• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

v0n

Patek
2-Faktor
Vita pärlor ska vitt gummi ha! Stort tack igen bäste @MaBr , är hur nöjd som helst med kombon 🤙🏼
Bandet kommer från Helm i helt okej kvallisort. Inte ISOfrane-klass förstås, men petar ändå in det som ett alternativ till t.ex Borealis variant om man föredrar aningens styvare gummi. Guldstjärna i kanten på att Helm valt diskret logo på baksidan av hårdvaran.
gu5gLu8.jpg

vQOt3KU.jpg

vXijGbb.jpg
 
Senast ändrad:

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Enligt länken så var planen sub $1000 vilket verkar lovande. Lär hamna som en Synchron Military skulle jag tro.
Som jag läser det så skippade de lågprisvarianten (<$1000) och kommer istället med en med ett snofsigare urverk. Fast många skulle väl önska sig att de släppte den billigare. Sen verkar ju dessutom syncron-familjen vara på väg att utökas med något mer enligt doktorns hintar. Det blir spännande framöver!
 
  • Like
Reactions: v0n

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Blev man inte lite sugen?! Jag blev det iaf! 🤩
6B9FC3B5-09BC-492F-881E-B883B54AD84E.jpeg


 

Leppe

Panerai
2-Faktor
Blev man inte lite sugen?! Jag blev det iaf! 🤩
6B9FC3B5-09BC-492F-881E-B883B54AD84E.jpeg


Jo. Fan va sugen man blev.
1000 stycken. Inte lika bråttom denna gång. Kan fundera lite hehe

Edit: den verkar va 2,1mm tunnare än Military. Mäter min till 14,6mm tjock. Det verkar stå fel på hemsidan.

Fick en jämförelse av synchron chatten:
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Blev man inte lite sugen?! Jag blev det iaf! 🤩
6B9FC3B5-09BC-492F-881E-B883B54AD84E.jpeg


Älskar loggan för Poseidon är alltid Poseidon men resten var rätt mjeee tycker jag. Visarna ser ut som modd-visare till en SKX och passar inte alls klockan. Timvisaren ser väldigt otydlig ut på bilderna men kanske är bättre i verkligheten.

Det ingår ett ljusgrått Isofrane till den nya modellen. Undrar var de har snott den idén!? 😆
DSCF6703.jpg
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ser ju ut att vara ett helt annat urverk med 68h gångreserv. Aldrig hört talas om det men så här står det i doktorns recension:

"One of the requirements for the Poseidon was that the watch have a longer power reserve than 38 hours. To achieve this Synchron chose La Joux-Perret and their G100 movement. The G100 was introduced in 2021. It is dimensional compatible to ETA 2824-2 and Sellita SW200-1 (25.6mm diameter, same dial feet positions and the hand sets will fit as the dimension of the Cannon Pinion are the same). The G100 in this watch is the highest grade available from LJP and is adjusted to 4 positions by LJP. It is hand wind and automatic, hacks, 24 Jewels, runs at 28,800bph and has an amazing 68 hour power reserve. It also has some innovations over the standard ETA 2824-2 and Sellita SW200-1. These include a rotor which is made from a solid piece of tungsten and turns on a ball-race held in place with 3 screws. Also a number of the wheels / cogs are made from CuBe (Beryllium Copper) and un-plated. The advantage of CuBe is that it work-hardens, is auto-lubricating and doesn’t tarnish. The shock protection for the balance pivots is made by Kiff, one of the two largest producers of shock protection in Switzerland. They were the shock protection supplier to Rolex until Rolex started making their own. You won’t be surprised when I say it is also considerably more expensive than the ETA or Sellita."
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Älskar loggan för Poseidon är alltid Poseidon men resten var rätt mjeee tycker jag. Visarna ser ut som modd-visare till en SKX och passar inte alls klockan. Timvisaren ser väldigt otydlig ut på bilderna men kanske är bättre i verkligheten.

Det ingår ett ljusgrått Isofrane till den nya modellen. Undrar var de har snott den idén!? 😆
DSCF6703.jpg
Jag håller med. Vid en första anblick så wow men när jag tittar mer på den så, njae, inte riktigt där för mig heller.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Jag håller med. Vid en första anblick så wow men när jag tittar mer på den så, njae, inte riktigt där för mig heller.
Jag gillar den, men har samtidigt lovat mig själv att det nog inte får bli mer klockor nu... Hann i alla fall chatta med agenten på Synchron sidan och klockan skickas inifrån EU, men VAT räknas ut när man beställer till en EU-adress. Så det blir nog $999 + moms + frakt. Skulle gärna kolla, men nu verkar siten gett upp helt. Blir bara timeout så det verkar finna en hel del intresserade spekulanter.

Med limit på 1000 ex så lär det inte vara någon brådska för den intresserade. Förra tog väl i alla fall några dagar att sälja ut och då var det väl 200 i stål och 200 i pvd.

Edit: $1198 verkar det bli med moms och frakt.
 
Senast ändrad:

nivde

Omega
2-Faktor
Till en annan "nyhet"

https://eu.doxawatches.com/blogs/doxa-b-log/the-future-is-bright-the-future-is-doxa

“Wait for the month of May. We will be unveiling a timepiece that we are incredibly proud of. We have been working on this project for over two years and it is something new for DOXA in a special material. I really feel that this watch is honorable and beautiful in equal measure. I will say no more!”

Är det titan? Eller någon slags plast...
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Till en annan "nyhet"

https://eu.doxawatches.com/blogs/doxa-b-log/the-future-is-bright-the-future-is-doxa

“Wait for the month of May. We will be unveiling a timepiece that we are incredibly proud of. We have been working on this project for over two years and it is something new for DOXA in a special material. I really feel that this watch is honorable and beautiful in equal measure. I will say no more!”

Är det titan? Eller någon slags plast...
Eller kanske

maranez_samui_vintage_brass_orange_macro_1.jpg


...fast jag tvivlar. Verkar bara vara jag som skulle kunna tänka sig en brons Doxa.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag gillar den, men har samtidigt lovat mig själv att det nog inte får bli mer klockor nu... Hann i alla fall chatta med agenten på Synchron sidan och klockan skickas inifrån EU, men VAT räknas ut när man beställer till en EU-adress. Så det blir nog $999 + moms + frakt. Skulle gärna kolla, men nu verkar siten gett upp helt. Blir bara timeout så det verkar finna en hel del intresserade spekulanter.

Med limit på 1000 ex så lär det inte vara någon brådska för den intresserade. Förra tog väl i alla fall några dagar att sälja ut och då var det väl 200 i stål och 200 i pvd.

Edit: $1198 verkar det bli med moms och frakt.
12400 inkl moms o frakt 🚚
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Er det noen dokumentert historisk link mellom "Poseidon" + "Synchronklokker" og "militærklokke"?
Tror det här är den enda historiska länken mellan Synchron och Poseidon. Jag tycker den nya känns lite hafsigt gjord. Poseidonloggan höjer såklart det hela men rätt trista generiska plongeur-visare och tycker inte riktigt helheten känns harmonisk. Riktigt synd, jag hade hoppats på mer.

226602DB-5D49-44E4-8E28-E36B0A32BAFD.jpeg
 
Topp