Stämmer bra detJag har för mig att min silverlunga också är COSC certad. Spelar mindre roll för mig.
Please correct me if I am wrong…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer bra detJag har för mig att min silverlunga också är COSC certad. Spelar mindre roll för mig.
Please correct me if I am wrong…
De gamla har ETA 2824-2 COSC, både "vanliga" 50th anniversary och Aqualung. De nya SUB 300 har Selitta SW200-1 COSC.Andra siffror på yttre vridringen, annat typsnitt på taveltexten, annan färg på lysmassa och ingen fisk på kronan.
Missar jag något? Dom nya är COSC-certifierade, men båda har 2824-verk..
Gick de inte relativt nyligen över till Selitta. De första var väl ETA. Bl.a. Carbon jag hade ska ha varit ETA. Man kunde se på antalet juveler, ETA hade färre,De gamla har ETA 2824-2 COSC, både "vanliga" 50th anniversary och Aqualung. De nya SUB 300 har Selitta SW200-1 COSC.
Jag är 99% säker på att den "nya" SUB300 som jag hade, sen @North och nu @JohnMonchard, hade ett 2824-2. Ville minnas att det stog det på COSC-certet.Gick de inte relativt nyligen över till Selitta. De första var väl ETA. Bl.a. Carbon jag hade ska ha varit ETA. Man kunde se på antalet juveler, ETA hade färre,
Jo, det varierar. Bör väl vara någon gång under 2021 de gick över till Selitta (om jag får killgissa)Jag är 99% säker på att den "nya" SUB300 som jag hade, sen @North och nu @JohnMonchard, hade ett 2824-2. Ville minnas att det stog det på COSC-certet.
Aha, så kan det säkert vara.Gick de inte relativt nyligen över till Selitta. De första var väl ETA. Bl.a. Carbon jag hade ska ha varit ETA. Man kunde se på antalet juveler, ETA hade färre,
Är det ett Top Grade urverk dom använder i Doxa?Aha, så kan det säkert vara.Om man beställer en ny nu så får man i alla fall Selitta men vet inte när de bytte.
Vet inte och de skriver inget om det på sin hemsida. De skriver inte ens vad det är för tillverkare av urverket.Är det ett Top Grade urverk dom använder i Doxa?
Swing and a miss skulle jag säga. Logon ser alldeles för stor ut dessutom.Blir ett litet avbrott från alla dykare i tråden men Synchron släpper 39mm flieger GMT i brons. Jag brukar gilla det som kommer från dem men detta får tummen ner. Oerhört generisk och tråkig. För $990 (+moms) finns det roligare klockor.
![]()
![]()
![]()
Känns inte som att den tillför något nytt och vad jag vet så är det ingen historisk modell heller. Kan tillägga att de är limiterade till 100 ex.Swing and a miss skulle jag säga. Logon ser alldeles för stor ut dessutom.
Sjukt bra! Av AquaLung-modellerna så är det där den bästa tycker jag.Även om dagens Synchron-nyheter tydligt vittnar om att även Rick Marei kan ha en dålig vecka på jobbet, så får vi påminna oss själva om allt bra han gjort
Tack till @Magnus (Sthlm) för att jag fick köpa denna, och förlåt till alla er andra som jag terroriserat i DM sista tiden
![]()
Jaa min uppriktiga åsikt är nog att detta är den bästa Doxan som gjorts. Äkta vintage är ju coolt, men dom vågar man ju inte använda ordentligt, så detta är nog den bästa mellanvägen!Sjukt bra! Av AquaLung-modellerna så är det där den bästa tycker jag.
Stort grattis till en fin Doxa!Även om dagens Synchron-nyheter tydligt vittnar om att även Rick Marei kan ha en dålig vecka på jobbet, så får vi påminna oss själva om allt bra han gjort
Tack till @Magnus (Sthlm) för att jag fick köpa denna, och förlåt till alla er andra som jag terroriserat i DM sista tiden
![]()
Vansinnigt bra!Även om dagens Synchron-nyheter tydligt vittnar om att även Rick Marei kan ha en dålig vecka på jobbet, så får vi påminna oss själva om allt bra han gjort
![]()
Helt klart den bästa moderna Doxan. Jag kommer sakna den. Hoppas den får mer användning hos dig än vad jag gav den.Även om dagens Synchron-nyheter tydligt vittnar om att även Rick Marei kan ha en dålig vecka på jobbet, så får vi påminna oss själva om allt bra han gjort
![]()
Jag håller verkligen med dig. Den va inte så kul. Inget för mig allafall. Hoppas att det finns någon annan som gillar den så att Marei kan få in cash till att göra fina dykare iställetBlir ett litet avbrott från alla dykare i tråden men Synchron släpper 39mm flieger GMT i brons. Jag brukar gilla det som kommer från dem men detta får tummen ner. Oerhört generisk och tråkig. För $990 (+moms) finns det roligare klockor.
![]()
![]()
![]()
Det enda positiva var väl att priset inte var orimligt, men som ni andra säger, ett trist släpp.Jag håller verkligen med dig. Den va inte så kul. Inget för mig allafall. Hoppas att det finns någon annan som gillar den så att Marei kan få in cash till att göra fina dykare istället![]()
Kan bara instämma!SUB 300 har fått vara med de senaste två veckorna. Fortfarande riktigt nöjd med den på nato.
Fantastisk! Vill ha! Vad ska du ha för den?Så idag kom den så efterlängtade Doxa Army Watches of Switzerland LE, 1 av 100 och helt fenomenal
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Finns en del åsikter om spektaklet även i denna trådSynchron Military på ingång! Jag lyckades få tag i @MH123s Synchron (som jag har tittat många gånger på), helt ovetandes om vad det var för klocka och dess historia.
Nu när jag har läst lite om den blir den bara mer intressant. Rick Marei verkar vara en frisk fläkt och bara det att Synchron Group äger rättigheterna till mina favoritgummin ISOfrane och Tropic är lovande. Förhoppningsvis landar den i morgon.
Finns det många som snurrar här på KS? Och blir de använda? Jag hoppas den bärs bra, lug-to-lug på 45 mm gör förhoppningsvis att den bärs bra.
![]()
Om någon är intresserad av att läsa en rolig tråd kan jag varmt rekommendera en tråd från Watchuseek som jag sprang på. Där får man följa hela resan från Synchrons första mejlutskick om klockan, till att den säljer slut direkt och hur Doxa försöker smutskasta Synchron, med rätt barnsliga påhitt.