• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Jodå helt korrekt men jag har inte klippt till det ännu så just nu sitter den på ett sailcloth med orange tråd 😁
Svart gummi med viklås i PVD och ett camo Nato också men har inte använt något av dom än. Så här ska det ju se ut egentligen 👌

DOXA-Army-Watches-of-Switzerland-Edition-black-ceramic-review-2.jpg
MicrosoftTeams-image.png
MicrosoftTeams-image_1.jpg
Härligt psykedelisk bakgrund du fått till! Man kunde nästan tro att jackan, eller vad det nu är, ingick i Doxa kittet.

Jag gillar verkligen finishen på boetten. Som någon skrev, här eller någon annanstans, så slår den Syncrons PVD-version som är mer kladdig/blank i finishen. Doxa kunde gott ha den här ytan på boetten på alla deras carbon-modeller.
 
  • Like
Reactions: M26

M26

Rolex
2-Faktor
Härligt psykedelisk bakgrund du fått till! Man kunde nästan tro att jackan, eller vad det nu är, ingick i Doxa kittet.

Jag gillar verkligen finishen på boetten. Som någon skrev, här eller någon annanstans, så slår den Syncrons PVD-version som är mer kladdig/blank i finishen. Doxa kunde gott ha den här ytan på boetten på alla deras carbon-modeller.
Sorry, jag var nog inte helt ärlig. De sista bilderna med camo plaggen och tweed kavajen var inte mina, de var ärligt stulna från Monochrome Watches och A Blog to Watch 😆

Här är min dock, så jäkla grym!

IMG_20221117_193557.jpg


Den härligt matta finishen får Doxa till tack vare att det är keramik. Synchron använder PVD behandlat stål men de borde ändå kunna få till en matt finish tycker man, jag vet att jag hade det på en av mina gamla Lüm-Tec 🤔

IMG_7293_zpsb97b5a3b.jpg


Kolfiber är ju i grund och botten plast om än mycket tåligt sådant, misstänker att det inte skulle vara mycket kvar om man valde att sandblästra den 😅


P.S. tycker dock att den finish som Formex använder på sin Essence Leggera påminner

Formex-Essence-Leggera-COSC-Carbon.jpg
 
Senast ändrad:

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Sorry, jag var nog inte helt ärlig. De sista bilderna med camo plaggen och tweed kavajen var inte mina, de var ärligt stulna från Monochrome Watches och A Blog to Watch 😆

Här är min dock, så jäkla grym!

IMG_20221117_193557.jpg


Den härligt matta finishen får Doxa till tack vare att det är keramik. Synchron använder PVD behandlat stål men de borde ändå kunna få till en matt finish tycker man, jag vet att jag hade det på en av mina gamla Lüm-Tec 🤔

IMG_7293_zpsb97b5a3b.jpg


Kolfiber är ju i grund och botten plast om än mycket tåligt sådant, misstänker att det inte skulle vara mycket kvar om man valde att sandblästra den 😅
Aha, keramik inte kolfiber. Jag hade missat det. Har väl egentligen bara stött på det i dykringar.
 
  • Like
Reactions: M26

Oysterquartz

Breitling
Är nöjd med min gamla Doxa, nyservat verk och håller tiden bra. Skulle önska ett nytt glas.
Det som är en extra bonus är länken som är konstruerad så den sitter snug pga två flexlänk-bitar bredvid låset, känns som en äldre konstruktion men gör att länken fungerar perfekt, länkdesignern har tänkt till :)
IMG_1460.jpeg
 

Bilagor

  • tempImageaIZSMX.png
    tempImageaIZSMX.png
    1.3 MB · Visningar: 6

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Ngn här som har erfarenhet av Doxa när det gäller garantiärenden?
Jag ska skicka en klocka till dom för garantifix, men dom vill inte stå för frakten, vilket såvitt jag kan läsa mig till, de är ålagda att göra enl. europalagstiftning…
Sen står det inget om garanti eller så på hemsidan heller, bara om 14 dagars ångerrätt (som dom hedrar) (som lustigt nog går under samma lagstiftning som garanti). What gives?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ngn här som har erfarenhet av Doxa när det gäller garantiärenden?
Jag ska skicka en klocka till dom för garantifix, men dom vill inte stå för frakten, vilket såvitt jag kan läsa mig till, de är ålagda att göra enl. europalagstiftning…
Sen står det inget om garanti eller så på hemsidan heller, bara om 14 dagars ångerrätt (som dom hedrar) (som lustigt nog går under samma lagstiftning som garanti). What gives?
Jag har skickat vid tre tillfällen och vid alla dessa så sköttes det exemplariskt. De ordnade frakt ToR samt avhjälpte problemet snabbt. Jag var dock i kontakt med DOXA Europe GmBH och inte Swiss HQ. Testa att kontaka dem via [email protected]
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Jag har skickat vid tre tillfällen och vid alla dessa så sköttes det exemplariskt. De ordnade frakt ToR samt avhjälpte problemet snabbt. Jag var dock i kontakt med DOXA Europe GmBH och inte Swiss HQ. Testa att kontaka dem via [email protected]
Har nån sorts vagt minne av att första ägaren har rätt till returfrakt vid garanti? Förstår verkligen inte varför, men det känns tyvärr som att jag läst det någonstans..
 
Topp