• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Någon som kan svara på varför logotyperna liknar varandra? Trodde doxa hade trademark på denna..

IMG_20171128_181613.jpg

Fick precis #200 levererad. Med fel datumskiva!? Siffrorna är supermini och inte alls som på den vanliga 50th jag hade innan eller som på bilder på svartlungan. Har mailat Doxa så får vi se vad de säger. Jobbigt om man måste skicka tillbaka!

IMG_1522.JPG

IMG_1524.JPG

Senast ändrad:
Fick precis #200 levererad. Med fel datumskiva!? Siffrorna är supermini och inte alls som på den vanliga 50th jag hade innan eller som på bilder på svartlungan. Har mailat Doxa så får vi se vad de säger. Jobbigt om man måste skicka tillbaka!

IMG_1522.JPG

IMG_1524.JPG
Jäklar vad konstigt. Undrar hur det kunde bli så? Någon borde ju ha reagerat kan man tycka.

Kan någon plåta sin black lung framifrån med 30 i datumfönstret. Doxa påstår att det är rätt och att alla black lung kommer med ett "retro style date wheel" med små siffror. Enligt mig är det inte ens samma font som de bilder andra lagt upp.

@xBjörne @Anthraxabuz

Nya besked från Doxa angående datumskivorna. Tydligen har de två varianter, senare black lungs har det mindre typsnittet. Min misstanke är att "rätt" datumhjul tog slut så tog de vad de hade på hyllan. De påstår att den med mindre typsnitt är NOS (vad det nu är NOS ifrån) och "vintage style" även om jag tycker vintageklockor generellt har större datumsiffror.

Nåja, något byte av datumhjul ställer de sig helt oförstående till iaf. Suck!

Nya besked från Doxa angående datumskivorna. Tydligen har de två varianter, senare black lungs har det mindre typsnittet. Min misstanke är att "rätt" datumhjul tog slut så tog de vad de hade på hyllan. De påstår att den med mindre typsnitt är NOS (vad det nu är NOS ifrån) och "vintage style" även om jag tycker vintageklockor generellt har större datumsiffror.

Shit vad surt... :(
Doxa är allt lite märkliga emellanåt..
Jag fick nog av de första datumskivorna iallafall..
Screenshot_20171130-213949.png

Det där löser ju du! Sen när har en sådan liten detalj stoppat oss? :D

Det där löser ju du! Sen när har en sådan liten detalj stoppat oss? :D

Absolut! Bara störande att Doxa är helt oförstående och kommer med massa skitsnack om exklusiva vintage NOS datumhjul för att man ska köpa att det inte alls passar i datumfönstret. Sen i senaste mailet ändrar de och säger att Eta levererar med de datumhjul som är specade? Vilket inte alls kan stämma för då hade ju alla varit lika om inte doxa specat olika datumskivor till urverken de ska använda till samma klockmodell. Något är helt klart fishy.

Blir att beställa några eta datumskivor och byta helt enkelt. Så här kan det ju inte se ut, det är en sak som är säker. Ser ju ut som något hemmabygge när siffrorna inte fyller ut datumfönstret!

Tillbaka
Topp