Vinterdykarn
KS Explorers Club
Hojta om/när det är dags att flippaLitet tillskott till Doxa/Synchron delen i min box.
![Beaming face with smiling eyes :grin: 😁](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f601.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hojta om/när det är dags att flippaLitet tillskott till Doxa/Synchron delen i min box.
En dryg månad senare och den är tillsaluVågar kanske säga att 600T är en keeper efter en veckas semester tillsammansToknöjd!
![]()
Riktigt snyggt på orange Isofrane.En av mina mest använda klockor.
Doxa gjorde verkligen ett sjukt bra jobb med denna. Vikten av titan är magiskt och formen gör att den knappt märks av på handleden. Lumen är också rejält bra, i klass med eller bättre än Panerai och Seiko.
![]()
En hel del märken är det, men det gillar jag och jag har använt den väldigt mycketRiktigt snyggt på orange Isofrane.Hur ser boetten ut nu när det gått ett tag? Det var ju många som upptäckte att titanet var väldigt mjukt på de där.
Så länge det inte ser onaturligt ut så håller jag med, en välanvänd toolwatch är mycket snyggare än en som ser helt ny ut.En hel del märken är det, men det gillar jag och jag har använt den väldigt mycketDet är dock inte överdrivet mycket märken men titanet är helt klart mjukare än på t.ex. en Tudor Pelagos.
Min carbonlung ser nyare ut om man säger så![]()
Har du någon bild på en "sliten" carbon? Är mest nyfiken på vad jag kan förvänta migSå länge det inte ser onaturligt ut så håller jag med, en välanvänd toolwatch är mycket snyggare än en som ser helt ny ut.Carbon-klockorna är snygga när de är nya men av de jag sett så blir de slitna snarare än patinerade.
Har inga bilder sparade på det men har sett slitage på både AP och Inox som inte sett bra ut. Det ser ut som när glasfiber fått en smäll på ett hörn och man ser fibrerna. Ska kanske mycket till innan man får sånt slitage.Har du någon bild på en "sliten" carbon? Är mest nyfiken på vad jag kan förvänta mig
Min ser fortfarande i princip ut som ny efter mer än två år och väldigt mycket användande i hav, pool, cykling, löpning, klättring m.m
Den är riktigt snygg, perfekt sommarklocka? Hur upplevs höjden på den? Läst och sett recensioner som menar att den blir något av en kloss på armen höjdmässigt?En av mina mest använda klockor.
Doxa gjorde verkligen ett sjukt bra jobb med denna. Vikten av titan är magiskt och formen gör att den knappt märks av på handleden. Lumen är också rejält bra, i klass med eller bättre än Panerai och Seiko.
![]()
Ja AP har jag sett. Men dem har varit känd för att vara rätt skör. Doxan har slagit bort träflisor från bra många dörrkarmar utan en skråmaHar inga bilder sparade på det men har sett slitage på både AP och Inox som inte sett bra ut. Det ser ut som när glasfiber fått en smäll på ett hörn och man ser fibrerna. Ska kanske mycket till innan man får sånt slitage.![]()
Det äe nog väldigt mycket en smaksak och som diskuterats rätt mycket gällande denna. Tjockleken bryr jag mig sällan och på denna typ av klocka så föredrar jag lite mer tjocklek. Eftersom att denna har luggarna ganska högt upp så blir det som en "bulle" under, vilket jag inte tycker syns alls när man bär den. Bullen gör dock att klockan sitter lite högre och gör att man kan röra handleden mer fritt, utan att man stöter i baksidan av handen mot klockan. Så den sitter otroligt bekvämt, speciellt när man lyfter saker eller rör på sig mycket som vid simning eller löpning.Den är riktigt snygg, perfekt sommarklocka? Hur upplevs höjden på den? Läst och sett recensioner som menar att den blir något av en kloss på armen höjdmässigt?
Jag har någon Seestern-länk liggande. Kan kolla om den passar på Synchron senare ikväll.Riktigt trevlig! Trodde den skulle upplevas betydligt större men sitter mycket bra även på en tunnare handled.
Hade också varit trevligt att komplettera med en länk och ifall någon har en över så skicka ett PM!
![]()
GärnaJag har någon Seestern-länk liggande. Kan kolla om den passar på Synchron senare ikväll.
Se där ja, kul! Vill minnas att vi bubblade lite om just storlekenRiktigt trevlig! Trodde den skulle upplevas betydligt större men sitter mycket bra även på en tunnare handled.
Hade också varit trevligt att komplettera med en länk och ifall någon har en över så skicka ett PM!
![]()
Ja precis! Kollade massor av YT-klipp och trodde att den var alldeles för stor.Se där ja, kul! Vill minnas att vi bubblade lite om just storleken![]()
SKOG...näää var är vattnetStay tuned for the official release
![]()
Det är en kortare film som visar både skog men även en dykare (inte en klocka, en person som dyker) + ett finger på en karta. Jag tänker GMT.SKOG...näää var är vattnet
Eller ny färgsättning på G kanske? Grönt verkar trenda även i år.
Vore grymt!Det är en kortare film som visar både skog men även en dykare (inte en klocka, en person som dyker) + ett finger på en karta. Jag tänker GMT.
Vettig lume för en gångs skull..?Vore grymt!
Fick lite känsla av videon att det är en grottdykare. Vet dock inte riktigt om en klocka kan vara specifik för det.
Hallå, kan inte snällaste du dela klippet här?Vettig lume för en gångs skull..?![]()
Jag har inte Instagram längre så jag har inte heller sett det.Hallå, kan inte snällaste du dela klippet här?
Mvh / Nyfiken i en strut
Det var ju bra...men också dåligt, vem ska nu rapportera om vad som sker i omvärlden?Jag har inte Instagram längre så jag har inte heller sett det.![]()