Hasse Granat
Basic
Länge velat ha en caribbean med metrisk vridring.
Samtidigt gillar jag den oranga minutvisaren på 300:an.
Samtidigt gillar jag den oranga minutvisaren på 300:an.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ge oss lite för- och nackdelar med länkarna?Länge velat ha en caribbean med metrisk vridring.
Samtidigt gillar jag den oranga minutvisaren på 300:an.![]()
Fin trippel. Vilken trivs du bäst med?
Doxan känns mest lyxig och ger en skön psykisk känsla. Seestern köpte jag för att testa ifall länken passar min Doxa, förvånande så är den mest bekväm av dessa tre. Synchron är en mellanting av dessa två.Fin trippel. Vilken trivs du bäst med?
Doxan känns mest lyxig och ger en skön psykisk känsla. Seestern köpte jag för att testa ifall länken passar min Doxa, förvånande så är den mest bekväm av dessa tre. Synchron är en mellanting av dessa två.
Nope. Kommer därför sälja min Doxa.Fungerade länken på seestern som du hoppats?![]()
Nope. Kommer därför sälja min Doxa.![]()
Ja, samt för stor clasp.Trist
Är det för att länken går från 20mm till 22 /24?
Låter som att du behöver en 1200T istället. Smidigare (och mycket snyggare) lås och länken är 20mm vid boetten.Ja, samt för stor clasp.
Japp, sålde min Carribean 1200T, ville ha vit eller gul urtavla…Låter som att du behöver en 1200T istället. Smidigare (och mycket snyggare) lås och länken är 20mm vid boetten.
Ah, då får du leta upp en Poseidon då.Japp, sålde min Carribean 1200T, ville ha vit eller gul urtavla…
Ska ta mig till Fredmans ur och fråga ifall man kan köpa en länk till Sub1200T från dom.Ah, då får du leta upp en Poseidon då.Kostar väl tyvärr huggorm nu för tiden.
Kanske. Dock har dom inte några 1200 att sälja så att ha lösa länkar vete tusan. Beställa direkt från Doxa kanske kan vara ett alternativ?Ska ta mig till Fredmans ur och fråga ifall man kan köpa en länk till Sub1200T från dom.
Det tänkte jag inte på, tack!Kanske. Dock har dom inte några 1200 att sälja så att ha lösa länkar vete tusan. Beställa direkt från Doxa kanske kan vara ett alternativ?![]()
Min har suttit på varje dag sen jag fick den. Har inte varit såhär nöjd med en klocka sen jag köpte min blåa Squale 1521 för sex år sen.Längesen denna fick se ljuset, väntar fortfarande på ladder-länken från Forstner men under tiden får ett vintage tropic 2000 duga
![]()
Den är riktigt bra. Längesen jag var så här nöjd med en klocka, det enda jag saknar är länk men det är snart ordnatMin har suttit på varje dag sen jag fick den. Har inte varit såhär nöjd med en klocka sen jag köpte min blåa Squale 1521 för sex år sen.
![]()
Kul att du också är nöjd! Ja, den blir kanon på ladder-länken.Den är riktigt bra. Längesen jag var så här nöjd med en klocka, det enda jag saknar är länk men det är snart ordnatDen bläcksvarta urtavlan är otrolig.
Det tror jag kan bli kanonbra. Haha, sant. En av de mest svårfångade klockorna jag haft.Kul att du också är nöjd! Ja, den blir kanon på ladder-länken.Synd att originallänken inte är så kul men jag funderar på att borsta min så att den matchar klockorna bättre.
Enda nackdelen jag har hittat med Model 60 är att den är svår att fotografera för det välvda glaset och den svarta tavlan i kombination gör att allt speglar sig.![]()
Bästkusten!Ute i skärgården (Västkusten). Just nu äntligen en solig dag
![]()