• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Det beror på om man tycker att Doxas gummin är överprisade eller inte. 😅
Det är sant :) Jag anade nästan att någon skulle säga det och kan väl inte annat än hålla med om att gummit är saftigt dyrt, men hursomhelst så är priset egentligen bara vad en 300T med både länk och band skulle gå på.

Håller med om att det är synd att de petade dit xx/57 på själva tavlan. Det förstör en del. Annars tycker jag den är grymt snygg!

Det är sant :) Jag anade nästan att någon skulle säga det och kan väl inte annat än hålla med om att gummit är saftigt dyrt, men hursomhelst så är priset egentligen bara vad en 300T med både länk och band skulle gå på.

Håller med om att det är synd att de petade dit xx/57 på själva tavlan. Det förstör en del. Annars tycker jag den är grymt snygg!
Det är onekligen ett väldigt bra gummi och låset är grymt men som sagt, något dyrt fortfarande. Ja, ser men på det ur den vinkeln så är det rätt pris och jag håller med om att den är snygg. Vill ha något i den nyansen men jag ska nog försöka ragga tag på en gammal Project Aware istället.

Att trycka 01/57, 02/57 osv måste ju vara extremt kostsamt?
De skulle kunna skrivit 1957 eller 57 om de nu var tvungna att ha ngt på tavlan. Bättre sätta allt sånt på baksidan.

Marei 300 Black Lung får lite handledstid.

36283AB9-42D1-42F1-A0AC-4F4F8FAAF081.jpeg

Måste bara fråga, är det något fel på min Synchron jag har ute till salu? Ingen verkar vilja ha den, och priset är ju inte åt skogen, eller?

Måste bara fråga, är det något fel på min Synchron jag har ute till salu? Ingen verkar vilja ha den, och priset är ju inte åt skogen, eller?

Jag har själv också undrat varför den inte har sålts ännu. Priset verkar vara lägre än de föregående annonserna. Den är i jättefint skick och fullset. En spontan tanke kan vara att folk tvekar för att det inte hänger med några andra band? Klockan gör sig bäst med andra band, typ tropic och isofrane. Men självklart ska det återspeglar priset.

Knepig modell med rätt liten målgrupp, tycker inte det är fel på varken skick eller pris. Har själv haft en och gillar den.

Jag har själv också undrat varför den inte har sålts ännu. Priset verkar vara lägre än de föregående annonserna. Den är i jättefint skick och fullset. En spontan tanke kan vara att folk tvekar för att det inte hänger med några andra band? Klockan gör sig bäst med andra band, typ tropic och isofrane. Men självklart ska det återspeglar priset.
Det är sant att det ej följer med band, köpte den utan band. Men jag tycker priset återspeglar att band ej följer med, är ju dessutom öppen för bud…

Jag var intresserad av din klocka. Jag behövde en dykare och har tidigare haft Doxa och vill testa Synchron.
Tyvärr dök det upp en svart Tusenö Shellback som jag slog till på istället.
Ditt pris är rimligt. Jag tror att det är tillfälligheter som gör att den inte blir såld. Generellt anser jag att dykare är mer lättsålda på våren.
Synchrons Poseidondykare verkar inte heller flyga iväg på k&s. Och dom som är intresserade av din klocka är sannolikt även öppna för en sådan.
Banden lägger jag ingen vikt vid. Att det finns länk räcker för mig.

Har kikat några ggr och tycker absolut inte att du är off i pris. Tror bara att det är som redan påtalat en relativt smal målgrupp. Jag upplever lite samma situation med min Wempe som jag haft ute ett tag. Vill påstå att jag ligger rätt i pris (mindre än 50% av nypris) samt vad tidigare annonser legat på. Hade priset varit off hade jag åtminstone fått något ”skambud” eller liknande men inte ens det får jag. Har fått flertalet bytesförslag men inget som passar vad jag är ute efter. Även pratat med några forumrävar som heller inte förstår att klockan inte säljs. Men jag tror det bara är så för vissa modeller. Smal målgrupp så rätt köpare måste bara dyka upp

Det ligger väl även en Doxa 300 Caribian på k&s som prisbumpats ner till 14. Det var väl ett tag sedan de låg på en sådan låg nivå.
Kanske har lågkonjunkturen ett finger med i spelet?
Samma som jag sålde. Någon ser ut att ha tagit mig på orden och låtit den leva sjörovarliv, så med tanke på nuvarande skick kan jag nog tycka att priset är ganska rimligt även om det är lågt för Doxa.

Jag tror definitivt att konjunkturen spelar in. Hade jag varit säker på att jag hade jobb framöver så hade jag nog klippt SeikoZ’s Synchron, men nu ligger jag lågt med alla köp, och även försäljningar för jag tror att man tappar tusenlappar på att sälja idag.

Samma som jag sålde. Någon ser ut att ha tagit mig på orden och låtit den leva sjörovarliv, så med tanke på nuvarande skick kan jag nog tycka att priset är ganska rimligt även om det är lågt för Doxa.

Jag tror definitivt att konjunkturen spelar in. Hade jag varit säker på att jag hade jobb framöver så hade jag nog klippt SeikoZ’s Synchron, men nu ligger jag lågt med alla köp, och även försäljningar för jag tror att man tappar tusenlappar på att sälja idag.
Jag har låtit klockintresset svalna det senaste året. Jag har burit en och samma quartz-klocka under den tiden. Men nu dök det upp två klockor som jag verkligen ville ha till låga priser så jag slog till på båda.

Efter årsskiftet brukar det gå att fynda klockor, det ska bli intressant att se hur det blir 2024.

Ni som inte får sålt er micro/affordable till önskat pris vill jag ge de uppmuntrande orden- var glad att inte försöker sälja en Breitling.

Tillbaka
Topp