• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Jag har inte Instagram längre så jag har inte heller sett det. 😬
Det var ju bra...men också dåligt, vem ska nu rapportera om vad som sker i omvärlden? 🤔
Får väl kliva in och axla den rollen!
Här är filmen i bilder:
47A9FE83-79C7-4E90-AEA3-AD06DF2EFC4D.jpeg

97E47531-F2F5-49DC-AA16-6CBCCC8E395D.png

2F554CAC-EFB5-455C-80E8-194A18CAF13E.png
47F419FC-E2B7-46EB-8E4D-5342EEA148D3.png

Hmm...
1679305879637.png
1679305889128.png
1679305900407.png

1679305913535.png
1679305922375.png
1679305942058.png

Edit: 42mm diameter, 15.85mm tjocklek, 56h gångreserv. 2890 euro med stålbezel och 2990 med keramisk (på BOR)
Sorry Doxa men det ser ut som skit, speciellt för det priset. Sen förstår jag inte riktigt varför de gör en version 2 på den modellen. Hur många sålde de av version 1? Har i princip inte sett några alls ute så de känns som en flopp. Sunburst hör inte hemma på en SUB. 🙁

Sorry Doxa men det ser ut som skit, speciellt för det priset. Sen förstår jag inte riktigt varför de gör en version 2 på den modellen. Hur många sålde de av version 1? Har i princip inte sett några alls ute så de känns som en flopp. Sunburst hör inte hemma på en SUB. 🙁
Jag gillar ju inte 200 öht. Tycker inte det är snyggt med bandhornen som lutar. Känner inte Doxa-koppling med dem.

Ser ut som nått sämre micromärke förr max 5k
Jag gillar ju inte 200 öht. Tycker inte det är snyggt med bandhornen som lutar. Känner inte Doxa-koppling med dem.
Jag stämmer in i kören. Den där va stendöd, för mig allafall.

Jag tycker att den blå och den svarta är riktigt trevliga. Vettig storlek, ett bra urverk och en tidlös design som man inte tröttnar på. Ska man invända mot ngt så är det väl att designen saknar tydligt Doxa-dna och att datum saknas (vissa vill ha det andra inte).

D1C15A21-26D4-40A1-979E-36537401D4B5.jpeg

F0E00988-1E77-489C-8DF6-6FF06D03CB39.jpeg

Nja, Ny kronon känns inte som nån hit tyvärr. Är nog beredd att hålla med om att sunburst inte passar. Hela klockan känns lite intetsägande.

Om någon är nyfiken på hur en 300T kan se ut under huven så kan man härmed få svar på det.
Inget onödigt lulllull, heller inte det vackraste man sett men helt ok! Nån som vet vad nuffrorna i baklocket betyder?
ApWAhfe.jpg

d6xDs3F.jpg

PZPtg3y.jpg

BoR-länken på Sub 200, är det skruvar eller vanliga pins i länken?
Hittar ingen bra info på nätet.
Sitter så sjukt hårt och vill ta bort en bit.

Kan du inte bara titta på länken från sidan? Om den har ett litet skruvhuvud så är den skruvad. Om det är stift så brukar det finnas pilar på insidan av länken som visar riktningen de ska tryckas.

Det är skruvar. Du kanske är i samma sits som jag var för några år sedan - läsglasögonen räckte inte till. Sen köpte jag ett par super-duper extra starka bara för sån här meck och plötsligt kunde jag se att det fanns ett spår för skruvmejseln :)

Det är skruvar. Du kanske är i samma sits som jag var för några år sedan - läsglasögonen räckte inte till. Sen köpte jag ett par super-duper extra starka bara för sån här meck och plötsligt kunde jag se att det fanns ett spår för skruvmejseln :)

Jo men jag ser spåren men blev osäker när de satt som sten🙂

Tillbaka
Topp