Annars kanske titan är ett alternativGrymt fin. Jag tror en 600 blir min nästa klocka för mig. Fast då i ljusblå. Hur känns den? Klumpig? Tror du man behöver länken för att den inte ska kännas topptung eller kan ett Nato funka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Annars kanske titan är ett alternativGrymt fin. Jag tror en 600 blir min nästa klocka för mig. Fast då i ljusblå. Hur känns den? Klumpig? Tror du man behöver länken för att den inte ska kännas topptung eller kan ett Nato funka?
Ja den lockar, men jag vill ha en ljusare blå tyvärr. Önskade den fanns i titan.Annars kanske titan är ett alternativspeciellt om du gillar blått. Slutsåld men går säkert att hitta begagnad.
![]()
Kommer inte ihåg men jag upplevde den som rätt liten, lite därför vi inte klickade. Tror att det kupade glaset gör att den upplevs ännu mindre.Hur stor är tavelytan på en SUB300? Jag gillar verkligen det boxiga glaset men undrar om jag skulle uppleva den som för pluttig.
Hur stor är tavelytan på en SUB300? Jag gillar verkligen det boxiga glaset men undrar om jag skulle uppleva den som för pluttig.
Easy fix vore kanske att snegla på 300T?Kommer inte ihåg men jag upplevde den som rätt liten, lite därför vi inte klickade. Tror att det kupade glaset gör att den upplevs ännu mindre.
Been there, done that. Hade en Caribbean tidigare. Nu lockar någon modell med kraftigare kupat glas. Kanske en 300, kanske en Sinn 356. Vill oavsett inte att den ska upplevas pluttig.Easy fix vore kanske att snegla på 300T?![]()
300 tavlan är ca 1 mm mindre tror jag, men upplevs kanske som mindre ändå i och med dess kupade glas. Tycker inte du känns som en typisk 300-kund eftersom du pratar om att den nya inte ska kännas "pluttig". 300 upplevs definitivt som lättare, mer vintage än 300T. Speciellt länken är väsentligt lättare på 300. Personligen ser jag det här som plus, men i ditt fall låter det som det kan vara tvärtom.Been there, done that. Hade en Caribbean tidigare. Nu lockar någon modell med kraftigare kupat glas. Kanske en 300, kanske en Sinn 356. Vill oavsett inte att den ska upplevas pluttig.
Är själva tavelytan samma på 300 & 300T?
![]()
För liten om du frågar mig. Därför som 300 och 300T inte lockar. 600T:s tavla känns betydligt större.Hur stor är tavelytan på en SUB300? Jag gillar verkligen det boxiga glaset men undrar om jag skulle uppleva den som för pluttig.
Boetten är exakt likadan men vridringen är som du säger lite kraftigare på 1200T. Sen har 1200T ett lite välvt glas medan 300T har ett platt. I övrigt är det samma klocka.Lägger in @MaBr 's jämförelsebilder
Här ser man klart och tydligt skillnanden @Buddhaliscious
DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.
De kunde såklart inte svara på det för att urmakaren hade gått hem och personen i kassan hade ingen aning. 🤨 Det enda de sa var att han hade försökt få tag på Doxa i flera dagar och inget svar ens. Han hade försökt via andra kanaler än direkt via Doxa också men där fanns inga delar att få tag...klocksnack.se
Edit: Ser nu att 300T saknas i jämförelsen. Men är inte 300T mer lik 1200T i boetten förutom bezeln som är grövre på 1200T?
Så helt enkelt är 300 både nättare i boetten och upplevs mindre än 300T rakt ovanifrån då den har kupat glas. TackBoetten är exakt likadan men vridringen är som du säger lite kraftigare på 1200T. Sen har 1200T ett lite välvt glas medan 300T har ett platt. I övrigt är det samma klocka.
Schnyggt! Gött mos
Snyggt! Bra val. Intryck hittills?![]()
Det har tagit förvånansvärt lång tid men nu blev det äntligen dags att testa.
Direkt ur lådan lever den upp till förväntningarna. Boetten sitter perfekt på min (allas?)handled, känns som en smidig liten klocka trots storleken. Vridningen känns dock rätt rå och rasslig jämfört med de mjuka klick du får i nästan alla i dag allt från mikro via Seiko till dyra dykare.Snyggt! Bra val. Intryck hittills?
Upplever du vridningen som rasslig? Jag kan tycka att den är lite stel / hård i jämförelse med andra dykare - alltså motsatsen till rasslig.Direkt ur lådan lever den upp till förväntningarna. Boetten sitter perfekt på min (allas?)handled, känns som en smidig liten klocka trots storleken. Vridningen känns dock rätt rå och rasslig jämfört med de mjuka klick du får i nästan alla i dag allt från mikro via Seiko till dyra dykare.