Verkligen Doxa-väder! Värmen kräver en justering i låsetNästan svensk sommarvärme i stockholmstrakten idag
![]()
Isen är inte helt borta
![]()
![Beaming face with smiling eyes :grin: 😁](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f601.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen Doxa-väder! Värmen kräver en justering i låsetNästan svensk sommarvärme i stockholmstrakten idag
![]()
Isen är inte helt borta
![]()
Här får du ett gäng! 1200T har samma boett som 300T, enda skillnaderna är att 1200T har ett välvt glas medans 300T har ett plant och att själva "greppet" på vridringen är något kraftigare på 1200T.Hej,
Har du ngn länk till @MaBr inlägg?
Tack för länkarnaHär får du ett gäng! 1200T har samma boett som 300T, enda skillnaderna är att 1200T har ett välvt glas medans 300T har ett plant och att själva "greppet" på vridringen är något kraftigare på 1200T.
https://klocksnack.se/threads/doxa-tråden-fans-of-doxa-synchron-aquastar-rick-marei-osv.58386/page-275#post-3994880
https://klocksnack.se/threads/doxa-tråden-fans-of-doxa-synchron-aquastar-rick-marei-osv.58386/page-274#post-3994557
https://klocksnack.se/threads/doxa-tråden-fans-of-doxa-synchron-aquastar-rick-marei-osv.58386/page-156#post-3477646
1200T och 300T är nästan identiska så en jmf mellan 1200T och 300 ger en väldigt bra bild. Skillnaden är främst att bezeln är lite tjockare på 1200T jmf med 300T. 300T har liknande som 300. 1200T har liiite doomat glas mot 300Ts platta.Tack för länkarnaJag tänkte nog mer på skillnaderna mellan 300 och 300T
Jäklar vilka bra jämförelsebilder!Här får du ett gäng! 1200T har samma boett som 300T, enda skillnaderna är att 1200T har ett välvt glas medans 300T har ett plant och att själva "greppet" på vridringen är något kraftigare på 1200T.
https://klocksnack.se/threads/doxa-tråden-fans-of-doxa-synchron-aquastar-rick-marei-osv.58386/page-275#post-3994880
https://klocksnack.se/threads/doxa-tråden-fans-of-doxa-synchron-aquastar-rick-marei-osv.58386/page-274#post-3994557
https://klocksnack.se/threads/doxa-tråden-fans-of-doxa-synchron-aquastar-rick-marei-osv.58386/page-156#post-3477646
Tack!Jäklar vilka bra jämförelsebilder!
Riktigt mysig boettform på 300:an, men den lilla tavlan ihop med glasets form och den mjölkiga kanten gör att jag tycker den får vibbar av en guldfisk
Grymt fina jämförelser @MaBr, det tackar vi för!Sådär, då är vi något på spåret! Två svåraste delarna kvar, passa dit stretchdelarna mot BoR-länken och hitta passande ändlänkar.
![]()
Skaffade lite extra om det inte skulle bli bra eller om man vill ha fler.
![]()
Tack så mycket!Grymt fina jämförelser @MaBr, det tackar vi för!
scrollade lite och såg denna länk. Hur gick det med länkprojektet? Jag blev sjukt sugen själv på att försöka mig på något liknande![]()
Jag har bara expandro-spännet och flexbitarna än så länge hehe. Saknar bor-länk och ändlänkar. Får väl börja jaga lite mera aktivt om det ska bli nåtTack så mycket!
Ehm, det där projektet är pausat pga att jag inte har orkat leta ändlänkar. Får nog ta tag i det snart.Kör! Tror att det blir kanon när det är klart.
![]()
Då är du en bit på vägen i alla fall, ska bli kul att se hur det blir! Jag är mest fundersam på om det blir något bor kvar på min klena handled för expandro-delen plus låset blir rätt långt. Det finns ju kortare expandro-länkar där bitarna är typ hälften så långa så får kanske leta upp ett sånt annars.Jag har bara expandro-spännet och flexbitarna än så länge hehe. Saknar bor-länk och ändlänkar. Får väl börja jaga lite mera aktivt om det ska bli nåt![]()
Intressant att jag inte alls upplever samma mjölkiga kant på min (möjligtvis liiite). Kan de ha ändrat glaset eller är det de olika urtavlorna som påverkar?Tack!Haha, inte helt olikt!
Den mjölkiga kanten stör mig lite också men den syns bara om man tittar rakt framifrån så det är inte så märkbart på armen.
![]()
Jag tror att den ser annorlunda ut pga tavelfärgen, du har samma ring runt din men den är mörk istället. Kollar man på t.ex. Maranez så har inte de det problemet så det hade ju helt klart gått att undvika. I praktiken är det som sagt inget problem för tittar man inte exakt rakt på tavlan så märks det inte.Intressant att jag inte alls upplever samma mjölkiga kant på min (möjligtvis liiite). Kan de ha ändrat glaset eller är det de olika urtavlorna som påverkar?
![]()
Det är förmodligen packningen till glaset ni ser, kan se lite märkligt ut om man använder annat än svart...Jag tror att den ser annorlunda ut pga tavelfärgen, du har samma ring runt din men den är mörk istället. Kollar man på t.ex. Maranez så har inte de det problemet så det hade ju helt klart gått att undvika. I praktiken är det som sagt inget problem för tittar man inte exakt rakt på tavlan så märks det inte.![]()
Så kan det säkert vara i kombination med att glaset fångar upp packningen på ett märkligt sätt. Ser ut att vara en vit packning.Det är förmodligen packningen till glaset ni ser, kan se lite märkligt ut om man använder annat än svart...
Tadaaa! Så var man medlem även i denna exklusiva skara!
Biffig länk. Lagom stor boett. Var lite orolig för att ändlänkarna skulle puta ut för mycket men effekten är inte direkt påtaglig på min 17,5 cm handled. Lite synd att det inte går att mikrojustera länken. Att ha dykförlängningen ute som standardläge känns inte alls aktuellt. Enstaka svettiga dagar, javisst, men knappast annars.
Blir kul att lära känna den lite närmare.
![]()
![]()
![]()
Tjusigt! Varmt välkommen i trådenTadaaa! Så var man medlem även i denna exklusiva skara!
Biffig länk. Lagom stor boett. Var lite orolig för att ändlänkarna skulle puta ut för mycket men effekten är inte direkt påtaglig på min 17,5 cm handled. Lite synd att det inte går att mikrojustera länken. Att ha dykförlängningen ute som standardläge känns inte alls aktuellt. Enstaka svettiga dagar, javisst, men knappast annars.
Blir kul att lära känna den lite närmare.
![]()
![]()
![]()
Mycket bra! Kul att du knep denIdag blev det paketöppning efter tipset från @North
Allt såg bra ut och godkänt trycktest, nu blir det en rejäl rengöring då det inte ser ut att ha skett tidigare.
Så härligt att åter ha en doxa, kändes fel att inte ha någon i samlingen.
![]()
![]()
Kul! Grattis!Idag blev det paketöppning efter tipset från @North
Allt såg bra ut och godkänt trycktest, nu blir det en rejäl rengöring då det inte ser ut att ha skett tidigare.
Så härligt att åter ha en doxa, kändes fel att inte ha någon i samlingen.
![]()
![]()
Tack!Kul! Grattis!
Var hittade du den?
Får man fråga om dimensionerna på bandstiften du använder?
Det får manFår man fråga om dimensionerna på bandstiften du använder?
Den är fin, men du vet redan svaret.Känner mig nöjd men samtidigt är frågan om denna kommer funka då jag egentligen var på jakt efter en professional
![]()