Hej på er! Måste ställa en fråga för att se om någon annan har haft liknande problem med Synchron Militaire eller Poseidon, hoppas det hamnar rätt. Köpte Poseidon vid release men redan efter någon vecka tyckte jag att den började stanna trots att jag vridit upp urverket mer än vad som vanligtvis krävs (vad som anges på hemsidan). Efter ytterligare någon månad så blev det i stort sett svårt att ens få den att snurra, roterade man klockan fysiskt samtidigt som man vred upp den så kom den till slut igång efter ett 10-tal försök, så länge den är igång så är det inga större problem men problemet är när klockan stannar.
Nu igår stannade den igen och jag får knappt klockan att ticka alls, kanske 2 sek sen dör den igen. Spelar ingen roll om man vrider 20 eller 100 varv, helt stendöd.
Ser inget annat alternativ än att skicka tillbaka den här på service, skrev snabbt till kundtjänsten redan för några månader sen och dom tyckte det var svårt att avgöra om det var något konstigt baserat på problemen jag beskrev med klockan, undrade samtidigt om jag hade vridit upp klockan i rätt läge (förstår varför dom ställer den frågan men självklart har man koll på det)
Jag tänkte att jag skulle testa vägen med tålamod för det är trist att behöva skicka tillbaka en helt ny klocka.
Jag hör ljudet och känner när jag vrider upp klockan men det verkar alltså inte funka.
Extremt trist då det ser ut att ta minst 12 veckor from att Synchron har mottagit klockan..
Tar gärna lite kloka input från er med erfarenhet, om man ska tänka på något när det kommer till kundtjänsten, skicka tillbaka för reparation osv. Har haft flera automatiska klockor och har aldrig varit i närheten av den här trögheten i att få verket att ticka...
Tacksam för stöd,
//Sebastian