Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är den verkligen! Vet inte om den någonsin kommer lämna mig. Man vet aldrig iofsSå jäkla bra.
Skulle tanken på det komma så skulle jag uppskatta ett DMJa det är den verkligen! Vet inte om den någonsin kommer lämna mig. Man vet aldrig iofs![]()
Den där klockan verkar ha varit hos fler människor än brudarna på Malmskillnadsgatan? Men fin klocka oavsett!Nu har jag anslutit mig till DOXA familjen.
![]()
Tycker snarare tvärtomDen där klockan verkar ha varit hos fler människor än brudarna på Malmskillnadsgatan? Men fin klocka oavsett!
Då kanske det är två identiska som härjar runt här på KS.Tycker snarare tvärtomHar bara sett en person bära den so far
Väldigt fina bilder, blir inte mindre jobbigt att vänta på min egen nu när jag såg dessaLite detaljbilder. En detalj som jag tycker är riktigt grym på Model 60 är sekundvisaren. I brist på andra ord så är den fan sexig.Sen tycker jag att de har lyckats med färgen på lumen också, den är inte så "old radium" som många andra utan drar mer åt det gula hållet som på min gamla 7548.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Även om baksidan nu inte är rätt för modellen så får man ge Aquastar att de kan göra en bra baksida. Så sjukt snygg!
![]()
![]()
Tog en bild i direkt solljus också för att visa hur mycket tavlan sväljer ljuset. Den är verkligen kolsvart.
![]()
Haha, det är aldrig kul att vänta.Väldigt fina bilder, blir inte mindre jobbigt att vänta på min egen nu när jag såg dessaTänker eventuellt lägga en beställning på Forstner ladder länk, tror det kan bli grymt på Model 60.
Skogspromenad för den här Doxan.Vad gör alla Doxor idag?
Här läser vi en bok just nu i solen. Blir eventuellt att åka och doppa sig i em.
![]()
Tycker att den är fantastisk fortfarande och det är nästan inget annat som får någon handledstid.Försöker inbilla mig detJa precis, slog till på den. Har varit sugen sedan den släpptes så den kom verkligen passande, går snart på semester så då ska den allt få bada. Trivs du med din? Dum fråga kanske @MaBr
(missade reply)
Doxan självklartSålde min 1200T och ångrade mig ganska omgående. Så köpte en Synchron, men saknade fortfarande en Doxa, så fick bli en Doxa idag. Det är dock först såhär bredvid varandra jag uppskattar Synchronen på riktigt, den är faktiskt enligt mig mycket bekvämare att ha runt handleden, speciellt med den länken jag har. Men jag tycker Doxan är mycket finare. Ena måste dock säljas, får klura ut på vilken det blir.
![]()
![]()
Vi får se, älskar vita tavlan på Doxan dock.Doxan självklartmed Synchron får man en Doxa plus lite till.
+1 för Doxan.Sålde min 1200T och ångrade mig ganska omgående. Så köpte en Synchron, men saknade fortfarande en Doxa, så fick bli en Doxa idag. Det är dock först såhär bredvid varandra jag uppskattar Synchronen på riktigt, den är faktiskt enligt mig mycket bekvämare att ha runt handleden, speciellt med den länken jag har. Men jag tycker Doxan är mycket finare. Ena måste dock säljas, får klura ut på vilken det blir.
![]()
![]()
Whoaa, spookySålde min 1200T och ångrade mig ganska omgående. Så köpte en Synchron, men saknade fortfarande en Doxa, så fick bli en Doxa idag. Det är dock först såhär bredvid varandra jag uppskattar Synchronen på riktigt, den är faktiskt enligt mig mycket bekvämare att ha runt handleden, speciellt med den länken jag har. Men jag tycker Doxan är mycket finare. Ena måste dock säljas, får klura ut på vilken det blir.
![]()
![]()
Ogillar skarpt claspen på Doxan, tycker den är för stor och drar ner på bekvämlighet runt handleden. Därför är Synchron mycket bekvämare.+1 för Doxan.
På vilket sätt är länken bekvämare på Synchron? Visuellt ser dem rätt identiska ut förutom claspen, kanske att Doxans är något bredare.
Ah ok, misstänkte det. Inte hunnit reagera på det än, haft min i drygt 24h bara. Dock är mikrojusteringen väldigt braOgillar skarpt claspen på Doxan, tycker den är för stor och drar ner på bekvämlighet runt handleden. Därför är Synchron mycket bekvämare.
Ja, mikrojusteringen är underbar i dessa tider!!Ah ok, misstänkte det. Inte hunnit reagera på det än, haft min i drygt 24h bara. Dock är mikrojusteringen väldigt bra![]()
Minst, jag har en med två tidigare ägare.Då kanske det är två identiska som härjar runt här på KS.![]()
Lite nyfiken bara, vad är skillnaden mellan den du nämner och Maranez-länken förutom märket givetvis?Om ngn i tråden har en länk från Suppaparts passande en Synchron Military så är jag intresserad![]()
Tror de är rätt lika varandra förutom att med Suppaparts-länken medföljer två olika ändlänkar + att du får Military-loggan istället för Maranez-loggan på låset.Lite nyfiken bara, vad är skillnaden mellan den du nämner och Maranez-länken förutom märket givetvis?
Sålde min 1200T och ångrade mig ganska omgående. Så köpte en Synchron, men saknade fortfarande en Doxa, så fick bli en Doxa idag. Det är dock först såhär bredvid varandra jag uppskattar Synchronen på riktigt, den är faktiskt enligt mig mycket bekvämare att ha runt handleden, speciellt med den länken jag har. Men jag tycker Doxan är mycket finare. Ena måste dock säljas, får klura ut på vilken det blir.
![]()
![]()
Antar att @SeikoZ har ett Suppaparts länk med tanke på loggan?Tror de är rätt lika varandra förutom att med Suppaparts-länken medföljer två olika ändlänkar + att du får Military-loggan istället för Maranez-loggan på låset.
Ja precisAntar att @SeikoZ har ett Suppaparts länk med tanke på loggan?
Japp, en av dom skönaste länkarna jag upplevt.Antar att @SeikoZ har ett Suppaparts länk med tanke på loggan?