Hasse Granat
Basic
Ja, Benthos men även nåt annat med Synchron på tavlan.Om man läser mellan raderna kan man ana att det faktiskt är en Benthos som släpps härnäst. Jag väljer att tro så åtminstoneKul!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, Benthos men även nåt annat med Synchron på tavlan.Om man läser mellan raderna kan man ana att det faktiskt är en Benthos som släpps härnäst. Jag väljer att tro så åtminstoneKul!
Den mindre lyckade flygaren då, eller låg det fler modeller i pajpen?Ja, Benthos men även nåt annat med Synchron på tavlan.
Enligt länken så var planen sub $1000 vilket verkar lovande. Lär hamna som en Synchron Military skulle jag tro.Givet köp om den släpps och priset blir ok.
Som jag läser det så skippade de lågprisvarianten (<$1000) och kommer istället med en med ett snofsigare urverk. Fast många skulle väl önska sig att de släppte den billigare. Sen verkar ju dessutom syncron-familjen vara på väg att utökas med något mer enligt doktorns hintar. Det blir spännande framöver!Enligt länken så var planen sub $1000 vilket verkar lovande. Lär hamna som en Synchron Military skulle jag tro.
Tack @WolfieH! Jag gillar den kreativa biten i annonsering, den saken är säker.Fasen @christian-h , vilken grym jävla annons! Synd att man inte hann knipa den, stannade den på forumet?
Svanhopp ner i det blå dååå, inga problem!600t fick hänga med upp i Burj Khalifa idag!
![]()
![]()
Haha exakt!!Svanhopp ner i det blå dååå, inga problem!
Galen höjd, får fasen svindel av att bara kolla på bilden. Hur högt upp är du mer specifikt?
Jo. Fan va sugen man blev.Blev man inte lite sugen?! Jag blev det iaf!
![]()
![]()
SYNCHRON POSEIDON ICE DIVER - Synchron Watches
The SYNCHRON MILITARY, with richly reproduced colors, and bold, high-contrast dial markings, this new Synchron Military Frogman Homage represents the pinnacle of dive watch utility – a fleeting period where distinctive, innovative and purposeful design was combined with beautifully sculpted...synchronusa.com
Mycket bra! Tack för länkenJo. Fan va sugen man blev.
1000 stycken. Inte lika bråttom denna gång. Kan fundera lite hehe
Edit: den verkar va 2,1mm tunnare än Military. Mäter min till 14,6mm tjock. Det verkar stå fel på hemsidan.
Fick en jämförelse av synchron chatten:
Synchron Poseidon – A Dive Into Time
adiveintotime.com
Älskar loggan för Poseidon är alltid Poseidon men resten var rätt mjeee tycker jag. Visarna ser ut som modd-visare till en SKX och passar inte alls klockan. Timvisaren ser väldigt otydlig ut på bilderna men kanske är bättre i verkligheten.Blev man inte lite sugen?! Jag blev det iaf!
![]()
![]()
SYNCHRON POSEIDON ICE DIVER - Synchron Watches
The SYNCHRON MILITARY, with richly reproduced colors, and bold, high-contrast dial markings, this new Synchron Military Frogman Homage represents the pinnacle of dive watch utility – a fleeting period where distinctive, innovative and purposeful design was combined with beautifully sculpted...synchronusa.com
Jo. Fan va sugen man blev.
1000 stycken. Inte lika bråttom denna gång. Kan fundera lite hehe
Edit: den verkar va 2,1mm tunnare än Military. Mäter min till 14,6mm tjock. Det verkar stå fel på hemsidan.
Fick en jämförelse av synchron chatten:
Synchron Poseidon – A Dive Into Time
adiveintotime.com
Jag skrev till synchronchatten o frågade om den är 2,1mm tunnare än Military. Nu har de ändrat på hemsidan heheNya modet är ju att mäta utan kristallen, kan det vara det?
Jag håller med. Vid en första anblick så wow men när jag tittar mer på den så, njae, inte riktigt där för mig heller.Älskar loggan för Poseidon är alltid Poseidon men resten var rätt mjeee tycker jag. Visarna ser ut som modd-visare till en SKX och passar inte alls klockan. Timvisaren ser väldigt otydlig ut på bilderna men kanske är bättre i verkligheten.
Det ingår ett ljusgrått Isofrane till den nya modellen. Undrar var de har snott den idén!?
![]()
Jag gillar den, men har samtidigt lovat mig själv att det nog inte får bli mer klockor nu... Hann i alla fall chatta med agenten på Synchron sidan och klockan skickas inifrån EU, men VAT räknas ut när man beställer till en EU-adress. Så det blir nog $999 + moms + frakt. Skulle gärna kolla, men nu verkar siten gett upp helt. Blir bara timeout så det verkar finna en hel del intresserade spekulanter.Jag håller med. Vid en första anblick så wow men när jag tittar mer på den så, njae, inte riktigt där för mig heller.
@MaBr jag håller också med er. Military är bättreJag håller med. Vid en första anblick så wow men när jag tittar mer på den så, njae, inte riktigt där för mig heller.
Eller kanskeTill en annan "nyhet"
https://eu.doxawatches.com/blogs/doxa-b-log/the-future-is-bright-the-future-is-doxa
“Wait for the month of May. We will be unveiling a timepiece that we are incredibly proud of. We have been working on this project for over two years and it is something new for DOXA in a special material. I really feel that this watch is honorable and beautiful in equal measure. I will say no more!”
Är det titan? Eller någon slags plast...
12400 inkl moms o fraktJag gillar den, men har samtidigt lovat mig själv att det nog inte får bli mer klockor nu... Hann i alla fall chatta med agenten på Synchron sidan och klockan skickas inifrån EU, men VAT räknas ut när man beställer till en EU-adress. Så det blir nog $999 + moms + frakt. Skulle gärna kolla, men nu verkar siten gett upp helt. Blir bara timeout så det verkar finna en hel del intresserade spekulanter.
Med limit på 1000 ex så lär det inte vara någon brådska för den intresserade. Förra tog väl i alla fall några dagar att sälja ut och då var det väl 200 i stål och 200 i pvd.
Edit: $1198 verkar det bli med moms och frakt.
Tror det här är den enda historiska länken mellan Synchron och Poseidon. Jag tycker den nya känns lite hafsigt gjord. Poseidonloggan höjer såklart det hela men rätt trista generiska plongeur-visare och tycker inte riktigt helheten känns harmonisk. Riktigt synd, jag hade hoppats på mer.Er det noen dokumentert historisk link mellom "Poseidon" + "Synchronklokker" og "militærklokke"?