• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

cjperry

Audemars
2-Faktor
Grymt fin. Jag tror en 600 blir min nästa klocka för mig. Fast då i ljusblå. Hur känns den? Klumpig? Tror du man behöver länken för att den inte ska kännas topptung eller kan ett Nato funka?
Annars kanske titan är ett alternativ ;) speciellt om du gillar blått. Slutsåld men går säkert att hitta begagnad.

2022_0307_12522800.jpg
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Been there, done that. Hade en Caribbean tidigare. Nu lockar någon modell med kraftigare kupat glas. Kanske en 300, kanske en Sinn 356. Vill oavsett inte att den ska upplevas pluttig.
Är själva tavelytan samma på 300 & 300T?
042D0F62-236D-45D2-A9A4-0034DF0675CE.jpeg
300 tavlan är ca 1 mm mindre tror jag, men upplevs kanske som mindre ändå i och med dess kupade glas. Tycker inte du känns som en typisk 300-kund eftersom du pratar om att den nya inte ska kännas "pluttig". 300 upplevs definitivt som lättare, mer vintage än 300T. Speciellt länken är väsentligt lättare på 300. Personligen ser jag det här som plus, men i ditt fall låter det som det kan vara tvärtom.
 
Senast ändrad:

TotteH

Patek
2-Faktor
Lägger in @MaBr 's jämförelsebilder 😊
Här ser man klart och tydligt skillnanden @Buddhaliscious 👍🏻

Edit: Ser nu att 300T saknas i jämförelsen. Men är inte 300T mer lik 1200T i boetten förutom bezeln som är grövre på 1200T?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Lägger in @MaBr 's jämförelsebilder 😊
Här ser man klart och tydligt skillnanden @Buddhaliscious 👍🏻

Edit: Ser nu att 300T saknas i jämförelsen. Men är inte 300T mer lik 1200T i boetten förutom bezeln som är grövre på 1200T?
Boetten är exakt likadan men vridringen är som du säger lite kraftigare på 1200T. Sen har 1200T ett lite välvt glas medan 300T har ett platt. I övrigt är det samma klocka.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Boetten är exakt likadan men vridringen är som du säger lite kraftigare på 1200T. Sen har 1200T ett lite välvt glas medan 300T har ett platt. I övrigt är det samma klocka.
Så helt enkelt är 300 både nättare i boetten och upplevs mindre än 300T rakt ovanifrån då den har kupat glas. Tack 🙏🏻😊
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Gör lite reklam för min bytesannons… Har en Carribian 300T som jag skulle vilja byta mot en 300/300T i gult, ljusblått eller orange. Worth a shot…
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Tjosan!

Är det någon här som testat US 19mm BoR avsedd för Omega FOIS på en sub 200? Såg att det varit lite snack uppåt i tråden om att köra den på andra doxamodeller men blir fundersam då bandhornen på Omegan ser påtagligt längre ut än på Doxan - men eftersom jag sällan är först med en idé så tänker jag att jag kollar med den samlade intelligensen här -

Det är helt och hållet en fråga om att jag är för snål för att lägga pengarna på originallänken efter att inte ha hört så mkt kul om den så andra tips mottages också tacksamt 🙂

7E2330A5-EF28-4719-A00B-AD7B2E06AA14.jpeg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Snyggt! Bra val. Intryck hittills?
Direkt ur lådan lever den upp till förväntningarna. Boetten sitter perfekt på min (allas?)handled, känns som en smidig liten klocka trots storleken. Vridningen känns dock rätt rå och rasslig jämfört med de mjuka klick du får i nästan alla i dag allt från mikro via Seiko till dyra dykare.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Direkt ur lådan lever den upp till förväntningarna. Boetten sitter perfekt på min (allas?)handled, känns som en smidig liten klocka trots storleken. Vridningen känns dock rätt rå och rasslig jämfört med de mjuka klick du får i nästan alla i dag allt från mikro via Seiko till dyra dykare.
Upplever du vridningen som rasslig? Jag kan tycka att den är lite stel / hård i jämförelse med andra dykare - alltså motsatsen till rasslig.
 
Topp