Jag tycker att Wolbrook/Joseph Bonnie funkar. De är 20mm men de är så mjuka att det inte är ett problem. Här på min Deepstar II som också är 19mm.
Den gula varianten på Doxa:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker att Wolbrook/Joseph Bonnie funkar. De är 20mm men de är så mjuka att det inte är ett problem. Här på min Deepstar II som också är 19mm.
Snyggt (gillar framförallt den rosa!) Tack för tipset.Jag tycker att Wolbrook/Joseph Bonnie funkar. De är 20mm men de är så mjuka att det inte är ett problem. Här på min Deepstar II som också är 19mm.
![]()
![]()
![]()
![]()
Fråga om Deepstar ovan. Är det svarta tavlan? Den med vit tropic känns nästan grå. Eller? Är sugen på modellen, kanske med grå tavla.Jag tycker att Wolbrook/Joseph Bonnie funkar. De är 20mm men de är så mjuka att det inte är ett problem. Här på min Deepstar II som också är 19mm.
![]()
![]()
![]()
![]()
Nej, det är den gråa tavlan. Oerhört svår att fånga på bild men fantastisk i verkligheten.Fråga om Deepstar ovan. Är det svarta tavlan? Den med vit tropic känns nästan grå. Eller? Är sugen på modellen, kanske med grå tavla.
Tack för svar. Väldigt fin!Nej, det är den gråa tavlan. Oerhört svår att fånga på bild men fantastisk i verkligheten.
![]()
Fick såna där jippogrejer från Deep Blue nångång som ser bättre ut...kostar typ 2 dollar att köpa löstHar ju helt glömt bort kompassen som man fick med Model 60. Tanken är att man ska ha den på ett natoband tillsammans med klockan. Som en freebee är det en kul sak och det är coolt att den är vätskefylld så betraktningsvinkeln är oslagbar. Hade jag betalat $70 för den som Aquastar säljer den för så hade jag dock blivit riktigt besviken. Kladdigt tryck på tavlan och halvtaskig finish gör att det blir ett väldigt dåligt helhetsintryck.
![]()
![]()
![]()
![]()
Titta på finishen runt mitten, kladdet på NE och hur mycket vitt damm det ligger på tavlan. Finishen på "boetten" runt glaset är också riktigt risig. Som sagt, för en freebee är det okej men för 850kr som det blir i svenska pengar... Dessutom står det inte Aquastar på den vilket man ändå hade förväntat sig.
![]()
Fick såna där jippogrejer från Deep Blue nångång som ser bättre ut...kostar typ 2 dollar att köpa löst![]()
Har inte testat "funktionen" och kommer inte göra det hellerJag har också fått såna men måste säga att den rent funktionsmässigt håller väldigt hög standard jämfört med såna billiga varianter. Den är snabb och exakt så jag hade inte tvekat att faktiskt använda den.
![]()
Nej, det är inte så ofta man behöver en kompass och det är ju dessutom sjukt opraktiskt att ha den på sidan av armen.Har inte testat "funktionen" och kommer inte göra det heller
På tal om Aquastar, tror oraklet det kommer en 63a så småningom?
Du vet ju hur länge jag jagat ett fint ex av densamma, men hade faktiskt föredragit en modern variant över originalet i detta fall
Ja, och den var dessutom "felkonstruerad" och läckte som ett såll därav att tavlorna oftast ser ut som bajs idag. Kan säkerligen förbättras avsevärt med dagens teknik.Nej, det är inte så ofta man behöver en kompass och det är ju dessutom sjukt opraktiskt att ha den på sidan av armen.
Jag vet inte men det skulle inte förvåna mig om de gör en ny version av den. Den är ju ikonisk med sin interna vridring även om resten är ganska enkel. Jag hade lätt köpt en om de släppte en. Förhoppningsvis har den lite bättre hållbarhet i vridringsfunktionen än vintagemodellen.![]()
Just det, det med läckaget hade jag glömt. Hehe, det har du rätt i, det är faktiskt en Jean Richard till att börja med men det är ju samma företag som de sen döpte om till Aquastar.Ja, och den var dessutom "felkonstruerad" och läckte som ett såll därav att tavlorna oftast ser ut som bajs idag. Kan säkerligen förbättras avsevärt med dagens teknik.
Tycker annars just den är en av dom vackraste dykarna ever, och förmodligen den som åtminstone jag förknippar med Aquastar mest...och Benthos då kanske.
Och ska man va historiskt korrekt och petig så är ju 60an faktiskt en Jean Richard![]()
Nej.Hej tråden!
Tillkommer det ytterligare 25% på 1208 usd som model 60 kostar?
Tack för svar. Shit då är det ett ganska fair pris ju
Det är ett väldigt bra pris tycker jag. Köööp!Tack för svar. Shit då är det ett ganska fair pris jufår hålla hårt i plånboken
![]()
Haha får seDet är ett väldigt bra pris tycker jag. Köööp!![]()
Lumen på visarna är bra, lumen på tavlan är inget vidare.Hur bra är lysmassan på model 60?
Kul, grattis!Så dök den upp äntligen, model 60. Väldigt fin och sitter som ett smäck på armen.
Ni som har den och/eller andra klockor med bi-directional bezel - är det vanligt och som det ska att man kan vicka på dem lite? Inte det superfasta läget på varje punkt som exempelvis synchron.
![]()
Precis vad jag ville höra, tackKul, grattis!Jag tror att det är rätt vanligt på de flesta klockor med bidirectional bezel efter det inte är någon spänning i den på samma sätt som det blir med en som låser åt ena hållet. Det är samma på min Sinn 104 tex.