Du kan ha en schysst 1200T MKII:a på handleden redan imorgon förmiddag, hint hintNu fick jag, snabbtransport som kommer att landa i Sverige 6 december.. måste ju köpa ngt annat innan det för att stilla begäret
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan ha en schysst 1200T MKII:a på handleden redan imorgon förmiddag, hint hintNu fick jag, snabbtransport som kommer att landa i Sverige 6 december.. måste ju köpa ngt annat innan det för att stilla begäret
Någon som kan svara på varför logotyperna liknar varandra? Trodde doxa hade trademark på denna..
![]()
CooltLogotypen är väl för Jenny Caribbean som äger flera varumärken. Doxa är ett av dem om jag förstått rätt.
Grattis! Snygg klocka och bra band val.Får bli watchgecko tropic i ett par dagar nu...
![]()
Dags att köpa nya bananer?!![]()
Tackar!Grattis! Snygg klocka och bra band val.
Ät upp bananen, det är gott och nyttigt.
Kan någon hjälpa? @Anthraxabuz ?Någon som kan hjälpa mig att ta reda på hur och vilka stift som sitter på 300 reissuen? Har på någotvis sjabblat bort dom och behöver fixa nya. Doxa var inte lättast att få ut information om det direkt.
Du menar de vanliga bandstiften ? Tror det är 1,8mm kan mäta när jag kommer hem från jobbet...Kan någon hjälpa? @Anthraxabuz ?
Ja, hur tänkte man där tro?Såg precis den här bilden. Riktigt ugly!
![]()
Vacker duo!
Tack detsamma!Vacker duo!
![]()
Jäklar vad konstigt. Undrar hur det kunde bli så? Någon borde ju ha reagerat kan man tycka.Fick precis #200 levererad. Med fel datumskiva!? Siffrorna är supermini och inte alls som på den vanliga 50th jag hade innan eller som på bilder på svartlungan. Har mailat Doxa så får vi se vad de säger. Jobbigt om man måste skicka tillbaka!
![]()
![]()
Jäklar vad konstigt. Undrar hur det kunde bli så? Någon borde ju ha reagerat kan man tycka.
Coolt!! Grattis! Köpte du från Woolly?
Segt! Ser ju annorlunda ut helt klartFick precis #200 levererad. Med fel datumskiva!? Siffrorna är supermini och inte alls som på den vanliga 50th jag hade innan eller som på bilder på svartlungan. Har mailat Doxa så får vi se vad de säger. Jobbigt om man måste skicka tillbaka!
![]()
![]()
Den här ser ju också knas ut
![]()
Ganska stor skillnad mot:
![]()
Skumt det här. Har du kollat med wus?
Tack! Ja det stämmer.Coolt!! Grattis! Köpte du från Woolly?
Shit vad surt...Nya besked från Doxa angående datumskivorna. Tydligen har de två varianter, senare black lungs har det mindre typsnittet. Min misstanke är att "rätt" datumhjul tog slut så tog de vad de hade på hyllan. De påstår att den med mindre typsnitt är NOS (vad det nu är NOS ifrån) och "vintage style" även om jag tycker vintageklockor generellt har större datumsiffror.
Nåja, något byte av datumhjul ställer de sig helt oförstående till iaf. Suck!
Nya besked från Doxa angående datumskivorna. Tydligen har de två varianter, senare black lungs har det mindre typsnittet. Min misstanke är att "rätt" datumhjul tog slut så tog de vad de hade på hyllan. De påstår att den med mindre typsnitt är NOS (vad det nu är NOS ifrån) och "vintage style" även om jag tycker vintageklockor generellt har större datumsiffror.
Nåja, något byte av datumhjul ställer de sig helt oförstående till iaf. Suck!
Det där löser ju du! Sen när har en sådan liten detalj stoppat oss?![]()