• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Fedex dök upp på jobbet så blev tvungen att sniffa lite vaniljdoft och sedan skifta klocka.
606FC7E7-A9F2-4DC8-9CF9-44FE0CCD20D5.jpeg

Vågar kanske säga att 600T är en keeper efter en veckas semester tillsammans :) Toknöjd!
192E15C4-CFBF-4EDB-902D-A7379AB00167.jpeg
En dryg månad senare och den är tillsalu 😂 Man ska aldrig säga att något är för alltid i denna branschen… tar lite emot men här är annonsen om någon är sugen:

En av mina mest använda klockor.
Doxa gjorde verkligen ett sjukt bra jobb med denna. Vikten av titan är magiskt och formen gör att den knappt märks av på handleden. Lumen är också rejält bra, i klass med eller bättre än Panerai och Seiko.

20230310_082821.jpg
Riktigt snyggt på orange Isofrane. 👌 Hur ser boetten ut nu när det gått ett tag? Det var ju många som upptäckte att titanet var väldigt mjukt på de där.

Riktigt snyggt på orange Isofrane. 👌 Hur ser boetten ut nu när det gått ett tag? Det var ju många som upptäckte att titanet var väldigt mjukt på de där.
En hel del märken är det, men det gillar jag och jag har använt den väldigt mycket :) Det är dock inte överdrivet mycket märken men titanet är helt klart mjukare än på t.ex. en Tudor Pelagos.

Min carbonlung ser nyare ut om man säger så ;)

En hel del märken är det, men det gillar jag och jag har använt den väldigt mycket :) Det är dock inte överdrivet mycket märken men titanet är helt klart mjukare än på t.ex. en Tudor Pelagos.

Min carbonlung ser nyare ut om man säger så ;)
Så länge det inte ser onaturligt ut så håller jag med, en välanvänd toolwatch är mycket snyggare än en som ser helt ny ut. :) Carbon-klockorna är snygga när de är nya men av de jag sett så blir de slitna snarare än patinerade.

Så länge det inte ser onaturligt ut så håller jag med, en välanvänd toolwatch är mycket snyggare än en som ser helt ny ut. :) Carbon-klockorna är snygga när de är nya men av de jag sett så blir de slitna snarare än patinerade.
Har du någon bild på en "sliten" carbon? Är mest nyfiken på vad jag kan förvänta mig :)

Min ser fortfarande i princip ut som ny efter mer än två år och väldigt mycket användande i hav, pool, cykling, löpning, klättring m.m

Har du någon bild på en "sliten" carbon? Är mest nyfiken på vad jag kan förvänta mig :)

Min ser fortfarande i princip ut som ny efter mer än två år och väldigt mycket användande i hav, pool, cykling, löpning, klättring m.m
Har inga bilder sparade på det men har sett slitage på både AP och Inox som inte sett bra ut. Det ser ut som när glasfiber fått en smäll på ett hörn och man ser fibrerna. Ska kanske mycket till innan man får sånt slitage. 🤷

En av mina mest använda klockor.
Doxa gjorde verkligen ett sjukt bra jobb med denna. Vikten av titan är magiskt och formen gör att den knappt märks av på handleden. Lumen är också rejält bra, i klass med eller bättre än Panerai och Seiko.

20230310_082821.jpg
Den är riktigt snygg, perfekt sommarklocka? Hur upplevs höjden på den? Läst och sett recensioner som menar att den blir något av en kloss på armen höjdmässigt?

Har inga bilder sparade på det men har sett slitage på både AP och Inox som inte sett bra ut. Det ser ut som när glasfiber fått en smäll på ett hörn och man ser fibrerna. Ska kanske mycket till innan man får sånt slitage. 🤷
Ja AP har jag sett. Men dem har varit känd för att vara rätt skör. Doxan har slagit bort träflisor från bra många dörrkarmar utan en skråma :)
Men ska som sagt bli intressant att se i framtiden hur den ser ut. Två år är inte särkskilt länge.
Den är riktigt snygg, perfekt sommarklocka? Hur upplevs höjden på den? Läst och sett recensioner som menar att den blir något av en kloss på armen höjdmässigt?
Det äe nog väldigt mycket en smaksak och som diskuterats rätt mycket gällande denna. Tjockleken bryr jag mig sällan och på denna typ av klocka så föredrar jag lite mer tjocklek. Eftersom att denna har luggarna ganska högt upp så blir det som en "bulle" under, vilket jag inte tycker syns alls när man bär den. Bullen gör dock att klockan sitter lite högre och gör att man kan röra handleden mer fritt, utan att man stöter i baksidan av handen mot klockan. Så den sitter otroligt bekvämt, speciellt när man lyfter saker eller rör på sig mycket som vid simning eller löpning.

Just denna är i titan också, så den känns aldrig tung. Jag glömmer ibland att jag ens bär den :)

Riktigt trevlig! Trodde den skulle upplevas betydligt större men sitter mycket bra även på en tunnare handled.

Hade också varit trevligt att komplettera med en länk och ifall någon har en över så skicka ett PM!

IMG_20230312_140723.jpg
Se där ja, kul! Vill minnas att vi bubblade lite om just storleken 😉

Tillbaka
Topp