• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Ncs

Rolex
2-Faktor
Höst å läder.
20220928_174107-01.jpeg
Frän combo!
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Beställde hem ett Bonetto 295 band - synd att de verkar så svåra att få tag på. Hittade till slut en site i USA som hade det i svart och lyckades också beställa ett orange från ett annat håll som är på ingång. Tydligen tillverkar Bonetto bara på beställning så det gäller att någon handlare lägger en order.

Jag var såld på utseendet redan från början och blev nu positivt överraskad att det var så pass tunt och mjukt. Hade förväntat mig något i stil med Isofrane. Det här är betydligt sladdrigare, vilket inte stör mig.

doxa_divingstar_wrist_1.jpg


doxa_divingstar_bonetto_295_1.jpg


doxa_divingstar_bonetto_295_2.jpg


doxa_divingstar_bonetto_295_3.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Beställde hem ett Bonetto 295 band - synd att de verkar så svåra att få tag på. Hittade till slut en site i USA som hade det i svart och lyckades också beställa ett orange från ett annat håll som är på ingång. Tydligen tillverkar Bonetto bara på beställning så det gäller att någon handlare lägger en order.

Jag var såld på utseendet redan från början och blev nu positivt överraskad att det var så pass tunt och mjukt. Hade förväntat mig något i stil med Isofrane. Det här är betydligt sladdrigare, vilket inte stör mig.

doxa_divingstar_wrist_1.jpg


doxa_divingstar_bonetto_295_1.jpg


doxa_divingstar_bonetto_295_2.jpg


doxa_divingstar_bonetto_295_3.jpg
Tips ifall någon mer är intresserad. Finns på WG men som ”zuludiver”.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Tips ifall någon mer är intresserad. Finns på WG men som ”zuludiver”.
OK, intressant! Inte direkt billigare än originalet, men mer tillgängligt. Det ser väldigt likt ut i materialet!
Edit: det verkar ju faktiskt vara Bonetto som tillverkar det när jag läser texten. Så det är väl bara loggan på spännet som skiljer då.
 

addel

Omega
2-Faktor
Beställde hem ett Bonetto 295 band - synd att de verkar så svåra att få tag på. Hittade till slut en site i USA som hade det i svart och lyckades också beställa ett orange från ett annat håll som är på ingång. Tydligen tillverkar Bonetto bara på beställning så det gäller att någon handlare lägger en order.

Jag var såld på utseendet redan från början och blev nu positivt överraskad att det var så pass tunt och mjukt. Hade förväntat mig något i stil med Isofrane. Det här är betydligt sladdrigare, vilket inte stör mig.

doxa_divingstar_wrist_1.jpg


doxa_divingstar_bonetto_295_1.jpg


doxa_divingstar_bonetto_295_2.jpg


doxa_divingstar_bonetto_295_3.jpg
Var hittade du ett orange? Jag har letat efter ett :)
 

fc2

Rolex
Länge sneglat på Doxa och idag landade min första! Blev lite spontant en 600T, den passar redan en regnig höst i Göteborg ;) Jättenöjd hittills!
374DE80B-C283-4B11-B57B-5B3C969F3A87.jpeg
Grymt fin. Jag tror en 600 blir min nästa klocka för mig. Fast då i ljusblå. Hur känns den? Klumpig? Tror du man behöver länken för att den inte ska kännas topptung eller kan ett Nato funka?
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Grymt fin. Jag tror en 600 blir min nästa klocka för mig. Fast då i ljusblå. Hur känns den? Klumpig? Tror du man behöver länken för att den inte ska kännas topptung eller kan ett Nato funka?
Tack! Jag tycker den känns väldigt välgjord. Tex vridningen är riktigt bra med tydliga, härliga klick. Finns helt klart en tyngd i klockan och den är åt det maffigare hållet. Dock upplever jag den inte som klumpig utan snarare robust. Den ska trots allt klara 600m djup. Den är ganska tjock så jag hade satsat på länk eller ett schysst gummi för att inte bygga på höjden/"topptyngden" :)
 
  • Like
Reactions: fc2
Topp