• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Till en annan "nyhet"

https://eu.doxawatches.com/blogs/doxa-b-log/the-future-is-bright-the-future-is-doxa

“Wait for the month of May. We will be unveiling a timepiece that we are incredibly proud of. We have been working on this project for over two years and it is something new for DOXA in a special material. I really feel that this watch is honorable and beautiful in equal measure. I will say no more!”

Är det titan? Eller någon slags plast...
De får det att låta som något de inte gjort tidigare men de har ju gjort både keramiska, carbon, brons och titan. 🤔 Kan iofs vara en ny 300T i titan kanske? Den boetten har de inte i titan sedan tidigare.

Blev man inte lite sugen?! Jag blev det iaf! 🤩
6B9FC3B5-09BC-492F-881E-B883B54AD84E.jpeg

Skär sig rätt rejält mellan färgen på visarna och indexen. Gillar vanliga versionen bättre

Jo. Fan va sugen man blev.
1000 stycken. Inte lika bråttom denna gång. Kan fundera lite hehe

Edit: den verkar va 2,1mm tunnare än Military. Mäter min till 14,6mm tjock. Det verkar stå fel på hemsidan.

Fick en jämförelse av synchron chatten:
Jag blev ändå lite mer sugen när jag läste den recensionen. Kul om kopplingen till svenska specialförband som dyker i ishavet stämmer men jag väntar nog på milspec-versionen då.

Jag blev ändå lite mer sugen när jag läste den recensionen. Kul om kopplingen till svenska specialförband som dyker i ishavet stämmer men jag väntar nog på milspec-versionen då.
Det låter som långsökt marknadsföring precis som Squales kopplingar till Marina Militaire. Finns väl inga tech divers eller attackdykare som använder en vanlig klocka 2023? Alla kör ju med dubbla dykdatorer.

De kan ju säkert ha testat dem i ishavet för att Poseidon och Synchron ska kunna säga att kopplingen finns men har svårt att se att de skulle använda dem regelbundet. Blir gärna motbevisad för det hade varit kul om jag har fel. 😊

Det låter som långsökt marknadsföring precis som Squales kopplingar till Marina Militaire. Finns väl inga tech divers eller attackdykare som använder en vanlig klocka 2023? Alla kör ju med dubbla dykdatorer.

De kan ju säkert ha testat dem i ishavet för att Poseidon och Synchron ska kunna säga att kopplingen finns men har svårt att se att de skulle använda dem regelbundet. Blir gärna motbevisad för det hade varit kul om jag har fel. 😊
Haha! Precis! Jag håller mig också skeptisk tills jag ser en kronmärkt Synchron Poseidon med mil-nr och bildbevis på användningen. 😄

Skulle som sagt älska att bli motbevisad men det känns väldigt osannolikt. 😁 Kul med Poseidon-loggan i alla fall, den kopplingen är ändå kul.
Ja, fick precis ett mail i min inkorg som tyder mer på att de fått några ex att testa och ha åsikter om.

”it’s currently being tested and worn in arctic diving conditions by the elite divers of the Swedish military”

Med tanke på det bättre verket så måste väl den nya modellen egentligen kännas mer prisvärd än den förra. Sen att kronkursen har säckat sen dess gör väl att vi i sverige kanske ändå torskar så att säga. Kommer inte ihåg vad den förra gick på allt som allt i SEK. Kanske runt 10000?

Fast av döma av reaktionen här så är de flesta tveksamma till design förändringarna. Själv gillar jag svärdhänder så jag har inga problem med utseendet.

Verkar ju mest vara att Poseidon fått med denna att testas i samband med fler produkter från dem (som marinen kanske faktiskt köper och använder) testas i samband med Divex. Så är väl mer att den blir ”tested by” mer än ”used by” = risk för mest marketing gimmick.

Men håller med om att intresset ökade lite iaf!

Ja, fick precis ett mail i min inkorg som tyder mer på att de fått några ex att testa och ha åsikter om.

”it’s currently being tested and worn in arctic diving conditions by the elite divers of the Swedish military”
DNC från Karlskrona brukar vara i Boden någon vecka per år och vintertesta utrustning.
Fast det är väl inte lika glamouröst som det låter att dyka isvak i Luleälven norr om Boden.
Hur som har jag beställt en, gillar Rick och kopplingen till Sverige med Poseidon.
Första batchen hade gått åt när jag la order igår.

DNC från Karlskrona brukar vara i Boden någon vecka per år och vintertesta utrustning.
Fast det är väl inte lika glamouröst som det låter att dyka isvak i Luleälven norr om Boden.
Hur som har jag beställt en, gillar Rick och kopplingen till Sverige med Poseidon.
Första batchen hade gått åt när jag la order igår.
Kul att du beställt en! Jag gillar att de valt ett annat urverk än alla andra. Ett kul släpp från Rick men kunde finslipat lite på detaljerna tycker jag.

Ny BoR för min Synchron, passar riktigt bra tycker jag! Lite böjande och fixande krävdes för att få armbandet att sitta, men till slut gick det. 💪 Köpte alltså en Seestern sub 300 homage för att få armbandet, klockan sålde jag direkt...

DSC00267-01.jpeg
Där ser man - på en vintage 300T passade Seestern-länken rakt av. Så den kan användas till mycket uppenbarligen :)

doxa_300t_searambler_vintage_1.jpg

doxa_300t_searambler_vintage_2.jpg

Jag har mattat ned finishen på länken sen bilderna togs så den bättre matchar resten.

Tillbaka
Topp