• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Vad gör alla Doxor idag?
Här läser vi en bok just nu i solen. Blir eventuellt att åka och doppa sig i em.
6379517B-B11A-4225-8577-FF52897EA669.jpeg

Lite detaljbilder. En detalj som jag tycker är riktigt grym på Model 60 är sekundvisaren. I brist på andra ord så är den fan sexig. 😅 Sen tycker jag att de har lyckats med färgen på lumen också, den är inte så "old radium" som många andra utan drar mer åt det gula hållet som på min gamla 7548.
IMG_3949.jpg
IMG_3961.jpg
IMG_3962.jpg
IMG_3969.jpg
IMG_3971.jpg
IMG_3987.jpg

Även om baksidan nu inte är rätt för modellen så får man ge Aquastar att de kan göra en bra baksida. Så sjukt snygg!
IMG_3975.jpg
IMG_3981.jpg

Tog en bild i direkt solljus också för att visa hur mycket tavlan sväljer ljuset. Den är verkligen kolsvart.
IMG_3996.jpg
Väldigt fina bilder, blir inte mindre jobbigt att vänta på min egen nu när jag såg dessa 😅 Tänker eventuellt lägga en beställning på Forstner ladder länk, tror det kan bli grymt på Model 60.

Väldigt fina bilder, blir inte mindre jobbigt att vänta på min egen nu när jag såg dessa 😅 Tänker eventuellt lägga en beställning på Forstner ladder länk, tror det kan bli grymt på Model 60.
Haha, det är aldrig kul att vänta. 😁 Knep du den på K&S eller? Ladder är kanon på Deepstar II i alla fall och det är ju samma boett så den blir säkert bra på Model 60 också. 😊

Försöker inbilla mig det 😂 Ja precis, slog till på den. Har varit sugen sedan den släpptes så den kom verkligen passande, går snart på semester så då ska den allt få bada. Trivs du med din? Dum fråga kanske @MaBr 😁 (missade reply)

Försöker inbilla mig det 😂 Ja precis, slog till på den. Har varit sugen sedan den släpptes så den kom verkligen passande, går snart på semester så då ska den allt få bada. Trivs du med din? Dum fråga kanske @MaBr 😁 (missade reply)
Tycker att den är fantastisk fortfarande och det är nästan inget annat som får någon handledstid. 😊 Sitter på idag också!
PSX_20230701_180734.jpg

Sålde min 1200T och ångrade mig ganska omgående. Så köpte en Synchron, men saknade fortfarande en Doxa, så fick bli en Doxa idag. Det är dock först såhär bredvid varandra jag uppskattar Synchronen på riktigt, den är faktiskt enligt mig mycket bekvämare att ha runt handleden, speciellt med den länken jag har. Men jag tycker Doxan är mycket finare. Ena måste dock säljas, får klura ut på vilken det blir. :)

9E331ECC-A8A6-459D-8933-3E35A116F2DB.jpeg

305A2638-5092-4F1D-ABFB-8D3860A175FE.jpeg

Sålde min 1200T och ångrade mig ganska omgående. Så köpte en Synchron, men saknade fortfarande en Doxa, så fick bli en Doxa idag. Det är dock först såhär bredvid varandra jag uppskattar Synchronen på riktigt, den är faktiskt enligt mig mycket bekvämare att ha runt handleden, speciellt med den länken jag har. Men jag tycker Doxan är mycket finare. Ena måste dock säljas, får klura ut på vilken det blir. :)

Doxan självklart 😍 med Synchron får man en Doxa plus lite till.

+1 för Doxan.
På vilket sätt är länken bekvämare på Synchron? Visuellt ser dem rätt identiska ut förutom claspen, kanske att Doxans är något bredare.

Whoaa, spooky :nailbiting:
Exakt den duon körde jag också med en period.
Tycker Whitepearlen är galet underskattad och vinnaren av de två men det där är såklart en smaksak
mXoRhbT.jpg

Tror de är rätt lika varandra förutom att med Suppaparts-länken medföljer två olika ändlänkar + att du får Military-loggan istället för Maranez-loggan på låset.
Antar att @SeikoZ har ett Suppaparts länk med tanke på loggan?

Tillbaka
Topp