterad men att den kommer som icke limiterad i stål längre fram, precis som att 600T först kom i titan och sen stål. Jag har det gummit på min SUB 300 och det är riktigt bra men jag håller med om att det inte riktigt funkar på Army.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Min förhoppning är att denna är limiterad men att den kommer som icke limiterad i stål längre fram, precis som att 600T först kom i titan och sen stål. Jag har det gummit på min SUB 300 och det är riktigt bra men jag håller med om att det inte riktigt funkar på Army.
Ja, det låter som en vettig lanseringstrappa. Tycker strukturen på gummit skär sig lite mot boetten på Armyn
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Doxa har äntligen släppt sin Army. I keramiskt material. För €4200... Jag fattar att de vill vara nyskapande men vem skulle köpa denna istället för en Synchron PVD som kostar en fjärdedel så mycket? Väldigt snygg för övrigt men inte för mig i alla fall.

EDIT: Limiterad till 100ex också...
MicrosoftTeams-image_1.jpg

Doxa1.PNG

Doxa2.PNG
Doxa3.PNG
Doxa4.PNG
Doxa5.PNG
Doxa6.PNG
Doxa7.PNG
Jag funderar på vilket sätt denna är mer orginaltrogen? 🤔 (så som de marknadsförde på IG när Synchron släppte sin). Coolt med keramik dock :) roligt att de vågar prova olika material.
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Doxa har äntligen släppt sin Army. I keramiskt material. För €4200... Jag fattar att de vill vara nyskapande men vem skulle köpa denna istället för en Synchron PVD som kostar en fjärdedel så mycket? Väldigt snygg för övrigt men inte för mig i alla fall.

EDIT: Limiterad till 100ex också...
MicrosoftTeams-image_1.jpg

Doxa1.PNG

Doxa2.PNG
Doxa3.PNG
Doxa4.PNG
Doxa5.PNG
Doxa6.PNG
Doxa7.PNG
Kul! Men för det priset kunde man ju förvänta sig att få matchande lume på tavla och vidare iaf. Synchron gjorde den bättre imo.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det här med fisken på kronan, varför är alla så anti mot den?
Jag tycker inte den misspryder klockan, och det är den enda jag haft som suttit rätt, Rolex och Omega inkluderade.
20220427_190450.jpg
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Det här med fisken på kronan, varför är alla så anti mot den?
Jag tycker inte den misspryder klockan, och det är den enda jag haft som suttit rätt, Rolex och Omega inkluderade.
20220427_190450.jpg
Jag har inte heller något problem med den. Historiskt inkorrekt menar väl Flying Doctor och andra. Jag kan inte påstå att jag bryr mig. Däremot tycker jag att det var bra att de styrde upp färgmatchningen så att Divingstar och AquaMarine fick en som följde färgtemat.

doxa_300t_aqua_3.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det här med fisken på kronan, varför är alla så anti mot den?
Jag tycker inte den misspryder klockan, och det är den enda jag haft som suttit rätt, Rolex och Omega inkluderade.
20220427_190450.jpg
Det är inte själva fisken som stör utan att Doxa har börjat marknadsföra den som Doxa-fisken när det egentligen är Jenny-loggan. Känns rätt fånigt tycker jag.
 
Topp