• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Riktigt coola bilder, tack för att du delar! Man kanske skulle testa den på nato ändå. 🤔
Det tycker jag att du ska, har min på nato nu, kanonbra.
20230924_151314-01.jpeg

Känns ju mycket modernare på nato i alla fall. 👌 Själv kör jag min på läder för tillfället vilket ger lite mer retro-feel. 😊
DSCF8901.jpg
DSCF8907.jpg
DSCF8904.jpg
Väldigt fina bilder! Läder passade ju bra. Den passar bra på mycket. Det är lite extra kul att kunna variera så pass mycket när man tröttnar på det ena. Har burit min på både gummi, länk och nato. Allt har sin charm. Just nu är jag lite inne på att hitta ett murrigt "vintagenato" i antingen grönt eller khaki. Har sett att Erikas originals har en hel del fina men det tar emot att betala den pengen för ett nato 😅 Vi får se hur det blir, slutar säkert med att jag lägger en beställning..
20230927_085743-01.jpeg

Senast ändrad:
Funderar på att beställa ett par band från Mankey så man kan rotera mellan klockor. Behövde du ta hänsyn till lug to lug måttet när du valde storlek?
Nä inget jag reflekterade över alls! Har passat bra både på Smiths(43.5mm) och Skx007(46mm). Är du orolig så tror ja dock ej att det blir fel om du tar ett steg större än ditt handledsomfång heller!

Blir så ibland, kan också vara banden som gör det, jag är van med Doxa sub300 på länk. Annars är den riktigt bra.

Ja, fick med ett svart och ett gult.

Hade varit bättre att skickat med ett isofrane och ett tropic istället, mer mångsidigt.
På bilderna är det gult Tropic och svart Isofrane, men man får inte glömma bort att det är Synchron. Min ska landa imorgon, jag beställde ett gult Isofrane extra för att ”jag trodde på bilderna och gult Tropic”.

På bilderna är det gult Tropic och svart Isofrane, men man får inte glömma bort att det är Synchron. Min ska landa imorgon, jag beställde ett gult Isofrane extra för att ”jag trodde på bilderna och gult Tropic”.
Jag chattade med dem vid ett antal tillfällen för att bekräfta. I beskrivningen stod det gul eller svart tropic. Så att man fick båda är bara en upside. Jag ville byta tropic mot isofrane som vid en tidigare beställning men det vill dem inte gå med på :/

- Vad sitter det för urverk i den?
LJP G100 TOP GRADE med 68 H gångreserv
Samma som i Aquastar som jag har för mig att du nyligen hade.

Har du en doxa på länk så prova att dra dit den så kanske den flyger :) ?

Ingen kvar tyvärr.

Men har kommit på varför jag inte klickade helt med den.

Tropic gummit har som en fasad platt kant mot boetten.

Om man har relativt små handleder så sticker de upp, och klockan blir kantig.

Vilket inte funkar för mig när klockan är relativt hög. Testade ett Nato nu och det blev helt klart annorlunda.

IMG_9898.jpeg

Annars är klockan riktigt välbyggd, vridringen är krispig och centrerad.
Den blanka svarta tavlan & bezeln är i fin kontrast mot den borstade boetten.

Lumen är ok, får se hur den står sig inatt.

Senast ändrad:
Jag chattade med dem vid ett antal tillfällen för att bekräfta. I beskrivningen stod det gul eller svart tropic. Så att man fick båda är bara en upside. Jag ville byta tropic mot isofrane som vid en tidigare beställning men det vill dem inte gå med på :/

LJP G100 TOP GRADE med 68 H gångreserv
Samma som i Aquastar som jag har för mig att du nyligen hade.
- Stämmer, och det fungerade utmärkt.

Ingen kvar tyvärr.

Men har kommit på varför jag inte klickade helt med den.

Tropic gummit har som en fasad platt kant mot boetten.
Tyvärr är vinkeln lite abrupt där - det är ändå bättre än vad deras första variant var förra året. Då var den platta biten helt utan mönster och då såg det ännu värre ut. Ex. Wolbrooks tropic ser mycket bättre ut när det gäller avrundningen mot boetten.

Tillbaka
Topp