• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Så dök den upp äntligen, model 60. Väldigt fin och sitter som ett smäck på armen.

Ni som har den och/eller andra klockor med bi-directional bezel - är det vanligt och som det ska att man kan vicka på dem lite? Inte det superfasta läget på varje punkt som exempelvis synchron.
PXL_20230620_101457716.jpg
Jag älskar den där lådan. Den gör mig glad. :D

Stark prisbump på en (1!) procent. Nu säljs den nog snabbt trots allt. 🎉💫📈
Du kanske missade mina tidigare nyligen gjorda prisbumpar? Är väl kul att man sänker priset varje gång man bumpar och inte bara bumpar, eller vad tycker du?

Svarade lite snabbt innan :) Har den ute på andra siter, men försöker att alltid ha ett lite lägre pris på KS därav den lilla prisändringen.

Senast ändrad:
Yes det stämmer! Ja jag tycker den blev kanon på det. Hade varit grymt att hitta ett avsmalnade isofrane :)
Hur känns klockan på Isofrane? Tänker att den är rätt lätt men bandet är kraftigt. Hade inte ett avsmalnande Isofrane sett konstigt ut? Jag hade gärna sett en ny version den här typen av Isofrane, det smalnar av och det satt dessutom som original på Aquastar med tillhörande spänne. Lånade bilder:
IMG_20180406_171148.jpg

IMG_20180406_171311.jpg
IMG_20180406_171406.jpg

Hej på er! Måste ställa en fråga för att se om någon annan har haft liknande problem med Synchron Militaire eller Poseidon, hoppas det hamnar rätt. Köpte Poseidon vid release men redan efter någon vecka tyckte jag att den började stanna trots att jag vridit upp urverket mer än vad som vanligtvis krävs (vad som anges på hemsidan). Efter ytterligare någon månad så blev det i stort sett svårt att ens få den att snurra, roterade man klockan fysiskt samtidigt som man vred upp den så kom den till slut igång efter ett 10-tal försök, så länge den är igång så är det inga större problem men problemet är när klockan stannar.

Nu igår stannade den igen och jag får knappt klockan att ticka alls, kanske 2 sek sen dör den igen. Spelar ingen roll om man vrider 20 eller 100 varv, helt stendöd.

Ser inget annat alternativ än att skicka tillbaka den här på service, skrev snabbt till kundtjänsten redan för några månader sen och dom tyckte det var svårt att avgöra om det var något konstigt baserat på problemen jag beskrev med klockan, undrade samtidigt om jag hade vridit upp klockan i rätt läge (förstår varför dom ställer den frågan men självklart har man koll på det)
Jag tänkte att jag skulle testa vägen med tålamod för det är trist att behöva skicka tillbaka en helt ny klocka.

Jag hör ljudet och känner när jag vrider upp klockan men det verkar alltså inte funka.

Extremt trist då det ser ut att ta minst 12 veckor from att Synchron har mottagit klockan..

Tar gärna lite kloka input från er med erfarenhet, om man ska tänka på något när det kommer till kundtjänsten, skicka tillbaka för reparation osv. Har haft flera automatiska klockor och har aldrig varit i närheten av den här trögheten i att få verket att ticka...

Tacksam för stöd,
//Sebastian

Bilagor

• IMG_2023_03_10_171259~2.jpg
    IMG_2023_03_10_171259~2.jpg
    886.5 KB · Visningar: 8
Hej på er! Måste ställa en fråga för att se om någon annan har haft liknande problem med Synchron Militaire eller Poseidon, hoppas det hamnar rätt. Köpte Poseidon vid release men redan efter någon vecka tyckte jag att den började stanna trots att jag vridit upp urverket mer än vad som vanligtvis krävs (vad som anges på hemsidan). Efter ytterligare någon månad så blev det i stort sett svårt att ens få den att snurra, roterade man klockan fysiskt samtidigt som man vred upp den så kom den till slut igång efter ett 10-tal försök, så länge den är igång så är det inga större problem men problemet är när klockan stannar.

Nu igår stannade den igen och jag får knappt klockan att ticka alls, kanske 2 sek sen dör den igen. Spelar ingen roll om man vrider 20 eller 100 varv, helt stendöd.

Ser inget annat alternativ än att skicka tillbaka den här på service, skrev snabbt till kundtjänsten redan för några månader sen och dom tyckte det var svårt att avgöra om det var något konstigt baserat på problemen jag beskrev med klockan, undrade samtidigt om jag hade vridit upp klockan i rätt läge (förstår varför dom ställer den frågan men självklart har man koll på det)
Jag tänkte att jag skulle testa vägen med tålamod för det är trist att behöva skicka tillbaka en helt ny klocka.

Jag hör ljudet och känner när jag vrider upp klockan men det verkar alltså inte funka.

Extremt trist då det ser ut att ta minst 12 veckor from att Synchron har mottagit klockan..

Tar gärna lite kloka input från er med erfarenhet, om man ska tänka på något när det kommer till kundtjänsten, skicka tillbaka för reparation osv. Har haft flera automatiska klockor och har aldrig varit i närheten av den här trögheten i att få verket att ticka...

Tacksam för stöd,
//Sebastian
Icediver har ett helt annat urverk än de övriga så det är väl begränsat med erfarenhet av verket.

Hur känns klockan på Isofrane? Tänker att den är rätt lätt men bandet är kraftigt. Hade inte ett avsmalnande Isofrane sett konstigt ut? Jag hade gärna sett en ny version den här typen av Isofrane, det smalnar av och det satt dessutom som original på Aquastar med tillhörande spänne. Lånade bilder:
IMG_20180406_171148.jpg

IMG_20180406_171311.jpg
IMG_20180406_171406.jpg
På mig sitter den kanon! Väldigt mjukt och följsamt Isofrane 👍🏻

Söker lite bandinspiration! Tycker den ser otroligt läcker ut på tropic men får inte till en lagom längd. Känns som jag hade behövt ett till hål mellan "för löst" och "för tight".

PXL_20230625_140900798.jpg
Det där händer mig ofta med tropic. Även vintage tropic. Det är ganska långt mellan hålen upplever jag, allafall jämfört med isofrane.

Senast ändrad:
Inga konstigheter! Beror väl kanske lite på gummikvalitet och hur brutal du tänker vara mot det.

Ett annat gammalt knep är ju att testa lite olika spännen! Skillnaden mellan ett kortare spänne och ett längre spänne är oftast ett halvt hål.
Är ett "original" tropic jag köpte i samband med en Synchron. Borde hålla bra kvalitet i alla fall. Ska kolla över bekantskapskretsen om nån sitter på en lagom hålslag bara :)

Spännen var väl också ett alternativ. Känns lite bökigare bara. Men tack för tips!

Är ett "original" tropic jag köpte i samband med en Synchron. Borde hålla bra kvalitet i alla fall. Ska kolla över bekantskapskretsen om nån sitter på en lagom hålslag bara :)

Spännen var väl också ett alternativ. Känns lite bökigare bara. Men tack för tips!
Min erfarenhet är också att hålen blir rätt mycket mindre än i t ex läder. Elastisiteten i gummit gör att det drar ihop sig efter man tryckt till. Så ta ett en hålstorlek som ser aningen större ut än önskat hålstorlek. Självklart bäst om du kan testa på nått billigare band först 😅

Funderar på att sälja denna och köpa en Doxa istället. Jag undrar dock ifall länkar som passar Synchron också passar Doxa?
068FA9F6-7776-46A1-A06B-BD636527BC3A.jpeg

Tillbaka
Topp