• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Då får man äntligen posta här! Tack som f*n rent ut sagt för affären @Gentle_Giant !
En 300T Sharkhunter...eller...!? ;)
IMG_2213.JPG
 
Nu har jag i ett par timmar dreglat igenom hela tråden. Tack för alla grymma inlägg. Helt hooked nu. Måste prova.
Någon som har en Searambler eller Sharkhunter max 44mm till salu? Jag postade även precis i köp & sälj.
 
Jag har sneglat halvintresserat på Doxa rätt länge men nu börjar det kanske bli dags. Efter att ha läst tråden behöver jag lite hjälp att hitta rätt.

Jag vill ha en som inte är för stor men 300T, 1000T och 1200T är väl alla runt 42 vilket fungerar. 45 är för stort. BOR-länk är ett krav. Sharkhunter går bort, jag har redan flera dykare med svart tavla. Tveksam till Professional som är snygg men jag tror att den skulle riskera att bli en semesterklocka eftersom jag har svårt att se mig bära en orange klocka på jobbet. Kanske om jag hittar en begagnad till bra pris. Jag skulle föredra en vridring med meter istället för fot men det är väl bara Caribbean som har det av de nytillverkade? Å andra sidan är 1200T Caribbean snygg och ett alternativ. Men det är ju 1200T Searambler också. Och den ljusblå men då blir det väl begagnat. Jubileumsmodellen 300T Searambler verkar dock finnas att köpa ny.

Och var köper man en? En ny 1200T verkar kosta 20 och en 300T 26 om moms tillkommer på priserna. Var hittar man begagnat? På Chrono24 finns inte mycket och priserna är för nära nypris.
 
Jag har sneglat halvintresserat på Doxa rätt länge men nu börjar det kanske bli dags. Efter att ha läst tråden behöver jag lite hjälp att hitta rätt.

Jag vill ha en som inte är för stor men 300T, 1000T och 1200T är väl alla runt 42 vilket fungerar. 45 är för stort. BOR-länk är ett krav. Sharkhunter går bort, jag har redan flera dykare med svart tavla. Tveksam till Professional som är snygg men jag tror att den skulle riskera att bli en semesterklocka eftersom jag har svårt att se mig bära en orange klocka på jobbet. Kanske om jag hittar en begagnad till bra pris. Jag skulle föredra en vridring med meter istället för fot men det är väl bara Caribbean som har det av de nytillverkade? Å andra sidan är 1200T Caribbean snygg och ett alternativ. Men det är ju 1200T Searambler också. Och den ljusblå men då blir det väl begagnat. Jubileumsmodellen 300T Searambler verkar dock finnas att köpa ny.

Och var köper man en? En ny 1200T verkar kosta 20 och en 300T 26 om moms tillkommer på priserna. Var hittar man begagnat? På Chrono24 finns inte mycket och priserna är för nära nypris.
Kul att du är intresserad av Doxa :) Det är roliga och ovanliga kvalitetsdykare till ett vettigt pris. BoR länken är magisk och kanske den skönaste länken jag haft.
Om jag skulle skaffa en kompis till min 300sub Pro så skulle det bli en Searambler (300 eller 1200), älskar den tavlan.
Doxa kanske kan vara lite svåra att hitta beggade, men dom dyker upp lite då och då här på k&s, annars är Watchrecon ett tips.
http://www.watchrecon.com/?query=doxa
Hoppas du hittar något.
Lycka till.
 
Tillbaka
Topp