Jaha så passJapp, en av dom skönaste länkarna jag upplevt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jaha så passJapp, en av dom skönaste länkarna jag upplevt.
Jag känner inte till någon AM som passar, men Doxas 300-länk med ändbitarna från din 300T är en variant som funkar. Länken kan då gnida lite mot boetten i vissa lägen, men det tycker jag man kan leva med.Okej, jag börjar verkligen avsky länken pga claspens storlek.
Var går det att köpa eftermarknadslänk?
![]()
Så min lösning är att punga ut 3000kr för en länk? Lutar starkt mot att sälja min 300T isåfall. Skit också!!Jag känner inte till någon AM som passar, men Doxas 300-länk med ändbitarna från din 300T är en variant som funkar. Länken kan då gnida lite mot boetten i vissa lägen, men det tycker jag man kan leva med.
Tyvärr bli det drygt 3000 SEK för den länken. Så inte helt billigt.
Vi får hoppas nån annan kan komma med ett förslag, men jag fruktar att det krävs moddning i så fall. Tror inte det nåt passar rakt av. Har vaga minnen att jag läst om någon som moddat en Uncle Seiko BOR-länk, men misstänker att det var för en vintage Doxa.Så min lösning är att punga ut 3000kr för en länk? Lutar starkt mot att sälja min 300T isåfall. Skit också!!
Passar länken på 1200T då?Vi får hoppas nån annan kan komma med ett förslag, men jag fruktar att det krävs moddning i så fall. Tror inte det nåt passar rakt av. Har vaga minnen att jag läst om någon som moddat en Uncle Seiko BOR-länk, men misstänker att det var för en vintage Doxa.
Du menar 1200 länk på din 300T - vet ej! Nån annan?Passar länken på 1200T då?
Ja precis länk från en 1200T på min 300TDu menar 1200 länk på din 300T - vet ej! Nån annan?
Att döma av den här tråden så borde det kunna funka, men kanske någon i forumet har provat?!?Ja precis länk från en 1200T på min 300T
Sagt och gjortHar ju inget som platsar här längreMen hade det dykt upp en 300T Divingstar på k&s så hade jag nog slagit till
![]()
Blev ju sjukt coolt på den! Riktigt retro och den blanka ytan på bandet är ju perfekt för den tavlan.Lyckades fynda detta gummi hos urmakarn, tycker det gjorde sig helt OK på Aquastaren. Väldigt bekvämt om inte annat
![]()
![]()
Verkligen kanon, bådå låda och klocka! Läcker på det där bandet med!Imponerad av denna klocka, dom har verkligen lyckats bra. Men ytterboxens färg! Den blir jag bara så glad av
![]()
Alltså vad är det där för band? Jag villhöver ett sånt till min också.Imponerad av denna klocka, dom har verkligen lyckats bra. Men ytterboxens färg! Den blir jag bara så glad av
![]()
Verkligen, kommer alla Aquastar-klockor med så fin box? Med tanke på vad den kostar känns det verkligen som mycket för pengarna.Alltså vad är det där för band? Jag villhöver ett sånt till min också.
Håller med om lådan, snyggaste jag någonsin fått till en klocka. Den blågröna färgen tillsammans med den guldfärgade texten och loggan är så jäkla rätt.![]()
Kanon, tack!Verkligen, kommer alla Aquastar-klockor med så fin box? Med tanke på vad den kostar känns det verkligen som mycket för pengarna.
Det är detta, billigt och bra! 20mm, passar perfekt.
![]()
Slog mig att jag kanske kan använda Doxans länk på suppapartändlänken som sitter på min Synchron. Kanske funkar? Om inte så lär jag sälja båda.
![]()
Japp menar tvärtom…Eller tvärtom... det var väl det du ville?
GrymtTestar vitt på M60. Tycker att det funkar riktigt bra med de kritvita detaljerna på tavlan.
![]()
![]()
Jäääkligt bra med Jenny-fisken på bandet också. Älskar canvas på Doxa, tycker att det är riktigt snyggt. Är det ett Space-band?Grymt
Här testas det canvas
![]()
![]()
JajjemenJäääkligt bra med Jenny-fisken på bandet också. Älskar canvas på Doxa, tycker att det är riktigt snyggt. Är det ett Space-band?