• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Det är väl för att dölja gummidoften? Oavsett så är det en artificiell doft som bandet är parfymerat med.
Misstänkte att det var något liknande men kunde inte greppa det bara. Frågan är om gummilukten hade verkligen doftat så illa.

Läste någonstans att man kan ev skölja bandet med lite ättika för att minska doften av vanilj. Kanske en vanegrej att vänja sig vid doften.

Misstänkte att det var något liknande men kunde inte greppa det bara. Frågan är om gummilukten hade verkligen doftat så illa.

Läste någonstans att man kan ev skölja bandet med lite ättika för att minska doften av vanilj. Kanske en vanegrej att vänja sig vid doften.
Ättika är generellt rätt bra för att ta bort lukt så det funkar säkert. Själv älskar jag vaniljdoften men är klart personlig preferens. 😊

Jag har den nya versionen av Isofrane som inte doftar vanilj och den luktar bara svagt av gummi så inget som stör. Tror inte att det är samma gummi för det känns annorlunda så det kan vara att den äldre versionen med annat gummi inte luktat likadant utan vanilj.

Frukost avverkad. Nu hotellsängen en stund.
2A9119DC-0B56-4BAE-9200-9B3747FD6CA7.jpeg

Nytt band från StrapCo. Helt ok, snabbsystem för att lossa på baksidan. Matchar färgen på tavlan men jag tror inte det känns så värst... dyrt. Det var det inte heller förvisso.

Vart aldrig kär i Doxas egna gummi, varken i utseende eller pris.

20230709_153339.jpg
Tror tidochtings band skulle bli riktigt bra på den. De är dessutom sjukt bra.

Tror tidochtings band skulle bli riktigt bra på den. De är dessutom sjukt bra.

Tack för bra tips! Just Sub 200 är dock 19mm mellan bandhornen (vilket de inte har) och jag ogillar att klämma in en 20mm. Ska dock spara till framtida klockor.

Börjar få lite patina på M60'n nu. Ser betydligt mycket värre ut på bilden än i verkligheten och det syns bara i vissa vinklar. Inte helt otippat att den borstade vridringen lätt får märken eftersom det bara är rent stål. Blir nog coolt om 10 år när den fått en jämnare patina. 😁
PSX_20230720_100054.jpg

Tillbaka
Topp